Gräsänkling!

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Jaha, då vart man en gräsänkling på riktigt, frugan lämnade mi--
Sålde finbilen för att ha råd att bo kvar i villan men frågan är om man ska behålla knarren... Jag är kluven. Det är ju najs att ha kvar villan men knarren kostar ju en del också. Men det är allt jag har känns det som just??nu:confused: Skulle inte våga logga in här igen och se alla glada SH:are och se mig själv i spegeln och känna mig glad.

Är lite ledsen faktiskt när man blev dumpad men det finns väl ett liv efter detta.. Var ute å kramade knarren (det är väl det ända man kan krama just nu)
Önskar livet vore anorlunda, det är fan inte lätt allting. Jag vet inte... Kanske är knarren min räddning!!!???

De är inte lätt att bli dumpad men än så länge har jag aldrig sett någon som Inte reser sig och mår bra igen efter "sörjningsperioden"..

Tillåt dig att va ledsen och gör roliga saker, umgås med kompisar, åk hoj, passa på att utnyttja alla fördelar med att vara singel till max så brukar det gå snabbare att gå vidare.

Mitt tips är att inte hoppa in i ett nytt förhållande förrän man lagt det gamla bakom sig.
Klassisker man sett är att folk hoppar in och så blir det pankaka pga de inte kommit över exet än.

Man behöver något att skingra tankarna med.
Fel tid att sälja hus.
Vet inte vad din hoj kostar att äga.
Kanske byta till något billigare?

Var inte desperat med att skaffa ny tant.
Det löser sig.

Skaffa inte ny tant snabbt... skaffa snabbt flera. :tummenupp

Sen inte för att vara sådan men gräsänkling är mer att man är fri från frugan på bestämd tid, inte på obestämd tid... då är man singel.

Behåll hojen, dra in på annat!
Sälj villan när marknaden har repat sig, köp värre/fler hojar.

Motorcykeln är både nöje och rekreation, bor du bra till kan det få vara ditt enda transportmedel dessutom (det går alltid att låna bilar för dom där resorna som kräver det)

Ägna dig åt dig själv och dina hobbys/intressen nu när du har chansen!

Man behöver något att skingra tankarna med.
Fel tid att sälja hus.
Vet inte vad din hoj kostar att äga.
Kanske byta till något billigare?

Var inte desperat med att skaffa ny tant.
Det löser sig.

Tack, skrotnisse... Jag klarar kosten men inte samtidigt som den dyra bilen så nu har jag kört in mig på att behålla den bilen jag betalt av.. Men jag vill gärna inte göra av mig med mitt hem som jag lagt ner massa pengar och svett på, det är verkligen som man brukar säga mitt "slott" även om det bara är en gammal villa, men jag älskar den OCH min knarr!
Men klart att det blir dyrt när man ska dra kosten själv, och nu känns det inte som man orkar.. ibland! Kanske är Knarren som är min bästa vän en flyckt från det tråkiga.... ??? Varför är inte livet lite enklare?

Sen inte för att vara sådan men gräsänkling är mer att man är fri från frugan på bestämd tid, inte på obestämd tid... då är man singel.
Men varför ÄR DU SÅDAN DÅ? :va :7peta

Vilken jävla skit Langis, men du får se det som om att livet är fullt av konjunktursvängningar; det gäller att rida ut dem.

Men nu har du ju faktiskt blivit av med banken, vilket borgar för en väldigt lång personlig högkonjunktur. :)

Nu kan du meka i köket :tummenupp

[YOUTUBE-ID]WlBiLNN1NhQ[/YOUTUBE-ID]

Sälj inte hojen

Blev dumpad av bruden för snart ett år sen, hojen räddade mig.
Sen var det iofs hojen som gjorde att hon stack:rolleyes:

haha kul dock o va fri:yoparty

Men varför ÄR DU SÅDAN DÅ? :va :7peta

Vilken jävla skit Langis, men du får se det som om att livet är fullt av konjunktursvängningar; det gäller att rida ut dem.

Men nu har du ju faktiskt blivit av med banken, vilket borgar för en väldigt lång personlig högkonjunktur. :)

Ja man ska väl vara glad för att räntan e låg just nu... Men allt är inte stålars även om man klarar av att betala, jag är ju en vanlig knegare och en villa i där jag bor är inte gratis... Men nu är det sommar och man kan festa i trädgården med sina polare och det är ju inte skit, man får väl vara glad för det lilla..

blev du bara dumpad utan bråk så kom du lindrigt undan, så ta och fira lite :fyllisar

Ja självklart, jag är den snälla i förhållandet (som var)

Last edited:
Ja man ska väl vara glad för att räntan e låg just nu... Men allt är inte stålars även om man klarar av att betala, jag är ju en vanlig knegare och en villa i där jag bor är inte gratis... Men nu är det sommar och man kan festa i trädgården med sina polare och det är ju inte skit, man får väl vara glad för det lilla..

Ja självklart, jag är den snälla i förhållandet (som var)

Kanske är dags att låsa räntorna så att du vet att du har råd i fortsättningen också!

Lilla tipset: Sköt kosten, iaf hyffsat, för blir kosten knas så mår man ännu sämre och det hjälper verkligen inte till.

I övrigt så umgås med polare, åk lite hoj, jobba - jobba övertid, träna/gymma ...

Lycka till iaf.

Kanske är dags att låsa räntorna så att du vet att du har råd i fortsättningen också!

Ja men du ska veta att banken inte räknar på det sättet när man tar över lånen som vi hade tillsammans. Dem räknar krast att det är dyra tider och mina räntor som är låga räknar dem upp till överpriser för att dem är rädda.
7Så nu när jag har kostnader för ca 7000 kakor i månader i lån så säger dom att jag ska kunna betala 14000 kakor i månaden + annat och därför var jag tvungen å sälja bilen för annars trode dem inte att jag skulle klara en högkonjuktur, det är iofs bra. Men ändå kräver dem att jag ska ha 9000 kvar att sprätta efter dessa kostnader, därav att jag var tvungen att sälja bilen.
Fan det var länge sen jag gjorde av me 9 loppor, men men jag ska nog klara mig men det gör mig inte mer glad... Det är skit att brejka efter 9 år, blä!

Lilla tipset: Sköt kosten, iaf hyffsat, för blir kosten knas så mår man ännu sämre och det hjälper verkligen inte till.

I övrigt så umgås med polare, åk lite hoj, jobba - jobba övertid, träna/gymma ...

Lycka till iaf.

Ja och jag har blivit dålig på det och har börjat sitta hemma å dricka och det är fan, jag som brukar springa 1 mil 3 ggr i veckan... men det är så jävla tungt

Uppskattar er som fan ni som bryr er, tack för ert stöd... jag menar det verkligen:krama:krama

Last edited:
För att vara lite seriös för en gång skull... Som redan nämnts, motionera/träna och håll kroppen i trim :tummenupp

Slänger du dig på soffan kommer du avlida i ångest!

Blev dumpad av bruden för snart ett år sen, hojen räddade mig.
Sen var det iofs hojen som gjorde att hon stack:rolleyes:

haha kul dock o va fri:yoparty

Känner igen det, min donna var så jävla intresserad i början när jag gled fram med knarren, men åka hoj det kunde hon inte...eller ville inte! Men nu kanske det blir mer av den varan, får väl försöka åka me er när tillfälle ges så kanske det lättar lite....

För att vara lite seriös för en gång skull... Som redan nämnts, motionera/träna och håll kroppen i trim :tummenupp

Slänger du dig på soffan kommer du avlida i ångest!

Jag du har rätt min broder, men man har inte motiationen just nu... Soffan är bra mycket trevligare och man sitter hemma och tittar på TV. Var ute idag en liten runda med knarren och det ränsade faktiskt tankarna ordentligt... Tänkte ta en runda till Rosenhill i morgon och träffa några likvärdiga MC vänner i morgon så får jag se... Kanske är det är det som är medecinen..
Nån som ska dit?

Last edited:
Känner igen det, min donna var så jävla intresserad i början när jag gled fram med knarren, men åka hoj det kunde hon inte...eller ville inte! Men nu kanske det blir mer av den varan, får väl försöka åka me er när tillfälle ges så kanske det lättar lite....

Jag du har rätt min broder, men man har inte motiationen just nu... Soffan är bra mycket trevligare och man sitter hemma och tittar på TV. Var ute idag en liten runda med knarren och det ränsade faktiskt tankarna ordentligt... Tänkte ta en runda till Rosenhill i morgon och träffa några likvärdiga MC vänner i morgon så får jag se... Kanske är det är det som är medecinen..
Nån som ska dit?

Passa dig för att gasa när du är ledsen/arg :näsblod vill inte ha dig i minneslunden :mad:

Skaffa inte ny tant snabbt... skaffa snabbt flera. :tummenupp

Ja just nu så känns det som att det är, jaga, jaga, jaga för jag känner mig så ensammen. Men som allt annat, det som man inte dör av härdas man av..
Hur tänker du själv för att komma över en sån pers, ge mig några råd?

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick