VBK
Mas.
ähh! Bara för att ni får bottenskrapet i norr, min b&s startar på andra rycket efter varje vinter, utan dränerad fugge, deru!
:d....
ähh! Bara för att ni får bottenskrapet i norr, min b&s startar på andra rycket efter varje vinter, utan dränerad fugge, deru!
Jag har faktiskt skruvat med en Briggs som var så slut att den inte startade. Levde ett hårt liv som jordfräs och mot slutet drog den lika mycket soppa som olja, en dag bestämde den sig dock för att gå i pension. Trodde först att en ventil blivit krokig eller något då komp i princip saknades. När jag lyfte av toppen gick det utmärkt att titta ner i vevhuset, kolvspelet var omätbart då jag inte hade bladmått tjockare än 2,5mm....
Ta isär fuggen och byt den stoooora gummipackningen, kostar runt en hundring. Kan nästan garantera att den går fint efter det
Som en HD då, ungefär...
Plockade ur luftfiltret och drog igång den. Gick som en klocka. Bara att beställa ett nytt för 120 kr.
Någon som kan svara på vad måttet mellan tändspolen och svänghjulet ska vara?
Kanske är olika beroende på modell osv...?
Briggs & Stratton?
Börja med att rengöra luftfilter + boxen
Byt stift
Byt motorolja
Efter det borde den spinna som en katt, dom är i princip odödliga....
Jag uppar tråden med en fråga.
Min 4 år gamla Partner med Briggs & Stratton Quantum LSE 6.5 hästars har börjat bli svag (dör ibland när gräset blir för tungt) och pendlar något oerhört på varvet. Jag plockade isär och rengjorde filter, förgasare osv. Det sitter ju nån arm från motorblocket som styr varvet och den pendlar något oerhört.
Köp en ny kniv eller slipa den du har, det gör enorm mycket för hur tungt det går, är det dessutom obalans så försvinner några pållar där!
Rengör eller byt luftfilter, dom täpps fort igen!
Sen kan du klippa bort en liten bit av "flaggan" vid fläkten som styr varvtalsregleringen (alternativt spänna returfjädern), men ta bara små bitar, höj inte varvet mycket, det är en lågvarvsmaskin och börjar det varva för mycket skakar den sönder av obalans istället...
Är det så att den pendlar mellan att gå upp ganska högt i var för att sedan nästan dö?Den går lika illa på "tomgång" så jag tror inte det är knivarna.
Är det så att den pendlar mellan att gå upp ganska högt i var för att sedan nästan dö?
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|