Gotland Ring, vart är folket??

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag har inte pröjsat nåt medlemskap när jag varit där på allmänhetens körning, bara casha och köra!

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
--
Har också hört från en som har kört där i år att medlemskapet ej behövde betalas!

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Banan är sjukt bra och kul!

Dock är det svårt att få temp i däcken så ta med hårda däck och värm dom ofta och mycket och kör sedan ca 15 min, på med värmarna tills däcken är riktigt varma och kör ca 15 min igen.

De sista varven på ett 20 min pass så dödar man mjuka racedäck.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Gotland ring is the shit!
Körde två dagar där i början på smeestern (allmänhetens körning), och körde sedan två dagar med SMC på Gelleråsen i förra veckan. Jag gillar Gotland ring mer och mer för varje gång jag kör där, och Gelleråsen mindre och mindre...

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
aldrig vart där men vad jag förstår på folk som varit där så är det totalt sätt väldigt dyrt å åka dit å åka. vilka summor vet jag inte men jag antar att båt med släp, boende osv är allt annat än billigt på ett sommar Gotland.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
aldrig vart där men vad jag förstår på folk som varit där så är det totalt sätt väldigt dyrt å åka dit å åka. vilka summor vet jag inte men jag antar att båt med släp, boende osv är allt annat än billigt på ett sommar Gotland.

Beror väl på hur man ser det. Är du ändå på Gotland och har hojen med dig så kan du bara ramla in där och pröjsa 300 spänn för att köra ett par varv. Då blir det ju inte så dyrt. Sen finns ju motpolen du nämnde också ;)

~Öjje~

mu
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
KTM RC8 R -12

200 kr natten i en ensam husvagn i Kappelshammar. Annars 100 kr för plats till tält.

Färjan var dyrast på resan, kommer ej ihåg hur mycket.

Summerat=billigt!

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Folket sitter hemma framför datorn och undrar vilken araihjälm de skall köpa.

Skämt åt sido så är Gotland ring kanon. Lite dyr utflykt om man inte har något annat inbokat åt det hållet för en Göteborgare dock.

Falkenberg Anderstorp och Kinnekulle ligger ju inom 18mil...

200 kr natten i en ensam husvagn i Kappelshammar. Annars 100 kr för plats till tält.

Summerat=billigt!

Färjan kostade mig och frugan 1500:- tur och retur med en personbil.
Dyrt som fan!!!! Halvera det priset och Gotland ring hade fått mer frekventa besök av mig vart fall.

Summerat=billigt!

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Är så jäkla jobbigt att stå o hålla i hojen i 2-3 timmar eller vad färjan tar över dit, finns det inget snabbare flytdon med plats för hoj som har transport över till ön?

När ska dom bygga en bro?

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Att åka färja med hoj kostar inte så mycket!
Det är när man blir trailer queen och ska ha hojen på släp med framförvarande personbil som det drar iväg i pris.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Actionpics har två årliga Gotland Ring helger i början av Juni precis före högsäsongen startar med färjor, boenden m.m.

Actionpics har rabattavtal med Destination Gotland vilket ger billigare färja, vi har olika boendeerbjudanden genom partners som ger förmånligt boende. Eller så bor man i depån i sin egen husvagn, skåpbil etc.
Lunch ingår varje dag, tillgång till restaurangen och toaletterna hela dagarna.

Ambulans finns på plats för Din säkerhet. Vid allmänhetens åkning finns ingen säkerhet i form av vård eller liknanden om en olycka sker.
Naturligtvis finns instruktörer i samtliga grupper för att coacha och hjälpa dig som förare.

//Nitrous

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Att åka färja med hoj kostar inte så mycket!
Det är när man blir trailer queen och ska ha hojen på släp med framförvarande personbil som det drar iväg i pris.

mitt pris var med 1st personbil och 2 vuxna. I skåpet fick det plats 2 hojar.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
mitt pris var med 1st personbil och 2 vuxna. I skåpet fick det plats 2 hojar.

Vi brukar betala ca 500:- för en bil tur&retur (upp till 7m) och personbiljett från ca 300:- tur&retur. Kan vara något dyrare beroende på datum och avgång då dom i år ändrade att priset kan variera pga efterfrågan.

Men, vi har betalt med vårt avtal omkring ca 800-900:- tur&retur för skåpbil 6.5m och inkl två personer.

Efter Lelleveckan (oftast mitten av Juni) så blir det dyrare för att det räknas till högsäsong!

//Nitrous

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Ja, det är ju jättebra men nu är vi inte i början på juni så för bli nästa år i så fall ;)

Inte kört med er på Gotland och körde första gången på Gotland i år, Juli. Och insåg vilken underbar bana det är.

Vi brukar betala ca 500:- för en bil tur&retur (upp till 7m) och personbiljett från ca 300:- tur&retur. Kan vara något dyrare beroende på datum och avgång då dom i år ändrade att priset kan variera pga efterfrågan.

Men, vi har betalt med vårt avtal omkring ca 800-900:- tur&retur för skåpbil 6.5m och inkl två personer.

Efter Lelleveckan (oftast mitten av Juni) så blir det dyrare för att det räknas till högsäsong!

//Nitrous

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...