Gran Canaria 20-27 januari

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Jo det finns bara 2GB lagringsutrymme i TomTom Urban Rider / Rider Pro enheten. Kartorna i TomTom Home är uppdelade enligt Northern- / Western- och Southern- Zone för att rymmas på enheten en per gång. Men jag tycker att det borde vara möjligt att köra t.ex. Northen Zone + Gran Canaria, men jag har inte hittat något sätt att göra detta.

Ok, blir nog till att beställa en då... =)

Den extra sängplatsen är nu besatt. =)

Jo det finns bara 2GB lagringsutrymme i TomTom Urban Rider / Rider Pro enheten. Kartorna i TomTom Home är uppdelade enligt Northern- / Western- och Southern- Zone för att rymmas på enheten en per gång. Men jag tycker att det borde vara möjligt att köra t.ex. Northen Zone + Gran Canaria, men jag har inte hittat något sätt att göra detta.

Följer det med nåt fäste som gör det enkelt att sätta fast tomtom rider på en hyrhoj btw?

Last edited:

JagGillarFart

Ny medlem
Gick med
24 Dec 2010
Hoj
kawasaki zx6r - 98, kawasaki er-5 - 03(till salu)
270kr/dygn för en scooter? Vad kostar en stor hoj per dygn där? 30+ år för 400cc?? WTF?=)

Här i thailand kan vem som helst utan körkort hyra en sprillans R1a för 400kr/dygnet:p

JagGillarFart

Ny medlem
Gick med
24 Dec 2010
Hoj
tyvärr kostar resan lite mer dit också....

äsch det högre flygpriset tjänar du ju in på det billiga levernet här och det billiga "hyra hoj priset", en veckas mat+bostad+hoj här tja säg 4000- 5000kr kanske, vad kostar detsamma på gran canaria?

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
äsch det högre flygpriset tjänar du ju in på det billiga levernet här och det billiga "hyra hoj priset", en veckas mat+bostad+hoj här tja säg 4000- 5000kr kanske, vad kostar detsamma på gran canaria?

Jo, fast man vill ju inte flyga till thailand för en veckas hojkörning känns det som. (vilket är det jag har semester till)
dessutom vete fan om jag vill köra snabb gathoj i thailand, det är j ualltid 30 grader, blir rätt svettigt att ens ha hjälm och skinjacka på sig, då är spaniens 19-20 grader på vintern perfekt klimat för hojkörning för oss som vill ha lite skydd på oss.

totalkostnaden blir typ 2k för flyg, 2k för hotell och runt 3k för en 400cc i en vecka, dessutom ska det blir skoj o testa supermoto som lite ombyte mot CBRen. (och desto roligare o köra den senare i vår igen =)

JagGillarFart

Ny medlem
Gick med
24 Dec 2010
Hoj
Jo, fast man vill ju inte flyga till thailand för en veckas hojkörning känns det som. (vilket är det jag har semester till)
dessutom vete fan om jag vill köra snabb gathoj i thailand, det är j ualltid 30 grader, blir rätt svettigt att ens ha hjälm och skinjacka på sig, då är spaniens 19-20 grader på vintern perfekt klimat för hojkörning för oss som vill ha lite skydd på oss.

totalkostnaden blir typ 2k för flyg, 2k för hotell och runt 3k för en 400cc i en vecka, dessutom ska det blir skoj o testa supermoto som lite ombyte mot CBRen. (och desto roligare o köra den senare i vår igen =)

Jo där har du några poänger hehe, plus att vägarna och trafiken inte är de bästa för sporthoj här (iaf inte här i söder)... men men är man boende här så får man göra det bästa av situationen(stackars mig)...imorn blir det heldag på cbr600rr iförd jeans, linne och hjälm.:tummenupp

offeranod

Hellre ungefär rätt än precis fel
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
BMW R1250GS -22
Det finns faktiskt en riktig bana som i princip ligger på stranden på Playa de Tarajalillo öster om Maspalomas. Trodde det knappt var sant när jag upptäckte att folk åkte RR bara ett stenkast från hotellet man bodde på.

http://www.circuitomaspalomas.com/

Bifogat

• IMG_5446.jpg
    IMG_5446.jpg
    89 KB · Visningar: 72

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
Det finns faktiskt en riktig bana som i princip ligger på stranden på Playa de Tarajalillo öster om Maspalomas. Trodde det knappt var sant när jag upptäckte att folk åkte RR bara ett stenkast från hotellet man bodde på.

Coolt! Undrar hur man ska få dit hojen bara... skicka dit den med båt... vad kostar en hoj i övervikt på fritidsresors charter tro... Fanns det rikgtiga hojar att hyra och en dag på banan kan man ju släpa med skinnställ och krukan.

Har två veckor med familjen på gran canaria med start den 21'a januari. Bamseklubb och allinklusive bara för att varva ner från jobbet lite.

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj

Ah, ja, såg den på google maps, men kunde hitta nån info om den.
dom verkar inte ha några events förrän i feb enligt 2010-kalendern iaf. (ingen 2011 än)
bara ta dit hyrhojen o busköra då =D

Coolt! Undrar hur man ska få dit hojen bara... skicka dit den med båt... vad kostar en hoj i övervikt på fritidsresors charter tro... Fanns det rikgtiga hojar att hyra och en dag på banan kan man ju släpa med skinnställ och krukan.

Har två veckor med familjen på gran canaria med start den 21'a januari. Bamseklubb och allinklusive bara för att varva ner från jobbet lite.

Ah, men hyr en hoj där o joina mig då, kommer bo på Colorado Golf
Avenida Touroperador Vingresor, 24 Maspalomas
För inget är ju mer avslappnande än att köra hoj? =)

Last edited:

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
Ah, ja, såg den på google maps, men kunde hitta nån info om den.
dom verkar inte ha några events förrän i feb enligt 2010-kalendern iaf. (ingen 2011 än)
bara ta dit hyrhojen o busköra då =D

Ah, men hyr en hoj där o joina mig då, kommer bo på Colorado Golf
Avenida Touroperador Vingresor, 24 Maspalomas
För inget är ju mer avslappnande än att köra hoj? =)

Jag kör bara bana nu, gata har jag fel attityd för att njuta av eller överleva.

Men om det går att köra bana en dag så vore det fantastiskt - borde finnas ganska bra marknad för hojsugna turister på den där banan!

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
Jag kör bara bana nu, gata har jag fel attityd för att njuta av eller överleva.

Men om det går att köra bana en dag så vore det fantastiskt - borde finnas ganska bra marknad för hojsugna turister på den där banan!

hyr en 125a eller vespa då? =D
be dom skruva dit en slangklamma på gasen? =D

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
hyr en 125a eller vespa då? =D
be dom skruva dit en slangklamma på gasen? =D

Jag körde 125 en sommar till och från jobbet. Fi fan vad farligt - slipstream bakom familjebussarna för att få upp farten och sen låsa både fram och bak för att försöka få hejd på skiten...

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
Jo man får med ett RAM fäste som kläms fast på styret med två muttrar.

fått tomtom:en nu och min hade jäkligt bra kartor över gran canaria utan att göra nåt, _alla_ skitgrusvägar med tom. =) (står att det är 2Gb-kartversionen)

tog du med 10:ans nyckel för att kunna skruva fast RAM-fästet på hojen altså? =)

Ju mer jag kollar på vägarna ju sugnare blir jag, ser så jävla kurvigt o skoj ut, tur att man åker i morrn =)

*sitter o lägger in skoj platser att besöka i GPSen*

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
Framme i solen nu, Uffe?

Ja, for fan, har haft tre riktiga superdagar med hojen hitils.
Dom flesta vagarna har ar som en blot drom for hojakare, perfekt asfalt (ca 1 ar gammal) och sa myckt kurvor man nagonsin vill ha, langa,korta,tvara,oppna.
har blivit ca 50 mil tills idag, tomtom ar overderlig hjalp for att hitta hem efter exkursionerna, helt klart vard sina pengar flera ggr.

Tempen har legat runt 21 vid kusten och kanske nerat 15 uppe i bergen.
Det har duggat lite till och ifran och igar blev jag nerregnad helt in till kalsingarna med 3 mil hem, sa det blev lite kallt, idag har det blast som fan (intressant upplevelse med vagar uppe pa klippvaggar och kastvindar :p) och regnat lite.
Hoppas pa supervader sista dan i morrn.

Om den javla datorn jag sitter vid hade haft fungerande SD-lasare hade ni kunna fa foton nu, men ni far vanta tills pa torsdag =)

Nasta vinter blir det latt kanarieoarna igen, och da far lite mer folk hanga med...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024