GPS: Tomtom Rider vs. Garmin Zumo 550.

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Som det känns nu så väger det åt en Tomtom av följande anledningar.

1. PRISET. Jag får en TomTom och en ny sadel för samma stålar som en Zumo 550 kostar.

2. Klarar inte "målarlådekartan", som Folke talar om. Usch och fy.

3. Att Garminen är så sjukt seg på att räkna om kartan om man tar fel rutt. Sånt skulle jag bli tokig på.

Nu ska det shoppas. :näsblod

1. Som sagt... Undersök Ebay !
2. Kollade precis lite bilder på Tom-Tom... Verkar faktiskt vara ungefär samma "målarboksgrafik" på dom ???... Mion jag hade tidigare var fräschare o inte så klöddig grafik.
3. Den är inte sjuuuuukt seg på att räkna om rutter:D . Mion räknade om snabbare än man kunde säga "hästkrafter". I Zumons fall hinner du säga "beteendevetenskap".

Som sagt... Tom-Tom är kanske en bra gps...det är inte jag rätt man att bedöma. Kan bara säga att Zumon håller vad den lovar o man lär inte bli besviken om man köper en.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
1. Som sagt... Undersök Ebay !
2. Kollade precis lite bilder på Tom-Tom... Verkar faktiskt vara ungefär samma "målarboksgrafik" på dom ???... Mion jag hade tidigare var fräschare o inte så klöddig grafik.
3. Den är inte sjuuuuukt seg på att räkna om rutter:D . Mion räknade om snabbare än man kunde säga "hästkrafter". I Zumons fall hinner du säga "beteendevetenskap".

Som sagt... Tom-Tom är kanske en bra gps...det är inte jag rätt man att bedöma. Kan bara säga att Zumon håller vad den lovar o man lär inte bli besviken om man köper en.

:crash

Att Zumon är bra, eller till och med skitbra, betvivlar jag inte alls men den är fan för dyr. Bah. Fan att man inte ska ha obegränsat med stålars.

:snåljefvel

Lajf

Sporthojsnörd
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
CB1300 & Rickman
Om man installerar gratisprogrammet Tripmaster i Tomtom får man spårfunktion och lite till.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Livar upp lite..

OM man har köpt en Garmuin Zumo 550 i USA, där dom finns för runt 3600:-, kan man då på något enkelt sätt få in Europeiska kartorna i den?

Kraftfull

Återfallsknutte
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Honda ST 1300
Har precis tankat ner en uppdatering av programvaran till min Rider V1 via tomtom home. Fick en massa nya funktioner bl a visar den hur långt det är hem, hur långt man har kört, medelhastighet mm. Har inte hunnit sätt mig in i den riktigt ännu, men det verkar helt ok!

Sedan rekommenderar även jag ruttplanering med Tyre http://www.janboersma.nl/gett/index.php

Funkar (enligt mig) klockrent att planera med den + google maps som är integrerad funktion!

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag var i valet mellan Raider och Zumo och valde Zumon. Jag är mycket nöjd. Använder den både i bilen och på hojen

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag handlade från de här när de hette Aspidshop för nåt år sen. Lite dyrare än USA men då får man Europamodeller.

Sjukt snabba leveranser. Jag har både beställt GPS och kartmaterial och dessutom reklamerat en eTrex Vista C som navigatorknappen pajade på. Vissel... det vara jag som tappade den men Garmin OK:ade = skönt.

http://unbelievableshop.com

Livar upp lite..

OM man har köpt en Garmuin Zumo 550 i USA, där dom finns för runt 3600:-, kan man då på något enkelt sätt få in Europeiska kartorna i den?

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
Har precis tankat ner en uppdatering av programvaran till min Rider V1 via tomtom home. Fick en massa nya funktioner bl a visar den hur långt det är hem, hur långt man har kört, medelhastighet mm. Har inte hunnit sätt mig in i den riktigt ännu, men det verkar helt ok!

Sedan rekommenderar även jag ruttplanering med Tyre http://www.janboersma.nl/gett/index.php

Funkar (enligt mig) klockrent att planera med den + google maps som är integrerad funktion!

Samma här, man fick ju en helt ny GPS med den senaste uppdateringen :tummenupp

Skall kolla på Tyre-grejen låter intressant

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...