Strongliquid
Gudomlig sporthojare
Zarco!!! 2a!
Bez 1a
A Marc 3a
Bez 1a
A Marc 3a
Ja jisses, jag undrar om man som en hyfsat normalbegåvad banåkare en ideal dag skulle kunna masa sig runt asfaltslingan inom 30 s från dessa ynglingar i surväder? ???Grattis Bez och VR46 academy! ?
Zarco, grym uppkörning.
Generellt imponerad av hur dom kör i blött. ?
Satellitteam har väl alltid varit synonymt med icke-fabriksteam, oavsett de haft direkt fabriksstöd eller ej? Dvs alla team som inte är Repsol Honda, Ducati Lenovo, Monster Energy Yamaha, Red Bull KTM factory, eller Aprilia Racing klassas som satellitteam.Det är väl inget satellitteam?
Dom är väl helt fristående….
Det styrker ju det Alatalo skrev ovan. Inte omöjligt det blir fler gånger denna säsong.Det var andra gången i historien som pallen bara bestod av "indipendent team". Första gången var Portimao 2020.
Jag gissar Bagnaia lärde sig lite till i Argentina. Och han därför kanske kommer klota mindre i framtiden. Det räcker ofta med att komma in bland de 3 bästa för att bli världsmästare.... När han passerade Marquez och höjde tempot en aning så visste jag att det var en möjlighet att han skulle krascha.
Hans egna kommentarer:
"“I was wondering that this year I was a better rider, more precise, without mistakes, doing better things, but the second race of the year and I already crashed."
Satellitteam har väl alltid varit synonymt med icke-fabriksteam, oavsett de haft direkt fabriksstöd eller ej? Dvs alla team som inte är Repsol Honda, Ducati Lenovo, Monster Energy Yamaha, Red Bull KTM factory, eller Aprilia Racing klassas som satellitteam.
Fast forward racing var ett CRT-team, vilket var en helt annan klassificering.det brukade väl vara så att det fanns satellit-team och fristående team bland icke fabriks-teamen. Exempelvis var Tech3 satellitteam till Yamaha som hade betydligt mer support från yamaha medan Forward Racing var ett fristående team som dock ändå körde Yamaha men med mindre support. Nuförtiden är nivån så hög att det knappast hade fungerat så därför vi ser att alla fristående team (i praktiken bara Ducati som har det) i praktiken har samma support som satellitteamem. Åtminstone min tolkning.
När Forward körde Yamaha så var de väl förvisso under Open Class-reglementet som skilde sig en hel del från CRT men fair enough. Min poäng var att det fanns satellit-team som var tätt knutna till fabriken och självständiga team som inte klassades som satellit-team.Fast forward racing var ett CRT-team, vilket var en helt annan klassificering.
just såBetyder ovan att MM inte har något straff hängande över sig pga händelser före MotoGP i Argentina ? När / Om MM ställer upp i MotoGP någon gång ?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|