GP Pramac dell’Emilia-Romagna 2024

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
OBS framflyttat 1 timme på Söndag, Moto3 redan 10:00, MotoGP 13:00
Tillbaka igen på Misano World Circuit Marco Simoncelli efter bara 14 dagar !
Stållningen sammanlagt
1726426562109.png
För 14 dagar sedan tog MM in 8 poäng på ledande J Martin från 70 p efter till nu 62 p efter. Kommer MM orka fortsätta och knapra in på försprånget nu på lördag och söndag ?
Och kommer Franco Morbidelli nå podiet igen på Misano ? Franco är snabb på Misano. :)
Men först på söndag 10:00 kommer Moto3 och kommer Angel Piqueras ha kvar den form som gav honom segern för 14 dagar sedan och gav oss som såg det första klassens Action. :)
Moto 3 måste ses nu på söndag 10:00!
Några tider

1726427507220.png

Last edited:

kaninfaan

Sporthojsnörd
Gick med
20 Apr 2024
Hoj
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
OBS framflyttat 1 timme på Söndag, Moto3 redan 10:00, MotoGP 13:00
...
Men först på söndag 10:00 kommer Moto3 och kommer A Piqueras ha kvar den form som gav honom segern för 14 dagar sedan och gav oss som såg det första klassens Action. :)
Moto 3 måste ses nu på söndag 10:00!
...
Jag är ju sällan vid medvetande så tidigt på morgonen men efter sporthojs-hypen om förra moto3-loppet så får man väl ställa väckarklockan... :shrules:hjälm

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Idag har dom kört Practise = Q0 och 7 av de som ligger i 10-i-Topp sammanlagt gick vidare direkt till Q2,
de från 10-i-Topp som missade var Fabio di Giannantonio, Alex Marquez, B Binder
Men som vanligt svårt nå Q2 från Q1, det är ju bara 2 platser som går vidare och före sig har ovan tre Johan Zarco på Honda (!) och Miller på KTM.
Direkt till Q2 med lägre placeringar i sammandraget gick Qvarten, Morbidelli, Bezzechi.
Det ska småregna lite imorgon lördag, lagom till Sprintracet.
Blir det Försumbart regn som för 14 dagar sedan eller blir det Mycket regn? :va
1726856135552.png

Last edited:

kaninfaan

Sporthojsnörd
Gick med
20 Apr 2024
Hoj
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
LOL Bastianini drar en MM-special och använder snubben framför som kombinerad broms/dosering for teh win!
:(

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag tycker att man ska vara på banan när man kör om.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Kan tycka att omkörningen är ok då alla toppförare har gjort samma sak vid något tillfälle men då ska det vara kamp om mästerskapet från bådas sida. Bastia har ingenting med tätstriden i mästerskapet att göra och på sista varvet sätter han JM:s chanser i mästerskapet på spel. Tänk om han tagit ut JM? Då hade skiten träffat fläkten ordentligt....
Huvudlöst och själviskt på ett annat sätt än förare normalt brukar vara.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Omkörningen hade varit ok om han inte hade varit utanför banan själv.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Bättre race idag, sömnpiller igår.

Jorge Martin väldigt stabil denna säsong. Tog omkörningen från Enea bra, fokus framåt.

Pecco har väldigt hög högstanivå men underpresterar lite för ofta. Jobbig trend för honom senaste helgerna, han kommer igen.

KTM 0 poäng idag.

För övrigt mycket märklig förarmarknad i år. Ducati har nu 500 poäng i konstruktörsmästerskapet (ointagligt). KTM på andra plats har 239… Man måste (typ) sitta på en Ducati för att vinna men 1’an, 2’an och 4’an idag kommer inte köra Ducati 2025.

Quartararo och Acosta på icke konkurrenskraftigt material när Morbidelli sitter på en GP24 för att han är polare med Rossi börjar man också tröttna på.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Italiensk förare i Italien kan göra hur han vill tydligen och JM bad om ursäkt (blev tvingad?) för att han hade blivit upprörd. Det här smakade skunk

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Kan tycka att omkörningen är ok då alla toppförare har gjort samma sak vid något tillfälle men då ska det vara kamp om mästerskapet från bådas sida. Bastia har ingenting med tätstriden i mästerskapet att göra och på sista varvet sätter han JM:s chanser i mästerskapet på spel. Tänk om han tagit ut JM? Då hade skiten träffat fläkten ordentligt....
Huvudlöst och själviskt på ett annat sätt än förare normalt brukar vara.
Bastianinni ligger 59 poäng efter Martin och det finns 222 poäng kvar att ta, han har alla chanser i världen att vinna VM. Varför skulle han ge upp, vissa helger lyser han mest av alla och hans 5 sista racevarv är nog fruktade av de flesta av konkurrenterna.

Racing är huvudlöst och själviskt, det lite grejen. det är inte en bra idé att köra fort med motorcykel överhuvudtaget. Min åsikt är att förare ska föröka vinna inte komma tvåa, men som Tom säger på detta forum, det är min åsikt och den står jag för.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Bastianinni ligger 59 poäng efter Martin och det finns 222 poäng kvar att ta, han har alla chanser i världen att vinna VM. Varför skulle han ge upp, vissa helger lyser han mest av alla och hans 5 sista racevarv är nog fruktade av de flesta av konkurrenterna.

Racing är huvudlöst och själviskt, det lite grejen. det är inte en bra idé att köra fort med motorcykel överhuvudtaget. Min åsikt är att förare ska föröka vinna inte komma tvåa, men som Tom säger på detta forum, det är min åsikt och den står jag för.
Och helt plötsligt kör Martin och Pecco in i varandra och vurpar. Bastianinni vinner igen, då skiljer det ännu mindre! Helt rätt att gå för seger!

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Är det verkligen bara jag som tycker att omkörningar ska göras på banan och inte utanför linjerna?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Är det verkligen bara jag som tycker att omkörningar ska göras på banan och inte utanför linjerna?
Jag är nog böjd att hålla med.
Om man har så hög fart in i kurvan att man behöver använda någon annan som sarg och ändå kör utanför själv så är det nog lite över gränsen tycker jag.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Italiensk förare i Italien kan göra hur han vill tydligen och JM bad om ursäkt (blev tvingad?) för att han hade blivit upprörd. Det här smakade skunk
Det där är ju något de mer eller mindre blir tvingade till av mediaskäl. Samma som att de inte får säga ”fuck” i teamradion i F1. Tycker det är löjligt, de borde ha all rätt att bli förbannade och uttrycka det.

Last edited:

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Ironiskt nog tyckte Marquez att Eneas omkörning var över gränsen och borde ha bestraffats, haha. Snacka om att kasta sten i glashus.

Marquez tyckte att en omkörning med kontakt inte är något problem sålänge man själv håller sitt spår på banan.
Men en omkörning som Enea gjorde med kontakt och ändå inte kan hålla sig på banan inte är ok och borde bestraffas med att droppa en placering.

Jag håller med Marc.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Marquez tyckte att en omkörning med kontakt inte är något problem sålänge man själv håller sitt spår på banan.
Men en omkörning som Enea gjorde med kontakt och ändå inte kan hålla sig på banan inte är ok och borde bestraffas med att droppa en placering.

Jag håller med Marc.
Precis så jag menar. Att dyka lite halvvågat kanske inte alltid är snyggt även om det är tillåtet, men körning sker mellan de vita linjerna. Håller man sig inte på banan vid en omkörning är omkörningen inte OK.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka