Gpr Slip on..

KTManders

Medlem
Gick med
26 May 2008
Hoj
KTM 990 sm
Har nu under en längre tid letat efter slip-on till min Duke, har hittat ett fabrikat som heter GPR, för ca 6100:- (2 st), tror de e hyfsat bra pris, billigare än Akrapovic ialla fall. som går på närmare 8 papp..
Så nu undrar jag om nån har tidigare erfarenhet av detta, blir det mer effekt och bra ljud osv? Skall elr kan man göra några förgasar inställningar när man monterar detta?

/Hade

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
jag har gpr på min cbr1000rr vet inte riktigt hur det blir på en duke, men jag kan lova att mitt system låter bra mycket mer än acra och yoshi, alla jag träffar säger fan vad den låter :D

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
vad gäller effekt så är det väldigt lika när det gäller slion,dom flesta bygger på rakt rör igenom,,Akra som gpr och som Viper som jag rek most bang 4 the buck,, Akra har faktist offta lite konist rör ivändigt åt fel håll för pullver pga få något tystare ljud:gnissla Viper har bara rakt rör och låter bland dom högsta i aluvers!! kolfiberves är något tystare men kostar då 1000kr mer
aluvers 2200kr.MEN då måste man snickra till adapterrör till närmsta skarv!
Här kan du handla till rätt pris,
http://www.locknersbilochmc.se/index.php?main_page=product_info&cPath=3_8_340&products_id=3183

KTManders

Medlem
Gick med
26 May 2008
Hoj
KTM 990 sm
Behövs inte... bara å byta munstyckena (hög & lågfart)

Hur gör man då, (för en som inte kan) ??

vad gäller effekt så är det väldigt lika när det gäller slion,dom flesta bygger på rakt rör igenom,,Akra som gpr och som Viper som jag rek most bang 4 the buck,, Akra har faktist offta lite konist rör ivändigt åt fel håll för pullver pga få något tystare ljud:gnissla Viper har bara rakt rör och låter bland dom högsta i aluvers!! kolfiberves är något tystare men kostar då 1000kr mer
aluvers 2200kr.MEN då måste man snickra till adapterrör till närmsta skarv!
Här kan du handla till rätt pris,
http://www.locknersbilochmc.se/index.php?main_page=product_info&cPath=3_8_340&products_id=3183

Ok, tack för info.
Tips på hur man snickrar till adapterrör? (material osv.)

Last edited:

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Hur gör man då, (för en som inte kan) ??

Ok, tack för info.
Tips på hur man snickrar till adapterrör? (material osv.)

Mekonomen har rörböjar,,Men det krävs lite kapande och svetsande!!

Bestyckning. utgå från 10% större munstycken i lågfart och högfart, då är du rätt nära optilmalt, Sedan får du tokköra och kolla färgen på stiftet.
Men du måste kosta på ett bättre filter typ kn eller åtminstonde kapa upp fler hål i luftburken,

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy