Aleksander skrev:Vad innehåller det?
vatten, luft å gammelt böös
Aleksander skrev:Vad innehåller det?
A_o_D skrev:vatten, luft å gammelt böös
Bodoe skrev:Jag försöker inte få folk att köpa memma med någon form av smygreklam. Men de som aldrig smakat borde faktiskt prova!
Eftersom jag tycker så mkt om memma (och jag är långt ifrån finsk) tyckte jag det var roligt att se hur många som kör MC och som också uppskattar denna delikatess.
eightball skrev:Memma e mumsfillibabba ....ska ner till affären och kolla om dom har
spectre skrev:Mjo min flickväns morsa försökte förgifta mig med det där förra påsken.
lorkan skrev:Du menar väl din förra flickvän ?
Just kiddin.
LayDeeOmega skrev:Har aldrig smakat på det där (Memma)... Såg inte allt för trevligt ut heller. Köper man det från mataffärer eller från kondetori? Eller gör man det helt enkelt själv?
Edit: Vad är pomerans för ngt?
Fifan, det ser hårigt utBodoe skrev:Kan knappast bara vara jag på SH som äter denna Påskdelikatess under vårhalvåret nu när Påsken nalkas.
Mumsfilibabba! Lite kaffegrädde och socker
Cervantes skrev:Finns i matvaruaffären! Ligger oftast i nån kyl i gula lådor med brun text och av nån outgrundlig anledning finns det även ett fönster på förpakningen. ( kanske för att skydda felköpare) du kan göra det själv enligt en tidigare länk men lät oerhört jobbigt.
Pomerans är en citrus frukt som apelsin fast mycke bittrare.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|