Gran Premi Monster Energy de Catalunya

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Trevligt!
Nästan som om någon tagit dem i örat och fått dem att fatta att de måste skärpa till sig. I så fall: Vem har auktoritet nog att få dessa superegon att lyssna och lyda?

Jag tycker iofs de sett ut att ha haft hyfsat avslappnat förhållande till det, som tex när Lin Jarvis fick frågan om Marquez skulle bli Rossis stallkamrat, och han sa att det nog inte skulle vara möjligt, med viss outtalad hint om lite ont blod dememellan, så skrattade ju både MM och VR ganska gott.
Och de har ju ändå haft goda ord att säga om varandra, så helt hemskt kan det ju inte ha varit dem emellan, och i helgen dog ju en förare, något som Rossi varit med mest om på hela gridden så det kan ju ha gett honom en tankeställare eventuellt.
Men, nog har Dorna, Honda och Yamaha garanterat sagt åt de båda att hålla sig i skinnet. :)

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Jag tycker iofs de sett ut att ha haft hyfsat avslappnat förhållande till det, som tex när Lin Jarvis fick frågan om Marquez skulle bli Rossis stallkamrat, och han sa att det nog inte skulle vara möjligt, med viss outtalad hint om lite ont blod dememellan, så skrattade ju både MM och VR ganska gott.
Och de har ju ändå haft goda ord att säga om varandra, så helt hemskt kan det ju inte ha varit dem emellan, och i helgen dog ju en förare, något som Rossi varit med mest om på hela gridden så det kan ju ha gett honom en tankeställare eventuellt.
Men, nog har Dorna, Honda och Yamaha garanterat sagt åt de båda att hålla sig i skinnet. :)

Vete sjutton vad dorna tänker där egentligen för jag tror att incidenten mellan dom gav väldigt mkt uppmärksamhet vilket inte alls är helt dåligt. Visst pangar dom på som i helgen och fajtas så är underhållningsvärdet svårslaget men dorna tar nog den uppmärksamhet dom kan få. Nu säger jag inte att dom vill ha farliga race där förare sätter av varandra men skulle VR och MM bli som VR/Biaggi tror jag inte dorna skulle misstycka helt även om dom utåt alltid hävdar sportslighet.
Iof så känns VR/JL lite som VR/Biaggi redan och kan säkert utvecklas ännu mer nästa år...

Apropå ingenting så måste jag säga att presskonferenserna post race är lite tråkiga då 90% av frågorna går till VR eller till andra om VR så länge han är på podiet. Det syns verkligen att han är många gånger större än alla andra vilket jag tror stör JL och MM mest medans DP verkar mer van att det är det som gäller.

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Nu har jag upplevt mitt första, men definitivt inte sista GP. Ni som varit där vet ju att ljudet är hårresande, stämningen, atmosvären, alla snygga brudar. Jag var i himmelriket.

Fick nästan tårar när jag kom dit i fredags, hade jag varit själv hade jag nog bölat. Så jävla mäktigt att få se mina hjältar på riktigt. Inte missat ett race sen 2008.

Jag blev riktigt imponerad över vilket jäkla arangemang och vilken anläggning Catalunya är.

En sak som var lite kass var att de inte sålde alkohol på banområdet. Är det så på alla banor när det är MotoGP?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nu har jag upplevt mitt första, men definitivt inte sista GP. Ni som varit där vet ju att ljudet är hårresande, stämningen, atmosvären, alla snygga brudar. Jag var i himmelriket.

Fick nästan tårar när jag kom dit i fredags, hade jag varit själv hade jag nog bölat. Så jävla mäktigt att få se mina hjältar på riktigt. Inte missat ett race sen 2008.

Jag blev riktigt imponerad över vilket jäkla arangemang och vilken anläggning Catalunya är.

En sak som var lite kass var att de inte sålde alkohol på banområdet. Är det så på alla banor när det är MotoGP?

Skämtar du! Isåfall är det ngt nytt, var där 2014 och jag å polarna hinkade i oss en hel del starköl medans vi promenrade runt banan för att hitta de bästa platserna:va

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vete sjutton vad dorna tänker där egentligen för jag tror att incidenten mellan dom gav väldigt mkt uppmärksamhet vilket inte alls är helt dåligt. Visst pangar dom på som i helgen och fajtas så är underhållningsvärdet svårslaget men dorna tar nog den uppmärksamhet dom kan få. Nu säger jag inte att dom vill ha farliga race där förare sätter av varandra men skulle VR och MM bli som VR/Biaggi tror jag inte dorna skulle misstycka helt även om dom utåt alltid hävdar sportslighet.
Iof så känns VR/JL lite som VR/Biaggi redan och kan säkert utvecklas ännu mer nästa år...

Apropå ingenting så måste jag säga att presskonferenserna post race är lite tråkiga då 90% av frågorna går till VR eller till andra om VR så länge han är på podiet. Det syns verkligen att han är många gånger större än alla andra vilket jag tror stör JL och MM mest medans DP verkar mer van att det är det som gäller.

Jo, det måste ju vara lite tråkigt att det alltid ska frågas om samma person. Men, han är ju stor den där gynnaren, och när han lägger av kommer nog sporten att krympa lite, om det inte dykt upp någon ny lite spektakulär förare med gudabenådad talang och en förmåga att vinna folks hjärtan. MM var ju på god väg, och handskakningen med VR lagade nog en del vad gäller PR iaf. Att skaka hand kostar ju ändå ganska lite, och trots att det är de själva som ställt till hela fadäsen så får den dem ju att framstå som lite bättre människor.
Dani är ju lite av ett särfall, då inte ens när han totalt sopar banan med de andra får rampljuset för att det är alltid nån annan klåpare som torpederat nån annan på ett spektagulärt vis, eller nåt annat knas som hänt. Det är inte bara titeln som han bara nästan får lägga vantarna på, rampljuset får han stå vid sidan av dessutom. :) Man får hoppas att han iaf har kul i cirkusen.

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Skämtar du! Isåfall är det ngt nytt, var där 2014 och jag å polarna hinkade i oss en hel del starköl medans vi promenrade runt banan för att hitta de bästa platserna:va

Tyvärr inte, Estella Galicia 0,0 var allt om såldes, kostade 3, 7 eller 10 euro. Köpte en liten bara för att ta en öl. Smakade skit såklart.

I och med att vi tog taxi till och från banan varje dag hade det varit riktigt nice att dra några öl.

Monster hade ett stort område där de hade gjort en "strand" med solstolar, scen, bar med gratis energidryck. Dock ingen alkohol. Men man fick se Rossi och Lorenzos hoj, sätta sig på en Rossistripad R1M med lite godis på och ta en bild som man fick utskriven. Såg ut som man stod på start/målrakan på banan.

Som sagt, definitivt inte sista racet jag kollar på.

Smagatusk

Guest

Blir du trött på snygga brudar kan du ju alltid ta dig Assen.

:zpy

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Kollar på intervjuerna på motogp.com. Är han som intervjuar oerhört lång eller står alla i en grop på nåt sätt? Det är inte bara Dani som ser kort ut...

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Kollar på intervjuerna på motogp.com. Är han som intervjuar oerhört lång eller står alla i en grop på nåt sätt? Det är inte bara Dani som ser kort ut...

:hihi
Hahaha. . :tummenupp

Angående Iannones bestraffning vore ju poängavdrag mer önskvärt än som tidigare nämnts ha honom galet frustande sist i ledet!

Last edited:

raoul

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2015
Hoj
2006, Honda CB600F Hornet
Dani är ju lite av ett särfall, då inte ens när han totalt sopar banan med de andra får rampljuset för att det är alltid nån annan klåpare som torpederat nån annan på ett spektagulärt vis, eller nåt annat knas som hänt. Det är inte bara titeln som han bara nästan får lägga vantarna på, rampljuset får han stå vid sidan av dessutom. :) Man får hoppas att han iaf har kul i cirkusen.

Fast det väl lite Danis charm och talang? Att han presterar bra och beter sig civilicerat. (En Honda-typ!)

Det är tråkigt att han inte lyckats ta titeln, men han är värd all respekt för att ha lyckats prestera så bra under så lång tid, speciellt med tanke på att han periodvis drabbats av rätt mycket elände. :Bugar

Det kan tyckas att han skulle vara värd mer uppmärksamhet, men vi som är fans följer med och ser vad han gör :) Andra förare får sköta om att göra bort sig i rampljuset och skapa publicitet... :tungan

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Dani är den förutom Rossi jag hoppas på en titel. Därför är jag lite ledsen över att han inte gick till Yamaha.

Han verkar som en riktigt snäll och fin kille.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning