Grövsta hastighetsboten...?

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Har totalt fyra fortkörningar varav tre med bil och en på hoj.
Den senaste dock så länge sen som 1990 men då kostade 83 km på 50-väg körkortet.

Den på hoj (1986 tror jag) var lite "kul".
Åkte från Brommaplan på väg ut mot Stenhamra där jag bor. Vad jag inte upptäckte var att en farbror blå hängde på mig. Men som bilist så hade han ju inte lika enkelt att köra om bilar så han tappade mig.
Dessvärre för mig så finns ju polisradio och ännu mer dessvärre så fanns en polishoj ute på Ekerö så han står helt enkelt och väntar på mig en mil senare.
Snabb koll på hojen, BMW med boxermotor eller radfyran, ajaj radfyran, kanske bäst att stanna då ;)
Han förklarar läget och vi väntar i några minuter på att Volvon ska dyka upp.
Han förklarar då att han hängt på mig men tappat mig, han sa att jag kört "säkert närmare 200" vilket han hade rätt i).
Resultatet blev att om jag accepterade 30 över så skulle han släppa detta vilket jag gjorde. Lite komiskt var också att om detta skett dagen efter (1/7) så hade lappen rykt eftersom den då nya lagen om indraget kort vid 30 över började gälla.
Kan sluta med att jag dagen efter ser en likadan polishoj som GÖMMER SIG för mig bakom en bil och sen börjar följa efter men gör sitt bästa för att jag inte ska se honom ;)
Med 99% säkerhet så var det samma förare som dagen innan stoppat mig och nu ville kolla om jag bättrat mig vilket jag självklart hade gjort eftersom jag såg honom ;) :D

Willy_wheel

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Stor Elak Twin
Joe Schmoe skrev:
2420673 Inte någon på forumet men ändå...

"Nokiadirektören Anssi Vanjoki ska betala rekordböter för fortkörning - 116.000 euro, uppemot 1,1 Mkr.

Han körde 25 kilometer för fort med sin Harley Davidson och blev därmed ytterligare en i raden av fartsyndande finländska miljonärer som dömts enligt den märkliga finländska lagstiftningen."

Det är billigare att slå ihjäl en människa, vart tog förnuftet vägen när det gäller att sätta dit fortkörare.
Men sanningen är den att det är lätt för munkätarna att få en pinne för att plocka en fortkörare vilket gör att målet för uppklarade brott som RPS satt går i mål.

När min bil blev sönderslagen och en skola vandaliserades där jag bor så larmet tjöt hela natten från skolan kom inga munkätare.
I sommras var det ett gäng drägg som hade som nattnöje att vandalisera villaområdet där jag bor, snuten gjorde som vanligt inte ett skit eftersom dom är fullt upptagna med att porrsurfa och äta munkar.

Vad gjorde då jag,, jo jag väntade ut dom en natt eftersom dom var lika punktliga med sina räder som en soluppgång och när mina övervakningsvarnare larmade öppnade jag dörren för att "rasta" mina 2 hundar...... har varit jävligt lugnt sen dess....:D :D :D

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Willy_wheel skrev:
2420716

Vad gjorde då jag,, jo jag väntade ut dom en natt eftersom dom var lika punktliga med sina räder som en soluppgång och när mina övervakningsvarnare larmade öppnade jag dörren för att "rasta" mina 2 hundar...... har varit jävligt lugnt sen dess....:D :D :D

Du glömde väl inte :kulspruta...:crash = :död nötter

Kan jag få låna dem där hundarna :yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM