Video Gott om plats blir det ont om

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Han hade ju alla möjligheter, bromsa hade funkat, gasat hade funkat, och så ont om plats var det ju inte, säger som nån tidigare, vad skulle han ut i gräset o göra?
Klantig bilförare och ovan MC-förare.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Han hade ju alla möjligheter, bromsa hade funkat, gasat hade funkat, och så ont om plats var det ju inte, säger som nån tidigare, vad skulle han ut i gräset o göra?
Klantig bilförare och ovan MC-förare.

har du aldrig spelat GTA? man bromsar ALDRIG utmaningen e ju att ta sig fram och snabbt se en väg igenom "hindret" utan att bromsa :gnissla

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Det är farligt där ute, man kan dö.

Han borde ha hållt sig hemma och druckit öl ist för att köra hoj.

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Är det bara jag som tycker att det var ett ypperligt läge för en fot i sidan på bilen, bara för att markera alltså plus att det var en ovanligt ful bil, vit var den oxå:näsblod

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Är det bara jag som tycker att det var ett ypperligt läge för en fot i sidan på bilen, bara för att markera alltså plus att det var en ovanligt ful bil, vit var den oxå:näsblod

Inte denna diskussion här också!
Jag tror inte att någonting blir bättre av en fot i sidan på bilen. Tror inte att bilföraren då tänker, "Oj den där hojåkaren sparkade i sidan på min bil, jag tror att han vill påtala att jag gjort något fel. Jag ska nog vara försiktigare nästa gång."

Tror alla vinner på att man då istället åker fatt på bilisten och försöker, om det går, påtala snällt men bestämt varför denne handlat fel och vad som kunnat bli konsekvensen. Man vinner dock inte på att anklaga, förhoppningsvis inser bilisten att den handlat fel och om man dessutom är snäll och inte elak är jag övertygad om att bilisten blir mer, om iaf inte mindre, vänligt inställd till alla andra motorcyklister.

Förövrigt tycker även jag att hojföraren kunde hanterat situationen annorlunda. Som hojåkare är man ju van vid de där situationerna och antar alltid det värsta, alltså hade man kunnat stanna/gasa eller på annat sätt undvika att åka ut i gräset.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
läskig situation .... men tyvärr inte speciellt ovanligt , tror jag hadde 2-3 liknande mordförsök i förra sommaren men fäste ingen större vikt vid det .... som tidigare talare sagt , antingen gasa,bromsa eller veja .... fan där fanns ju tillomed tid å tuta å sträcka upp ett väl valt vänsterfinger i luften :lol

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...