GR gjort bort sig?

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Jag har hört att Ghostrider kan åka på framhjulet i 300 samtidigt som han äter en risifrutti för att sen hinna citera hitsingeln "Hello Africa" av Dr. Alban innan han sätter ner bakhjulet...

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Z750
Firefly skrev:
Jag har hört att Ghostrider kan åka på framhjulet i 300 samtidigt som han äter en risifrutti för att sen hinna citera hitsingeln "Hello Africa" av Dr. Alban innan han sätter ner bakhjulet...

Ghost rider gör bara sitt normala jobb på dagarna eller som Dr.Alban säger "wörk wörk, trying to make a living"

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
OlleR skrev:
Det kan ju ge en liten hint också, 1 ägare osv ;> men det räcker väl inte som bevismaterial

För att gå offtopic, sökte på mitt eget fordon, nån som förstår vad RJ03 står för? :)
Fabrikat: YAMAHA YZF-R6 RJ03

RJ03 står talar om att hojen är tillverkad i Korea och monterad i Mexico.

Det är bara RJO1 och 02 som kommer från Yamahas egna fabriker. Vissa farhågor för kvaliten på dessa "Korea hojar" har förekommit, men serien har inte visat sig vara överrepresenterade på verkststadsgolvet ännu.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
supernaut skrev:
...men serien har inte visat sig vara överrepresenterade på verkststadsgolvet ännu.

Det är möjligt. Jag talade dock med en representant från IF i veckan, och de har börjat titta på de här hojjarna. De skall ha ett branchmöte nästa vecka, och resultatet kommer antagligen bli en generell höjning på premierna med uppemot 60% på den serien.

Så hade jag haft en yamaha hade jag gått och kollat det där direkt, det kommer att bli dyrt till våren.

ps - kollade min, jag klarar mig!

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
ps - kollade min, jag klarar mig![/QUOTE]

Tur för dig :tummenupp

Jag tror att det kommer bli ett jävla liv när det går upp för folk att det skiljer sig i tillverkningsserierna, även om tillverkningsprocessen och delarna är snarlika så tror jag att det kommer synas tydligt på andrahandsvärdet, och även på försäkringspremierna.

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
t-rex skrev:
Det är möjligt. Jag talade dock med en representant från IF i veckan, och de har börjat titta på de här hojjarna. De skall ha ett branchmöte nästa vecka, och resultatet kommer antagligen bli en generell höjning på premierna med uppemot 60% på den serien.

Så hade jag haft en yamaha hade jag gått och kollat det där direkt, det kommer att bli dyrt till våren.

ps - kollade min, jag klarar mig!

Va?? Varför skulle försäkringsprmierna höjas bara för att din hoj är av kass kvalité?? Det är väl ändå inte dom som pyntar när tex 2an rasar...

näää...ni måste vara ironiska på nåt konstigt tråkigt sätt.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Suomalainen skrev:
...

näää...ni måste vara ironiska på nåt konstigt tråkigt sätt.

Tyvärr inte. Tvärtom verkar detta vara något de kommer att använda för alla utomjapanska motorcyklar. Kan bli dyrt att köra husa tex.

nAkcskåt!! :mad: :mad: :finger :finger :kulspruta :kulspruta på försäkringsbolagen IMHO!

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
t-rex skrev:
Tyvärr inte. Tvärtom verkar detta vara något de kommer att använda för alla utomjapanska motorcyklar. Kan bli dyrt att köra husa tex.

nAkcskåt!! :mad: :mad: :finger :finger :kulspruta :kulspruta på försäkringsbolagen IMHO!

Men vad har de för argument!?? Den enda som lider av dålig kvalité är konsumenterna, man får ju liksom inte en ny motor av nåt sketet f-bolag ifall det rasar...

Och att bara jappsar kan bygga är tamefan befängt...

Sluta driv med mig nu, innan jag börjar tro de finns sanning i det. :3freak

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Suomalainen skrev:
Men vad har de för argument!?? Den enda som lider av dålig kvalité är konsumenterna, man får ju liksom inte en ny motor av nåt sketet f-bolag ifall det rasar...

Och att bara jappsar kan bygga är tamefan befängt...

Sluta driv med mig nu, innan jag börjar tro de finns sanning i det. :3freak

jag tror att det är så att FB ser ett samband mellan hojar som rasar för konsumenten och hojar som "råkar" stjälas eller voltas utan personskador.

Med andra ord. Om och när Mex-hojarna börjar rasa så blir flera av dem försäkringsärenden.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!