GPZ 900 trasslig "gång"

jancarlsson

jancarlsson
Gick med
23 May 2008
Hoj
1988, kawazaki gpz 900 R
Hejsan1!

Har problem med min gpz 900 r -88..... Startar direkt och går jämt och fint.(När den är kall)

MEN!!!!!!!.. Sen går den bara sämre och sämre ju varmare den blir, låter som att den inte går på alla cyl. men den går ju bra när den är kall. Har endast bytt tändstift men frågar nu er om nån vet vad f_n det kan va.

Hoppas någon kan hjälpa mig. mvh./ janne :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :va

Bullen099

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Hoj
ZZR1100, Dr650, Cr500, K50
Gick den som den ska med de gammla stiften?
Jag har vart med om att ett av fyra nya stift var trasigt, den gick bra kall men bara på 3 cyl när den blev varm!

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Kolla ventilspelet, det är ett vanlig fel på dessa och orsakar oftast dålig gång.

Om du låter den stå avstängd en 10 minuter efter den blivit varm, går den riktigt ett tag då? Då kan det vara avluftningen till tanken som sitter igen.

Så här kan det se ut om man har otur (nya/gamla):
new%20old.jpg

Last edited:

jancarlsson

jancarlsson
Gick med
23 May 2008
Hoj
1988, kawazaki gpz 900 R
Gick den som den ska med de gammla stiften?
Jag har vart med om att ett av fyra nya stift var trasigt, den gick bra kall men bara på 3 cyl när den blev varm!

Gjorde samma sak före stift bytet.

Kolla ventilspelet, det är ett vanlig fel på dessa och orsakar oftast dålig gång.

Om du låter den stå avstängd en 10 minuter efter den blivit varm, går den riktigt ett tag då? Då kan det vara avluftningen till tanken som sitter igen.

Ska kolla, men så här var det. Var ute och körde (utan problem) innan jag åkte hem så tankade jag. stod sen ett par dar och när jag skulle ut och köra nästa gång så blev det så här. (har provat ny bensin)!

Last edited:

Gpz900r

Förvirrad
Gick med
21 May 2008
Hoj
Kawasaki Versys 08
Kanske är långsökt, men testa att vrida vredet på bensinkranen rakt ner ( dränering ) alltså inte på ON eller RES utan på PRI.
Värt ett försök i alla fall.

När detta hände första gången hade du haft av tanken då? Tänkte att dom två slangarna som går in i tanken under sadeln kanske är skiftade.
Hoppas du får ordning på det.

buffelhorn

Men vat vet jag?
Gick med
13 Aug 2011
Hoj
Yammaha TDM 850 1999 Och en Fyrhyling CF Moto 500
Kanske är långsökt, men testa att vrida vredet på bensinkranen rakt ner ( dränering ) alltså inte på ON eller RES utan på PRI.
Värt ett försök i alla fall.

När detta hände första gången hade du haft av tanken då? Tänkte att dom två slangarna som går in i tanken under sadeln kanske är skiftade.
Hoppas du får ordning på det.

Jag har också ett liknande problem. Den blöddrar på låga varv, men går bra över ca 4000 varv. Kan det vara gummit efter förgasarna som inte håller tätt eller vad kan det bero på? Någon som har ett förslag?:va

buffelhorn

Men vat vet jag?
Gick med
13 Aug 2011
Hoj
Jag har också ett liknande problem. Den blöddrar på låga varv, men går bra över ca 4000 varv. Kan det vara gummit efter förgasarna som inte håller tätt eller vad kan det bero på? Någon som har ett förslag?:va

Finns det någon snäll som kanske vet?:tummenupp

buffelhorn

Men vat vet jag?
Gick med
13 Aug 2011
Hoj
I mitt fall så var det vatten runt andra cylindern. Ja runt tändstifftet.:tuttar:rodnar

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024