Gps-köp

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Tänkte köpa en ny GPS till farssan. Den han har nu är en gammal Sony, som alltid visar fel, då vägarna inte är uppdaterade på flera år.
Så vad är bra nuförtiden?
Krav:
Enkel (handhavandet)/tydlig
Europakartor
Om det finns nån som man enkelt kan uppdatera/om det ingår uppdateringar är det ett stort plus!

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Köp en ny mobil med 4 tums skärm så får han nyare av allt.
Googles gps system som kommer med android lurar funkar kalas o är gratis.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Köp en med inbyggd bluetooth så han kan kör handsfree med mobilen samtidigt, en jävligt bra funktion om man har en äldre bil utan inbyggd bluetooth i stereon.
Själv gillar jag TomTom men numera är ju vad som helst bra, bara budgeten som sätter gränserna. Om du håller dig till de mer kända märkena vill säga.

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Jag köpte en Garmin Nüvi 3490 med livstids uppdatering av kartor för några månader sen då min TomTom inte höll måttet. Nu har jag inte så mycket erfarnhet av GPSer men jag är riktigt nöjd. För några veckor körde jag Sverige, Danmark, Tyskland, Holland, Belgien, lite Frankrike o sen UK. Perfekt planering av rutten, lane assist funkade mycket bra så jag har bara positivt att säga om den. Google maps/navigation i mobilen i all ära, funkar fint när man är inom svenskt nät men börjar man roama utomland kostar det multum!

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Jag köpte en Garmin Nüvi 3490 med livstids uppdatering av kartor för några månader sen då min TomTom inte höll måttet. Nu har jag inte så mycket erfarnhet av GPSer men jag är riktigt nöjd. För några veckor körde jag Sverige, Danmark, Tyskland, Holland, Belgien, lite Frankrike o sen UK. Perfekt planering av rutten, lane assist funkade mycket bra så jag har bara positivt att säga om den. Google maps/navigation i mobilen i all ära, funkar fint när man är inom svenskt nät men börjar man roama utomland kostar det multum!

Tittade på 2595LMT nu, den verkar helt ok, med livstids uppdatering på kartorna.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Kör Navigon i en iPhone. Fungerar ypperligt. Vill man dock ha en separat GPS kan man nog köpa i princip vad som helst idag som innehåller de kartor man har behov av. Finns inte så många aktörer som tillhandahåller själva kartorna. Fokusera på användarvänligheten istället. Tänk på att välja en som har gott om minne så att man enkelt kan uppdatera kartorna och komplettera vid behov.

Besök ett större varuhus tillsammans med din pappa och välj ut en tillsammans.

tkdrille

Guest
Garmin är de enda jag kan rekommendera. Min fungerar ypperligt och jag kör inte med något annat överhuvudtaget. Även om de sitter andra gpser i andra bilar så har jag med min egna =). Min är en 3790t men den säljs nog inte mer i butiker.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag kör med en Garmin Nüvi 1390. Har funkar jätte bra tills några veckor sedan. Den låser sig när man skall starta den. Går inte ens återställa den.

Får nog skicka in den till Garmin. Har fått en äldre modell av denna utbytt till denna.

Det finns en garmin GPS som har skärm som en iphone. Men jag tycker inte om kartorna. Jag tycker det är bra att kunna se vägar runt om mig och hur skarpa vissa kurvor är. Men det gör jag inte med den med "iphone skärm" då det är mycket smalt och utzoomat. Har lite biltema attityd mot garmin tyvärr, ni vet skittema attityden.

Waze appen på telefon har funkat bra utom att söka efter adresser verkar inte vara på min sida. Kartorna är mer uppdaterade på den än hos garmin i mitt tycke. Ett plus är ju att användarna själva kan rapportera olyckor exempelvis.

Trevlig kväll! :tummenupp

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Köp en ny mobil med 4 tums skärm så får han nyare av allt.
Googles gps system som kommer med android lurar funkar kalas o är gratis.

Inge bra eftersom han då måste ligga och roama när han är ute och brassar på europavägarna.
Man måste ha nåt med nedtankade kartor.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Waze appen på telefon har funkat bra utom att söka efter adresser verkar inte vara på min sida. Kartorna är mer uppdaterade på den än hos garmin i mitt tycke. Ett plus är ju att användarna själva kan rapportera olyckor exempelvis.

Jag tillägger också att Garmins trafikinfo har funkat ganska hyfsat på E4an också!

tkdrille

Guest
Jag kör med en Garmin Nüvi 1390. Har funkar jätte bra tills några veckor sedan. Den låser sig när man skall starta den. Går inte ens återställa den.

Får nog skicka in den till Garmin. Har fått en äldre modell av denna utbytt till denna.

Det finns en garmin GPS som har skärm som en iphone. Men jag tycker inte om kartorna. Jag tycker det är bra att kunna se vägar runt om mig och hur skarpa vissa kurvor är. Men det gör jag inte med den med "iphone skärm" då det är mycket smalt och utzoomat. Har lite biltema attityd mot garmin tyvärr, ni vet skittema attityden.

De är den jag har. Den visar bara nödvändiga gator när man ska framåt =) Tycker min visar kurvor rätt bra med. Helt korrekt med tider och missar 1 av 100 adresser. Och då använder jag mestadels till postnr :)

group3790.jpg

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
De är den jag har. Den visar bara nödvändiga gator när man ska framåt =) Tycker min visar kurvor rätt bra med. Helt korrekt med tider och missar 1 av 100 adresser. Och då använder jag mestadels till postnr :)

Sån där grafik är det inte i den jag hade!

tkdrille

Guest
Sån där grafik är det inte i den jag hade!

Då var de den billigare varianten :) man måste betala mer för att få riktig kvalitet för en gps. Vi hade garmins gigantiska klump innan. Minns inte benämningen, men den var svindyr och ingen bra grafik men jävlar den hittade allt.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping