GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Nyteknik skrev:
2523513 Men frågan är ju vad som skulle gynna Kawasaki. De har ju hittills inte satsat på rätt förare. Alltså behöver de något annat än det de har försökt. Ärligt talat har jag svårt att se hur någon annan än Burgess och Rossi skulle kunna göra Kawasaki till ett team i täten.

Jag tror du har rätt, åtminstone på någorlunda kort sikt.
 

Evol

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Nix
Om man bortser från de förare som ändå inte skulle nappa på en affär med Kawasaki;

Kawa behöver i mitt tycke en galning som Casey Stoner som ger järnet och står på pallen de lopp som hojen lirar och som spränger motorn eller vurpar när den inte lirar. Lite mer show.

Och bakom galningen en gammal räv som driver utveckling av hojen framåt.

Stoner/Checa hade varit mums.

Vad som helst utom ett år till med hedrande åttoneplatser.

Men det blir väl Tamada/Rdp så nästa år får man väl vara tacksam om det ens blir en åttoneplats. :gnissla
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Gresini kommer köra med Bridgestone på sina Hondor nästa år.

Tomas Luthi kommer fortsätta i Caffe Latte Elit nästa år i 250cc. Man kommer att köra aprilia. Sandro Cortese kommer också stanna kvar i teamet nästa år och även han på en aprilia nästa säsong fast i 125.
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Axxexs skrev:
2524042 Gresini kommer köra med Bridgestone på sina Hondor nästa år.

Det var intressant o mkt skoj, alltså än mer "racing" mellan Hondorna 2007. O jag tippar Marco v Capirex som värsta kvalare -07 på bridgestone..:tummenupp

Nyteknik skrev:
2523148 Förklara gärna bättre varför en förare som är den mest segerrike i MotoGP efter Rossi inte är "rätt man" för Kawasaki?

:va
Kan tyvärr inte förklara något bättre än det jag skrev tidigare: Att Kawasaki som kämpar med att få en homogent cykel/chassi osv att hålla ett helt race kommer defenitivt att behöva lagspelare i teamet 2007, förare som utstrålar uthållighet o är lojala med teamet o dess målsättning. Jag tror inte att Max Biaggi är rätt gubbe att satsa på.
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
2522765 "Ödmjukhet" vilket Nakano säkert har i kopiösa mängder och "vilja" i form av Hopkins har inte varit vad Kawasaki behöver. Resultaten talar sitt tydliga språk. Oavsett hur hopplös Biaggi är så låg han tvåa i MotoGP-sammandraget för ett drygt år sedan och hans samlade erfarenheter överglänser Kawasakis nuvarande förare med hästlängder. Kawasaki måste göra något annorlunda och Biaggi kan mycket väl innebära en knuff åt rätt håll. De har inte mycket att förlora.
Skägget blev som bekant medioker femma i VM. Dessutom var han oförmögen att ställa in depåns bästa hoj. Den CV:n ger inga styrningar i MotoGP om man är 35 år och har begått företagskulturellt harakiri i sitt senaste team.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
2524741 Skägget blev som bekant medioker femma i VM. Dessutom var han oförmögen att ställa in depåns bästa hoj. Den CV:n ger inga styrningar i MotoGP om man är 35 år och har begått företagskulturellt harakiri i sitt senaste team.
Han låg tvåa tills han och Gibernau fick HRC´s uppdaterade men ovälkomna version av RC211V. Den som Hayden sedan fick hela vintern på sig att vänja sig vid.
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Ben Atkins, fd BSB-teamboss/ägare till BSB vinnande Reve Red Bull Ducati, kommer att starta ett nytt GP-team. Man kommer ställa upp med 2st 125cc och 2st 250cc. Förarna kommer man ta från Storbrittanien. Man ska ha fått klartecken från DORNA och att man kommer få hjälp från Honda.

Ben Atkins.
"We want to give young lads in the UK the opportunity to develop their skills at a higher level and one day become world champions. We want them to have the same opportunity that Spaniards and Italians enjoy."

"We've put the infrastructure together, and talked to a lot of people who want to join us. We're looking at a property in the Midlands as the team base. We want to do the world 125 and 250cc championships for the next two years, with two riders in each class. They would need one year to learn the circuits and the team, and in the second year we'd go full-out to win races.

"Honda has offered us a great deal on the bikes, and I'm now trying to confirm backing from sponsors, who are British-based international companies."


Man planerar att börja testa i Spanien i november. Chefsmekaniker kommer Nigel Bosworth vara, som bl.a har jobbat för Red Bull Ducati och Foggy Petronas tidigare.

På Atkins lista på förare så näms årets BSS vinnare Cal Crutchlow, 20år. BSS 3:an Eugene Laverty, 20 år. BSS 4:an Leon Camie, 20 år. Foggy Petronas-föraren Craig Jones, 21år. Repsol-föraren Bradley Smith, 15år. Red Bull MotoGP Academy-föraren Kev Coghlan, 18år. BSB 125cc 5:an Robbie Stewart, 14år.
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Pablo Nieto och Aleix Espargaró till Würth Honda BQR 250 nästa år med A-kit på deras Hondor.

aprilia har 10 november som sista datum för att betala handpeng på bokningarna på '07-hojarna/kit. Så efter det datumet är det mera klart vilka team/förare som kommer köra med aprilia.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
#space skrev:
2526324 Intressant:tummenupp En fundering dyker ju upp. Tex vad ställs denna info emot, alltså vad är nytt just för 2007, rubbet eller några enskilda punkter?
..

Det är helt nya regler fr.o.m 1 jan 2007. Fet stil i MotoGP-reglementet betyder nya regler/förändringar mot föregående år. Tidigare har inga begränsingar funnits i GP på däcken mer än max gräns på fälgbredden.
 

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
2524387 Göra något för att kunna få ett övertag på Repsolteamet tex.
Ska bli spännande att se hur det kommer att gå.
Axxexs skrev:
2526281 Dom nya reglerna om däckbegränsning i MotoGP.
http://www.fim.ch/sec/documents/f_3888.pdf
Det har vi diskuterat tidigare i en annan tråd om jag inte minns fel. Infon finns även som en nyhet på motogp.com.
Det blir bara Dunlop som får köra med fritt antal däck näst år vilket borde vara bra för konkurrensen.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Dom nya däckbegränsningsreglerna kommer innebära att teamen måste lämna in alla sina däck som dom tänker använda under helgen till parc ferme på torsdagen kl 17.00 (onsdag för Assen och Qatar). Det kommer göra däcksvalen ännu svårare och viktigare. Färre kvaldäck kommer nog användas för att man ska kunna ha olika däck att använda till race beroendepåväder osv.

I reglerna så är däcksmärken som inte vunnit 2st race sen 2005 undantagna från reglerna. Det innebär att Dunlopförare/team har fritt fram att välja däck/använda däck under hela 2007. Det borde hjälpa en del att ta in på Michelin + Bridgestone.

Anledningen tillreglen är att göra det billigare för icke-fabriksteam som måste betala för sina däck.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Axxexs skrev:
2526336 Det är helt nya regler fr.o.m 1 jan 2007. Fet stil i MotoGP-reglementet betyder nya regler/förändringar mot föregående år. Tidigare har inga begränsingar funnits i GP på däcken mer än max gräns på fälgbredden.
okey :tummenupp
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag tror inte på ryktet om Biaggi och Kawasaki. Det skulle vara riktigt dumt att nobba Alstare i elfte timmen och bränna sina skepp där. Visar sig Kawasaki bli ett bottennapp har han bränt sitt ljus i bägge ändar. Hoppas han kör WSBK 2007 (där vi hoppas få se Gibernau hos Ducati), vinner och sedan avslutar karriären med en eller två bra säsonger i MotoGP hos Suzuki när de har gett upp Hopkins.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Francis Batta har ju klart och tydligt sagt att det är inget snack om var Biaggi kör 2007, dvs WSBK 2007.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top