Gott om pengar?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
128000:- för en klocka? :va
Ser man tiden bättre på den då eller vad? :va

Sjukt :)

Vad väljer ni, en nästintil ny sporthoj eller en klocka?? :va De flesta hojarna har väll klocka med, men då får du ju en motor o två hjul för samma peng med :)

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Rolex är en klocka som håller livet ut så det kan väl motivera en 35kkrs klocka... ska man upp i 100kkr klassen ska man hälst ha madrassen full för att kunna motievera det :)

han har väl gjort en Hit n' Run nån stans!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Du kan köpa en fin klocka på typ clasohlsons för ett jäng hundralappar, en sån lär hålla rätt länge, tror nite det lönar sig o köpa en för 35 tusen även om man behöver köpa några st billiga för o kunna ha en fungerade klcoka livet ut, hehe...

Nädå, det är väll ltie status i att ha en sån...

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Jag tror inte man lider av dålig kvalle om man köper en klcoka för 5 tusen heller, hehe...

men-men, har man pengar så... (och vill visa det?)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Bara för att en breitling/omega/rolex/tag heuer eller liknande är dyr så betyder det inte att dom är underhållsfria för resten av livet. Min gamla Omega seamaster automatic lossnade en laddningsfjäder när jag tappade den i marken, då var man 2500 fattigare... min första breitling superocean fick problem med laddningsfjädern den med, men det fixade garantin som tur var...

Min nuvarande superocean har inte gått sönder, men det kommer den göra...

Så att man betalar 20 000 - 2 500 000 för en klocka betyder inte att den är underhållsfri, dock är ytfinishen något bättre än på en billig... sen står det ju ett märke på boetten... men det betyder väl inget :rolleyes:

//jaG

kajlyl skrev:
Rolex är en klocka som håller livet ut så det kan väl motivera en 35kkrs klocka... ska man upp i 100kkr klassen ska man hälst ha madrassen full för att kunna motievera det :)

han har väl gjort en Hit n' Run nån stans!

Therudeboy

Guest
Jag kommer lägga mellan 5000-20000:- på min kommande klocka. Tycker det är snyggt med en riktigt fin klocka en spelar inte priset så stor roll. Vill man inte lägga så mycket så går det köpa sjyssta kopior i thailand.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Ja, det finns juh folk som samlar på dom mest luriga prylarna.
Jag själv hör till dom som använder mobilen som klocka.
Funkar kanske inte i alla lägen men räcker för mig.
Det finns juh folk som tycker man är helt pantad som lägger 25lök på en stereo medans jag själv ser det som en ok lågbudgetanläggning.
Skulle mkt väl kunna lägga 200papp på en ljudanläggning, medans en del tycker det är dyrt med hemmabiopaket modell Eltax för 4000:-
Vi har alla olika prioriteringar och jag kan mkt väl tänka mig att killen i annonsen köpt dom ärligt och nu vill kränga av dom för att han behöver stålarna till ngt annat än klocksamlingen.
Med tanke på "hetsjakten" på annonser som verkar udda eller anorlunda ( visst det finns en hel del luriga prylar på blocket :D )
Vad är det som gör detta till just stöldgods tex?
Har ngn pratat med killen och hört om han ville ha betalt i hasckakor eller vad kommer misstankarna ifrån?
Och nej det är inte killen som skrivit inlägget som försöker kränga klockor ur långrocken.
//Tobbe

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
tobbeviking skrev:
)
Vad är det som gör detta till just stöldgods tex?
Har ngn pratat med killen och hört om han ville ha betalt i hasckakor eller vad kommer misstankarna ifrån?
Och nej det är inte killen som skrivit inlägget som försöker kränga klockor ur långrocken.
//Tobbe

Jag tyckte bara att det var underligt att man köper 4 klockor och sen inte använder någon av dem...

Jag har inte pratat med honom, har inte 128 000 över till en klocka... :D

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Vet att dyrare klockor typ Britling/Rolex är märkta med Nr. Dessa finns lagrade i en data bas och varje klocka som kommer in på service kollas. Det går alltså att kolla upp den klocka du ska köpa. Annars är dessa klockor rätt bra men dom skall servas. Om dom gör det håller dom restan av livet... hoppas jag...

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
När man ser att folk är beredda på att lägga 20000 på en klocka framstår problemen med försäkringspremier som totalt obegripliga...

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Nja nu är du ute och cyklar lite... Jag köpte min Britling för ca 15000. Det är nått jag alltid velat haft, hadde jag inte köpt den hade jag nog brännt pengarna på krogen i stället. = Dyr klocka är inte alltid = mycket pengar det kan ju va ett intrese bakom

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Om jag hade fyra klockor i den prisklassen skulle jag inte annonsera på blocket...

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
En klocka är ett smycke, och köper man en dyr klocka behåller den nog finishen bra mycket bättre än en billig. Dessutom är det bra garantier, och de håller bättre än de billiga i mekanismen också.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
MRX martin: visst fyller den sin (förstahands) funktion, men en klocka är ett smycke och visst även en status symbol.. men säg att de flesta köper en klocka för ca 3k den håller max 5år(eller ser sleten ut efter det... en rolex eller liknande går knappt att repa..

Zebbe: Kan bara jämnföra med min Seiko för ca 5k den var oacceptabelt repig efter ett års vanligt andvändade, medans fassans rolle har hängt med i 7-8år med meckande och allmänt skit jobb som skulle döda vilken annan klocka som hälst(du fattar va ja menar) efter några månader..
Btw, e det inte tag heuer som bara nyligen börjat tillverka åt privatpersoner (och går på uppåt miljjonen?)

Henken

Guest
Undrar om han får många skambud? Eller folk som vill byta & lägga pengar emellan.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Thundercat skrev:
Jag tyckte bara att det var underligt att man köper 4 klockor och sen inte använder någon av dem...

Jag har inte pratat med honom, har inte 128 000 över till en klocka... :D
Ta mig för vad jag är...en förbittrad gamhojsägare :hihi
Tror du vet vad jag menar.
Visst jag kan oxå tycka att det är märkligt att man är beredd att lägga såna summor på en klocka, när man kan få så mkt delar till hojen eller i mitt fall, bättre hoj :D
Men som sagt jag skulle juh aldrig lägga så mkt pengar på ngt så meningslöst när det finns högtalare :rolleyes:
//Tobbe

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...