Jag får känslan av att däcken håller sjukt ojämn kvalité, dvs en uppsättning funkar bra, nästa inte. Och det var därför Rossi hade problem efter hojbytet. Tycker också det är märkligt att Lorenzo skulle vurpa på det där sättet och inte ha tempot.
Det skiljer nästan 1 sekund i varvtider mellan Rossis första hoj och den andra, han blev ju ikappåkt av duccarna. Jag tror på min däckteori.
EDIT: Marc sade ju även i interviewen att han tyckte att han kände redan på uppvärmning att hans number one bike didnt feel good. Han brukar väll aldrig ha problem med att köra olika cyklar. Han körde sjukt mkt bättre varvtider på sin nummer 2 cykel.
Vad var skillnaden mellan Rossis hojar? Ett världsmästarteam måste väl ändå kunna ställa in X antal klick på returen på båda hojarna så att de matchar?
Jag kör på min teori; Rossi tyckte att han körde på gränsen tills det var dags att byta hoj. När han kom tvåa in i depån så gav han upp och körde safe istället. Speciellt eftersom Tito hamnade emellan.
Men både Dovi och Vinales borde ha fått stå på pallen som trea resp tvåa.
Det skiljer nästan 1 sekund i varvtider mellan Rossis första hoj och den andra, han blev ju ikappåkt av duccarna. Jag tror på min däckteori.
EDIT: Marc sade ju även i interviewen att han tyckte att han kände redan på uppvärmning att hans number one bike didnt feel good. Han brukar väll aldrig ha problem med att köra olika cyklar. Han körde sjukt mkt bättre varvtider på sin nummer 2 cykel.
Last edited: