GPS tracker

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
När jag parkerar utomhus på natten har jag (gammalt och skitigt) kapell på hojen.
Köper du den största typen kan du ställa framhjulet på kapellet. Och en rem genom hålen på sidorna gör att det tar lite längre tid / lite mer besvär att kolla vad som är under.
Tror mycket på Biltema i just det här fallet ...
Mindre på röda / oranga kapell med Ducati eller KTM i stortext !
Kapell är som damcykel med barnstol. 100% osexigt.

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Tack vad snällt 🙏🏼
Har även tittat på deras maxitracker, den med inbyggt batteri. Främst för att när man stjäl en hoj lär man ju kanske snabbt slita upp sadeln och se vad som är ansluter till batteriet. Då är det lätt att hitta ett larm som har kablar dit. Maxitrackern har både magnet och är sladdlös. Men ser att den utgått ur sortimentet på flera ställen. Då funderar man ju på vad felet är…
Supports svar. Har inte hunnit prova på min egen än dock för att jag måste väcka enheten innan inställningen i appen ändrar den. Tidigare kunde man väcka enheten från appen.
Jag tar för givet att det är exakt samma med Lite plus. Är ju inbyggt batteri även i min men det räcker inte speciellt länge.
Att koppla direkt på MC-batteriet är aldrig bra.

Screenshot_20240625_143957_Outlook.jpg
För mig som bara kör 1 gång i veckan så startar nog inte hojen i detta läget om man inte har laddaren i, men kör man varje dag funkar det nog.

Last edited:

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Inga problem att ha den uppkopplad hela tiden med full koll på allt, har provat nu.

Nästa test blir att kolla hur länge man kan ha den så och att hojen ändå startar.
Tror mitt larm drar något mer än vad som annonseras. Kan bara ha den stående i en vecka till 10 dar.

Nej, jag har inte kortis någonstans, men det något som drar och mycket eftermonterat som ska ha ström när tändningen väl slås på.

Sen är det något med dagens batterier, inte alls som de kvalitativa Yuasa från 80-talet som höll hur länge som helst. Nu har jag Biltemas billigaste mc-batteri, alltså inte ens ett Gel. Mitt Litium gav upp förra sommaren.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Aha, då förstår jag varför vissa täcker över människor! :glömdet
Precis, och därför var det en överraskning när jag 1978 kommer gående på en folktom liten gata i Mazar-i Sharif och möter ett tält som när hon har 3 m till mig lyfter upp tältet och ler.
Jag ler förståss tillbaka och så fortsätter vi var och en som inget hänt.
Men minnet är kvar. :)
1990 i Pakistan blev intrycket att "statsklädsel" var det noga med i stan (i Skardu), ute på landet uppe i bergen längs Indus var det inte så noga.
Skillnad som hur "vi" går klädda i stan och en varm dag på campingplatsen.

Last edited:

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Precis, och därför var det en överraskning när jag 1978 kommer gående på en folktom liten gata i Mazar-i Sharif och möter ett tält som när hon har 3 m till mig lyfter upp tältet och ler.
Jag ler förståss tillbaka och så fortsätter vi var och en som inget hänt.
Men minnet är kvar. :)
1990 i Pakistan blev intrycket att i "statsklädsel" var det noga med kläderna (i Skardu), ute på landet uppe i bergen längs Indus var det inte så noga.
Skillnad som hur "vi" går klädda i stan och en varm dag på campingplatsen.
Nice story, 1978 då låg jag i pappas påse🤣

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Har en maxitracker från Swetrack och den räddade min hoj våren 2020 då polisen kunde gripa tjuven på bar gärning efter ca 40 minuter jakt. Det var lite svettigt spaningsarbete då den under rörelse kopplar upp varannan minut vilken man kommer en bit på en mc(kanske går att ställa in) men med en engagerad polisman vid min sida med kollegor på tårna så gick det till slut att fånga tjuven när han parkerat för stunden. Slapp självrisk från försäkringsbolag.

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Har en maxitracker från Swetrack och den räddade min hoj våren 2020 då polisen kunde gripa tjuven på bar gärning efter ca 40 minuter jakt. Det var lite svettigt spaningsarbete då den under rörelse kopplar upp varannan minut vilken man kommer en bit på en mc(kanske går att ställa in) men med en engagerad polisman vid min sida med kollegor på tårna så gick det till slut att fånga tjuven när han parkerat för stunden. Slapp självrisk från försäkringsbolag.
Tufft! 👍

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Körde dom hojen eller transporterade dom den lastad på bil?

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Körde dom hojen eller transporterade dom den lastad på bil?
Tjuven körde hojen men gissar att det även fungerar om hojen är lastad i en skåpbil. En tracker som sitter i en bil är ju normalt gömd bakom plåt och fungerar. Sedan kanske man skall vänta med köp tills just denna produkt är uppdaterad med 4G/5G eftersom gamla nät skall släckas i Sverige 2025 eller vad de sagt.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Sådan köpte jag
tillsammans med https://fleettrend.co.uk/ och ett abbonemang under ett års tid funkade den klockrent. aldrig några tappade signaler.
1# loggar rutt (om man nu vill se hur man kört)
2# loggar hastighet (kanske inte så bra)
3# loggar och meddelar när den lämnar förutbestämt område (t.ex ditt hem) och meddelar även när den kommer "Hem"
4# Kan ses via dator & mobil via login eller app
5# flera trackers på samma konto

Abderus

Kawasaki Vulcan S, 2022
Gick med
7 Jun 2024
Hoj
Custom
Det blev en Swetracker lite+.
Använder både GSM och 4G/LTE för spårning. 49kr/mån i abonnemang. Uppdaterar dock endast sin position om den sätts i rörelse. Då uppdaterar den sin position var 30:e sekund och den anger även hastighet.

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Använder Swetrack sedan några år tillbaka. På motorcykel och andra grejer av värde. Fungerar jättebra och när maskinen är i rörelse uppdaterar den med några sekunders mellanrum. Väldigt liten så man kan klämma in den på ställen så den inte syns. Hittade knappt den sist när jag bytte maskin trots att jag själv installerat den.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år