Jag köpte en Navman F20, ca 1500kr. Jag ville ha en billig å simpel som tar mig dit jag ska, och det gör den. Den har lite svårt med småställen, om man vill att den ska åka till Globen eller Bastfallet hittar den inte, men adresser funkar, och den hittar alla vägar jag har åkt på, dvs den kan ta mig därifrån
Största nackdelen är att man inte kan lägga upp rutter, dvs åka från Nykvarn, via Nyköping och sen till Enköping. Men det går ju att lägga upp favoriter och sen bara byta till nästa när man är framme.
Den har snabbknappar för soppa och p-platser, och man kan välja närmaste apotek, bad, restaurang, hotell å en himla massa annat
Det går att stoppa i nya kartor med SD-kort, så det är smidigt att köpa den för norden, och ska man ut i europa så laddar man bara ner det.
Den har åkt hoj ca 100 mil och bil kanske 300, och jag är ganska nöjd, med tanke på priset är jag väldigt nöjd!
På hojen ligger den i tankväskan, den används ju bara när jag åker touring så då är det ju lugnt.
Det medföljer ett fäste som man sätter i vindrutan på bilen med sugpropp, sitter som berget i bilen. Jag testade det på tanken, och det satt nå förbannat där också, men jag har inte vågat köra så. Men fästet är lätt att bygga om att passa på hojen ocksåDen låter bra, men skulle vilja ha en vattentät så man kan montera den på styret. Har ingen tankväska som jag kan lägga den i.
Eller går den att montera också?
TomTom Rider 2
Den utan 2'an (TomTom Rider) har nån fetbugg i sig har jag läst.
Med TomTom Rider 2 följer massa trevligt godis !
Tom tom rider har väll haft problem med att den inte är helt vattentät
Har ägt en tom tom rider
Men sålde den då den var omständlig att göra rutter på
Tycker dock tom tom var smidigare som vägvisare mellan 2 punkter
På zumo kan man ju lägga in mp3 eller ljud böcker på minneskortet
som jag tycker är ovärderligt på längre resor
Är det inte TomTom Rider som man inte får bil hålla med på?
Kan man lägga upp rutter på den som man kan köra efter?
Är det extremt omständigt att göra rutter?
Kan man välja favorit platser och göra en rutt på de?
Tror du att den går att använda i australien ? Om man laddar ner en ny karta då vill säga...? Ska nämligen dit om en månad och ska inhandla en gps som funkar någorlunda bra och den ska va liten...3067062Köpte en Fujitsu Siemens N100 på misco för 1600:- inklusive frakt. Funkar kanonbra i bilen och gående. (Pytteliten)
När jag tecknade prenumeration på Bike, fick jag med en s.k. "Drybag". Inuti den har jag stoppat en plastskiva där jag har limmat fast två st mobiltelefonhållarmagneter. Funkar perfekt som en vattentät liten tankväska att ha navigatorn i på tanken. Det går helt ok att använda pekskärmen genom plastfönstret också. Nu skall jag bara hitta mina "The Plug" så jag kan prova ljudet på hojen också.
Tror du att den går att använda i australien ? Om man laddar ner en ny karta då vill säga...? Ska nämligen dit om en månad och ska inhandla en gps som funkar någorlunda bra och den ska va liten...
Hmm, jobbigt...undrar vart man ska vända sig för att hitta en gps som funkar i australien...3067693Mjukvaran i den är Navigon Mobile Navigator 6. Europa ingår i paketet, men jag kan tyvärr inte hitta Australien på deras hemsida.
Tror tyvärr inte de har, men kolla själv på www.navigon.com om du vill.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|