Gotland ring

Sist var det öppen depå, är ni säkra på att det blir så mkt folk att det kommer behövas 4 grupper?
Fast det är klart, ni anpassar väl efter antalet som dyker upp.

Är 15min pass en stadard? har för mig att det var 20min på SH´s veva.

/N

btw, vi åker ner imorgon natt, då får vi fredagen på oss att toura lite om vi vill. Vi tänkte tälta o grilla lite, är det någon annan som ska tälta däromkring?

Bästa tältplatserna? :)

Vi åker ned fredag dag, men vetefan om man orkar toura...möjligtviss pimpla lite öl :)

Tälta kan man göra i kneipbyn vet jag, men det är ju inte så nära banan.

Hur gick det med hoj nr.2 ?

/N

vågen skrev:
btw, vi åker ner imorgon natt, då får vi fredagen på oss att toura lite om vi vill. Vi tänkte tälta o grilla lite, är det någon annan som ska tälta däromkring?

Bästa tältplatserna? :)

isse skrev:
Sist var det öppen depå, är ni säkra på att det blir så mkt folk att det kommer behövas 4 grupper?
Fast det är klart, ni anpassar väl efter antalet som dyker upp.

Är 15min pass en stadard? har för mig att det var 20min på SH´s veva.

/N

Vi märker hur varmt det blir, där bestämmer vi körpassens längd. Erfarenhet säger att långa pass varma dagar är dåligt ur koncentrationssynvinkel och olyckorna ökar.

4 grupper kommer behövas om mycket folk kommer, vilket vi såklart hoppas. Blir det mindre folk än väntat kommer det finnas en långsam/medel, en medel/snabb och en Licens/oförsäkrad. Det tar vi när vi vet hur många som kommer.

Om tillräckligt många vill äta kommer pastavagnen servera lunch!

/ Jens

Tänkte inte ens på värmen, då förstår jag.
Vi är två st som är intresserade av lunch om man kan få det bekräftat.

/N

Zeb_Macahan skrev:
Vi märker hur varmt det blir, där bestämmer vi körpassens längd. Erfarenhet säger att långa pass varma dagar är dåligt ur koncentrationssynvinkel och olyckorna ökar.

4 grupper kommer behövas om mycket folk kommer, vilket vi såklart hoppas. Blir det mindre folk än väntat kommer det finnas en långsam/medel, en medel/snabb och en Licens/oförsäkrad. Det tar vi när vi vet hur många som kommer.

Om tillräckligt många vill äta kommer pastavagnen servera lunch!

/ Jens

isse skrev:
Tänkte inte ens på värmen, då förstår jag.
Vi är två st som är intresserade av lunch om man kan få det bekräftat.

/N

Jag är hemskt ledsen att säga det, men vi vet inte själva om det blir innan minst 25 personer betalat in 45 riksdaler på morgonen. Efter det beställer vi in vagnen.

/ Jens

aight, men även om man inte tar med sig så finns det väl matställen på hyffsat nära avstånd så det löser sig nog.

Ska bli jevligt kul! :tummenupp

/N

Zeb_Macahan skrev:
Jag är hemskt ledsen att säga det, men vi vet inte själva om det blir innan minst 25 personer betalat in 45 riksdaler på morgonen. Efter det beställer vi in vagnen.

/ Jens

Jo det finns några matställen ett i Kappelshanm och ett i Lärbro dom ligger ca
6 km från banan.

isse skrev:
aight, men även om man inte tar med sig så finns det väl matställen på hyffsat nära avstånd så det löser sig nog.

Ska bli jevligt kul! :tummenupp

/N

isse skrev:
Vi åker ned fredag dag, men vetefan om man orkar toura...möjligtviss pimpla lite öl :)

Tälta kan man göra i kneipbyn vet jag, men det är ju inte så nära banan.

Hur gick det med hoj nr.2 ?

/N

Jaa! dricka öl :) Har en 5l dunk med mig.. just in case ;) Hmm... har för mig att vi bodde i kappelshamn förra gången, det var ju inte så långt ifrån.

det vet vi inte ännu med tanke på att det inte är någon förbokning..
Lindén skrev:
hur många är det i varje grupp?

sandstream skrev:
Gotland Ring kan varmt rekommenderas. Helt klart den bästa och roligaste svenska banan jag har kört på :)

Rackarns vad sugen man blir på att åka dit.... :hoppa

Håller med!

Gotland ring är HELT klart en av de absolut bästa, om inte den bästa, banan i Sverige.

Jag hade förmånen att få en dubbeldag med Ducceklubben där. Skitskoj med bra väder, kanonbankörning och med en vaktmästare som verkligen kunde köra (Karl-Axel). Även om en "gästförare" råkade göra en liten tripp ut i gruset med hans V50.

Men man börjar ju undra om inte banägaren kunde stå till tjänst med lite mer grejer på banan.. Vatten till avspolningen var slut, inget dricksvatten fanns, målade kurbs saknas på den nyare delen och tillfartsvägen lämnar ett och annat att önska.

Men själva banan är ju i kanonskick. Äter däck gör den ju ordentligt, men fästet är ju fenomenalt bra och guppigheten från andra Svenska banor finns ju inte.

4 :yoparty av 5 möjliga

här har man sutte o planerat att åka te gotland o va där hela helgen, båten va uppstyrd.. bil o släp va fixat! men de stora minnet som jag äger hade svikit mej.. då syrran ringer o frågar om jag ska åka med dem te bröllopet på lörda :huvet :huvet :huvet

Va fan gör jag i Liberia

en sommar :kocko .....gråter när jag läser era inägg om Gotlandsring...
Nästa säsong...då kommer vi :)

Gasa lite åt mig med för tusan!!

Micke

Lindén skrev:
:tummenupp kul om man e 60 pers i snabba gruppen!
Vad kostar det o hyra banan en dag?

Om det är 60 pers i snabba gruppen (eftersom det brukar vara en relativt jämnt fördelat) så är vi sammanlagt 60*4 = 240 deltagare. Ingen risk va?

//jaG

Hahahaa ja du har skön stil!!!

Zeb_Macahan skrev:
Om det är 60 pers i snabba gruppen (eftersom det brukar vara en relativt jämnt fördelat) så är vi sammanlagt 60*4 = 240 deltagare. Ingen risk va?

//jaG

Zeb_Macahan skrev:

//jaG
Så behöver ju fördelningen ej bli!
Men men 240 pers 288k blir det :tummenupp
Kan ni ju köpa banan :hihi

Lindén skrev:
Så behöver ju fördelningen ej bli!
Men men 240 pers 288k blir det :tummenupp
Kan ni ju köpa banan :hihi

Vanligen brukar mellangruppen vara den som är mest "knôkad".

Väderrapport: 22 grader med en stor sol!

/ Jens, instruktör

Hoppas alla som va här har haft ett par superbra dagar. Vi som arrangera tycker att det va kanonbra... :banana
Välkommna tillbaka till ön!

Mvh Tony

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back