GP Monster Energy de Catalunya 2024

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
......
Alltså Honda...:3freaksamtliga Hondaförare fick stryk av fältets yngsta förare som återanslöt efter att ha kraschat...helt sjukt. Inte bara denna säsongen som ser mörk ut utan vilken talangfull rookie vill sätta sig på fältets överlägset sämsta hoj? Bara att vänta på de nya reglerna och starta om då.
Och vilken glädje har Honda av en talangfull Rookie ?
Honda behöver en bra utvecklingsförare.
Jag gissar Dani Pedrosa betytt en del för KTM's utveckling.
Honda skulle behöva typ Aleix Espargaro för utveckla MotoGP hojen.

Sedan undrar jag över varför det gick som det gick för Vinales
2023 3:a i SPR 2:a i Race, 4:a i Q2
2024 8:a i SPR 12:a i Race, skadad eller "bara" 12:a i Q2, sätter sina spår på resultat.
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Och vilken glädje har Honda av en talangfull Rookie ?
Honda behöver en bra utvecklingsförare.
Jag gissar Dani Pedrosa betytt en del för KTM's utveckling.
Honda skulle behöva typ Aleix Espargaro för utveckla MotoGP hojen.

Sedan undrar jag över varför det gick som det gick för Vinales
2023 3:a i SPR 2:a i Race, 4:a i Q2
2024 8:a i SPR 12:a i Race, skadad eller "bara" 12:a i Q2, sätter sina spår på resultat.
Håller helt med om en bra utvecklingsförare men de behöver även attrahera nya talanger med annat än bara pengar. Jag har svårt att se att de största talangerna kan tänka sig något som är helt omöjligt att konkurrera med. Dom vill såklart ha pengar men ännu mer så vill dom vinna vilket antagligen bara att glömma med Honda. Har också lite att göra med hur situationen ser ut nu för tiden jämfört med förut där man hade alkohol och tobak spons samt att en fabrikare alltid var bättre än satelliterna. Nu kan du vinna VM på en satellithoj vilket var otänkbart för bara 10år sen.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Dom vill såklart ha pengar men ännu mer så vill dom vinna vilket antagligen bara att glömma med Honda. .... Nu kan du vinna VM på en satellithoj vilket var otänkbart för bara 10år sen.
Vilket betyder att dom allra helst vill ha en Ducati, som andra val en Aprilia / KTM. PUNKT
(Dom ser vad MM gjorde och vill göra samma, en Ducati för 2025 !)
 
Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Vad säger vi om Enea som bara skiter i sina penalties förresten?
Oavsett om man tycker straffet är rätt eller ej är det ju tveksamt om föraren bara kan strunta i det.
Han kan ju ställa till det för andra förare som han egentligen inte borde fightas med sas.
Kanske svartflagg om man inte tar sitt straff inom stipulerad tid?
Lite märkligt beteende av Basta att helt sonika ge sjutton i de två long lap penaltys som det till slut blev. Just long lap penaltyn är ju en ögonblicksregel, något som utdöms och åtlyds under race för att slippa ha tidstillägg på sluttiden.
Även om man anser att LLP är felaktigt tycker jag att man måste följa.
Kändes lite som att Basta inte riktigt stärkte sina aktier hos fabriksteamet efter söndagens race.

Personligen skulle jag bli enormt förvånad om han fortsätter som fabriksförare nästa säsong.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Lite märkligt beteende av Basta att helt sonika ge sjutton i de två long lap penaltys som det till slut blev. Just long lap penaltyn är ju en ögonblicksregel, något som utdöms och åtlyds under race för att slippa ha tidstillägg på sluttiden.
Även om man anser att LLP är felaktigt tycker jag att man måste följa.
Kändes lite som att Basta inte riktigt stärkte sina aktier hos fabriksteamet efter söndagens race.

Personligen skulle jag bli enormt förvånad om han fortsätter som fabriksförare nästa säsong.
Kan det vara så att han är lite frustrerad över att alla bara förutsätter att det är JM eller MM som kommer ha den platsen nästa år och inte att han kommer kunna försvara den?
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Kan det vara så att han är lite frustrerad över att alla bara förutsätter att det är JM eller MM som kommer ha den platsen nästa år och inte att han kommer kunna försvara den?
Visst kan det vara så men det innebär ju bara att han visar att den typen av spekulationer är motiverade.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Lite märkligt beteende av Basta att helt sonika ge sjutton i de två long lap penaltys som det till slut blev. Just long lap penaltyn är ju en ögonblicksregel, något som utdöms och åtlyds under race för att slippa ha tidstillägg på sluttiden.
Även om man anser att LLP är felaktigt tycker jag att man måste följa.
Kändes lite som att Basta inte riktigt stärkte sina aktier hos fabriksteamet efter söndagens race.

Personligen skulle jag bli enormt förvånad om han fortsätter som fabriksförare nästa säsong.
Håller med.
Jag tycker man ska följa RD's straff även om man i stunden tycker det är fel.
(Och vilken förare tycker någonsin att han gjort fel...;) )
Man kan ju annars kanske uppehålla någon förare som borde ligga några sekunder före om LLP'n utförts.
Det ska till en sju h-vetes säsong från nu för att Enea ska vara kvar.
Kan det vara så att han är lite frustrerad över att alla bara förutsätter att det är JM eller MM som kommer ha den platsen nästa år och inte att han kommer kunna försvara den?
Du har definitivt en poäng där. 👍

Jag gissar att det kommer bli mer eller mindre kaos därute om man bara struntar i straffen.
Vad blir nästa? Inte starta från pit-lane? Inte starta sist?
Blir konstigt...
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Klarar man inte av att följa bestraffningar så kanske man inte ska befinna sig på banan alls.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top