GPS Årets julklapp?

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Någon som klarar av att spela in den turen man är ute på så man kan köra samma rutt igen?
bra att ha om man tex hänger med någon som kan en riktigt go rutt.

bratwurst

What doesnt kill ya makes you stranger
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
05, Honda Hornet 600
Funderar på att köpa en Nokia 6110 Navigator. Nån som testat GPS funktionen i den? Det är ju praktiskt med en sån för att man alltid har med sig GPS:en. Finns förmodligen nån smidig handsfree som passar under hjälmen. Lägger man bara telefonen i fick och lyssnar på rösten, borde väl funka bra?

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Min Zumo 550 är det bästa av mina extratillbehör!
Även om man mest kör runt i närheten så kan det vara kul att få loggar, spår och annat kul data att analysera då man inte kör.
MP3 spelare och bluetooth uppkoppling mot mobilen är inte fel det heller.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Någon som klarar av att spela in den turen man är ute på så man kan köra samma rutt igen?
bra att ha om man tex hänger med någon som kan en riktigt go rutt.

Zumo 550 klarar det.
Den samarbetar väldigt bra med datorn också så man kan spara sina rutter där för återanvändning en annan gång.
Ex: Kör iväg planlöst. Spara rundan du kört och för över till datorn. I datorn editerar du bort de breda vägarna och lägger istället in en ögla med mindre vägar. Spara och ladda tillbaka till GPS:en och sedan har du en färdig rutt att följa nästa tur :eek:)

Har också testat den på promenader i terrängen. När du går försöker den få dig att välja närliggande vägar, men lägger snällt upp rundan som du gått :yoparty

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Zumo 550 klarar det.
Den samarbetar väldigt bra med datorn också så man kan spara sina rutter där för återanvändning en annan gång.
Ex: Kör iväg planlöst. Spara rundan du kört och för över till datorn. I datorn editerar du bort de breda vägarna och lägger istället in en ögla med mindre vägar. Spara och ladda tillbaka till GPS:en och sedan har du en färdig rutt att följa nästa tur :eek:)

Har också testat den på promenader i terrängen. När du går försöker den få dig att välja närliggande vägar, men lägger snällt upp rundan som du gått :yoparty

Om du stänger av funktionen "följa vägar" så slipper du ha en GPS som försöker få ut dig på vägar när du går i skogen........

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Hur väl stämmer hastigheten på GPS:er när man är ute och kör?
En del säger att det är 100%-igt korrekt och andra att dom visar lika mycket fel som en vanlig hastighetsmätare. De gånger jag kör med GPSen så kör jag enligt hastigheten på GPSen.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Om du stänger av funktionen "följa vägar" så slipper du ha en GPS som försöker få ut dig på vägar när du går i skogen........

Tack för tipset. Kan inte alla finesserna ännu :eek:)

Hur väl stämmer hastigheten på GPS:er när man är ute och kör?
En del säger att det är 100%-igt korrekt och andra att dom visar lika mycket fel som en vanlig hastighetsmätare. De gånger jag kör med GPSen så kör jag enligt hastigheten på GPSen.

De är mycket mer exakta än de som sitter i bilar och på hojar.

Last edited:

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Jäklar vad trevligt med varningar för alla fartkameror när man kör bil! Räddade mig säkert ett par gånger i jultrafiken. :)

Har du fått Zumo 550 till att varna för fartkamror?
Jag har köpt förbi några kameror men den varnar inte.

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Har du fått Zumo 550 till att varna för fartkamror?
Jag har köpt förbi några kameror men den varnar inte.
Vet inte hur gamla definitionerna som följer med när man köper den är, de saknar säker en massa kameror, men det finns uppdaterade filer att ladda ner från nätet, exempelvis från http://www.speedcam.tk/. Kamerapositioner är färskvara, iom att de sätter upp nya till höger och vänster.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år