Gotland ring

Nä, tacka vet jag Gelleråsen (Karlskoga)

amullo skrev:
Men man börjar ju undra om inte banägaren kunde stå till tjänst med lite mer grejer på banan.. Vatten till avspolningen var slut, inget dricksvatten fanns, målade kurbs saknas på den nyare delen och tillfartsvägen lämnar ett och annat att önska.

Men själva banan är ju i kanonskick. Äter däck gör den ju ordentligt, men fästet är ju fenomenalt bra och guppigheten från andra Svenska banor finns ju inte.
/QUOTE]

Alltså:
* Inget dricksvatten
* Ingen bemannad ambulans
* Ej målade curbs (!)
* " och tillfartsvägen lämnar ett och annat att önska. "
* Tid för sjuktransport > 60 minuter ...
* Restaurang, toaletter mm mm

Anything else ...?
(Om det inte regnar ...)
/Tomas

Jo Gelleråsen är en bana som är färdigbyggd. Gotlandring är en bana som dom fortfarande bygger, vilket resulterar i många av dom faktorer du nämner. Vad beträffar Ambulans så har dom tidigare när vi behövt en kommit med helikopter och det tar inga 60minuter.
/Tony
tomasni skrev:
amullo skrev:
Men man börjar ju undra om inte banägaren kunde stå till tjänst med lite mer grejer på banan.. Vatten till avspolningen var slut, inget dricksvatten fanns, målade kurbs saknas på den nyare delen och tillfartsvägen lämnar ett och annat att önska.

Men själva banan är ju i kanonskick. Äter däck gör den ju ordentligt, men fästet är ju fenomenalt bra och guppigheten från andra Svenska banor finns ju inte.
/QUOTE]

Alltså:
* Inget dricksvatten
* Ingen bemannad ambulans
* Ej målade curbs (!)
* " och tillfartsvägen lämnar ett och annat att önska. "
* Tid för sjuktransport > 60 minuter ...
* Restaurang, toaletter mm mm

Anything else ...?
(Om det inte regnar ...)
/Tomas

Tack Tony för en jävligt trevlig helg både på och av banan (eller var det bannan) :Bugar . Micke tackar speciellt mycket för avloppsrensningen i lördags kväll, han gick lite illa efteråt men vad gör man inte för vänner :lol
Tack också till alla instruktörer som hjälpte mig hitta runt banan, skönt med lite avslappnad attityd, alla barn i början.
Vi syns definitivt nästa år, lite äldre, lite snyggare och lite snabbare :hihi

Kolboda Racing MC

print_screen skrev:
Jo Gelleråsen är en bana som är färdigbyggd. Gotlandring är en bana som dom fortfarande bygger, vilket resulterar i många av dom faktorer du nämner. Vad beträffar Ambulans så har dom tidigare när vi behövt en kommit med helikopter och det tar inga 60minuter.
/Tony

LazyL skrev:
Tack Tony för en jävligt trevlig helg både på och av banan (eller var det bannan) :Bugar . Micke tackar speciellt mycket för avloppsrensningen i lördags kväll, han gick lite illa efteråt men vad gör man inte för vänner :lol
Tack också till alla instruktörer som hjälpte mig hitta runt banan, skönt med lite avslappnad attityd, alla barn i början.

Kolboda Racing MC

Kan bara hålla med, helnice helg! Tack igen tony för sovplats, o en hellyckad helg! Hoppas vi ses snart igen på gotland..

//Dan, instr. svart KTM..

Last edited:
Vill tacka själv! Tycker vi hade det skitbra!!:) Ser redan fram emot nästa vända!
Goffe skrev:
Kan bara hålla med, helnice helg! Tack igen tony för sovplats, o en hellyckad helg! Hoppas vi ses snart igen på gotland..

//Dan, instr. svart KTM..

Ja men ni vet att ni är välkommna precis när ni vill.. Va sägs om lite vinterutbildnig på banan???:) Ska jag nog leka med iaf fast då får det va med 4 hjul...:) Vi hörs snart igen LOVAR! Du har Micke skvallrat för tanten??:)

LazyL skrev:

Kolboda Racing MC

Vet ej, men jag tror han är inne på att hon ska "föra" i fortsättningen, han såg så jävla nöjd ut när vi åkte hem.

print_screen skrev:
Ja men ni vet att ni är välkommna precis när ni vill.. Va sägs om lite vinterutbildnig på banan???:) Ska jag nog leka med iaf fast då får det va med 4 hjul...:) Vi hörs snart igen LOVAR! Du har Micke skvallrat för tanten??:)

LazyL skrev:
Vet ej, men jag tror han är inne på att hon ska "föra" i fortsättningen, han såg så jävla nöjd ut när vi åkte hem.

Det är väl det minsta man kan säga att han såg nöjd ut.

Tony + de andra instruktörerna !
Tack för en kanonhelg som har resulterat i att jag har ont i hela kroppen idag. Detta pga all åkning och alla skratt (i synnerhet i lördagskväll).

Återkommer definitivt när chansen kommer igen.

:Bugar

/Urban

Du vet du är välkommen när du vill Sir!

sir Urban skrev:
Det är väl det minsta man kan säga att han såg nöjd ut.

Tony + de andra instruktörerna !
Tack för en kanonhelg som har resulterat i att jag har ont i hela kroppen idag. Detta pga all åkning och alla skratt (i synnerhet i lördagskväll).

Återkommer definitivt när chansen kommer igen.

:Bugar

/Urban

Riktig kanon avslutning på semestern...kan knappt gå idag (måste va från allt avlopps-rensning) men det var värt det!! Stort tack till Tony som fixade sovplatser,kaffe,underhållning m.m. åt oss och stort tack till alla instruktörerna från gotland som verkligen hjälpte och såg till att vi trivdes på banan och matades med tips för att förbättra vår körning.

Hoppas det inte tar två år innan man får köra ringen igen....

Gillas skarpt!! Tänkte kolla om det funkar nästya år igen samma helg då!!

Du vet att du är välkommen när du vill.. Bättre rensning går inte att få!!!

ist skrev:
Riktig kanon avslutning på semestern...kan knappt gå idag (måste va från allt avlopps-rensning) men det var värt det!! Stort tack till Tony som fixade sovplatser,kaffe,underhållning m.m. åt oss och stort tack till alla instruktörerna från gotland som verkligen hjälpte och såg till att vi trivdes på banan och matades med tips för att förbättra vår körning.

Hoppas det inte tar två år innan man får köra ringen igen....

Stort tack till alla arrangörer och instruktörer!
Kanon väder, kanon bana, kanon helg!

/N

print_screen skrev:

Eller vaför inte en till helg i slutet av september på två hjul??

Mycket rolig åkning. Detta vad första gången jag körde bana och det var helskojj. Skrapade i knäpuckar, fotpinnar och dojjor för första gången, rejält. Har verkligen funnit uppskattning för min maskin nu efter detta. Det märks att dem pallar av hårda tag. Körde en original silver GSX-R 1000 03 (inte den som krashade).

Hare gott och tack!

/a

Kul helg där man kunde "toura" runt lite :)

Banan är så grymt kul så allt vad gäller enduro vägen dit
bristen på vatten osv är förlåtet redan efter första varvet...

Har varit där 6 bandagar nu så LITE såld på banan är man ju :) , tack för arrangemanget med lunchen, lite knäpuckar som kunde inhandlas osv... som vanligt när det gäller sporthojsfolk så hjälper alla varandra :tummenupp

Tack till Dan, jensa med flera som höll upp en bra stämning på kalkatraz..../M

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick