Gotland Ring Populärast 2007

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Utbrytarserie känns ju inte heller aktuellt idagsläget. Har det funnits någon utbrytar serie? I.s.f vilken?

I svensk RR vet jag inte men i crossen har de nyligen haft lite oroligt och går man tillbaka till slutet av 70-talet så startades en separat VM-serie som hade t ex Kenny Roberts Sr kontrakterad. FIM lyckades stoppa det genom att hota banägarna.

Dr.Bike

Guest
Då kan jag upplysa om att säkerheten för mc och den kritik som framförts har dom tagit på största allvar och ska åtgärda till nästa säsong, alltså 2008.

Sydslingan ska det börja chaktas för (kanske redan har gjort det) , men det viktigaste målet 2008 skall vara att få nuvarande 3.2 Km tävlingsgodkänd.
Gotland Ring hoppas på att kunna köra en tävling där under 2008, både för bil och mc. Blir antagligen mer kanske som klubbtävling för det lär ju inte bli någon sm/so tävling men förhoppningarna finns iallafall om tävling :tummenupp

/Nitrous

Låter bra!

Och tack vare er som framfört kritiken (ni och även bl.a Nilzz här på forumet) avseende mc-säkerheten så blir en redan bra bana ännu bättre.

Nitrous i bandags-ledarkostym nästa år?:

Bifogat

• nitrous.gif
    nitrous.gif
    8.4 KB · Visningar: 61

olldon

Wannabee
Gick med
20 Nov 2007
Hoj
8-)
Kan meddela att i mars installeras de 1.8 km räcken som fattas för FIA-godkännande. Den första officiella tävlingen kommer att gå av stapeln i augusti!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Kan meddela att i mars installeras de 1.8 km räcken som fattas för FIA-godkännande. Den första officiella tävlingen kommer att gå av stapeln i augusti!

Biltävling då hoppas jag, då det fortfarande inte gjorts nån banbesiktning för mc?

funny

FUNNY
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
CBR900RR Turbo, XJ650 Turbo
Trevlig bana? Då ska ni kolla in den nya Rudskogenbanan i Rakkestad i Norge. Designad av Hermann Tilke, 4,2 km lång och godkännd för Formel 1 tester. Dock: den finns än så länge bara på ritbordet/byggstadiet, men åk gärna med ett varv i virituell form på www.rudskogen.no , klicka på utbygging och följ länkarna därifrån.
Har själv många hundra varv på den gamla "Musse Piggbanan" på Rudskogen i bil, men detta tycks bli något i hästväg ............

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
För som inte varit där så kan ni åka med här... Film

Jag har inte kört på Anderstorp ännu och den verkar va skitbra. Men annars så tycker jag att gotland har sveriges i särklass bästa bana.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!