Gran Premio Movistar de Aragón 25-27 sep 2015

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Många har det så. Det är raceväxlat ändå. Alla växlar nedåt. Är nog i samband med de sömlösa växellådorna som det blev så.

Smagatusk

Guest
Många har det så. Det är raceväxlat ändå. Alla växlar nedåt. Är nog i samband med de sömlösa växellådorna som det blev så.

Källa på det?

Enligt Niko Milovanovic så kör Smith "gatväxlat". Har letat men ej fått det styrkt.

- - - Updated - - -

Källa på det?

Enligt Niko Milovanovic så kör Smith "gatväxlat". Har letat men ej fått det styrkt.

Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Var är alla kommentarer om smurfen / fimpen / dvärgen som alltid backar av då det blir fajt...?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
App app app!

När Marquez skulle starta hojen tryckte han växelspaken nedåt, förutsatt att han startar på ettan kör han alltså gatväxlat! Nån mer som såg?

Han kanske har alla växlarna neråt? De där lådorna är ju inte som gathojarnas.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Var är alla kommentarer om smurfen / fimpen / dvärgen som alltid backar av då det blir fajt...?

Jadu, jag tycker det var väldigt roligt att se honom i högform! Längtat efter det hela året i princip. Armpumpen har saboterat hans senaste säsonger, hoppas på att få se mer av en pedrosa som hugger tillbaka direkt. Idag fick vi se varför han får sitta på Repsolhondan. :tummenupp

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6

Saknar inte respekt för DP men "en gång, ingen gång" han får gärna göra det igen men han visste även att oavsett vad VR hittade på så skulle han kommit ikapp på rakan.

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Helvete va spännande på slutet! Synd att inte Rossi tog andra platsen men bra kört av Pedrosa.

Angående växellådorna så har jag också reagerat på att jag sett förare peta ner när dom kör iväg från boxen. Tänkte också på gatväxlat först men kommentatorerna på Motogp.com bablade om att endast Aprilia har ettan upp och resten ner. Övriga fabrikat har alla växlarna neråt.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. KTM 890 Adv
Efter att folk nu har sett "Hitting the Apex" så kanske de börjat respektera alla förarna lite mer... man kan ju hoppas i alla fall! :)

Haha efter att ha sett den så ogillar jag inte lorre lika mycket. Och pedrosa har jag alltid gillat.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Klart är iaf att Rossi är minst surpuppa av de främsta förarna vid motgång. (Om nu en 3e plats är motgång)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tog och kollade hur det gick 2014 i de återstående 4 loppen.
VR tog 81 P, MM tog 70P och JL 61P.
Dvs med samma resultat i år blir VR MotoGP vinnare 2015, JL 2a och MM 3a.

- - - Updated - - -

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13

Om VR tar det i år så blir han den näst äldsta någonsin att ta titeln i högsta klassen, den som var äldst var Leslie Graham som vann den första 500cc tävlingen som kördes för en massa år sedan. Han var 37 (skulle fylla 38) när han tog mästerskapet 1949. Rossi är nu 36 och närmsta efter det var Phill Reed som var 35 när han tog titeln 1974.

Last edited:

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
En intressant aspekt på Marquez crash är att Iannone tog ett språng närmare. Skiljer bara 12 poäng. Om MM får DNF även i nästa race, tar sig Iannone förbi med en fjärdeplats.

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Har nog aldrig blivit så arg när jag kollat på ett race. Kul för Pedrosa dock men som Rossi-fan så hade det varit viktigt med fyra poäng till.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Pedrosa FTW! Gött att se att han fightar tillbaka! =)

Ibland känns det som man vill att förarna skall se det TV-teamet filmar för att de ska få se hur de ligger till i racet. Sen hörde jag Pedrosa...

-"I heard Hiiis, rEarR Tajjer did not have much Edge grip of the engine revving noice and i saw his engine in the backcorner of my eye".

WTF!!! Tror inte de behöver tv-teamet.

Hahahahha

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
En intressant aspekt på Marquez crash är att Iannone tog ett språng närmare. Skiljer bara 12 poäng. Om MM får DNF även i nästa race, tar sig Iannone förbi med en fjärdeplats.

Jag tror nog att MM har en DNF till att bjuda på.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Har nog aldrig blivit så arg när jag kollat på ett race. Kul för Pedrosa dock men som Rossi-fan så hade det varit viktigt med fyra poäng till.

De hade de, 4p. Men det va jäkla kul att de hände nått. :) Tyckte att det va kul, även om jag inte hade gråtit om Jlo drog i backen.. Spänning är sunt/osunt.. Hoppas dock så innihelvete-jävla-jätte-mycket att Rossi tar en tistel i år även om den är lite lik haydens, så har han varit jävligt stark:) Multikompitent förare den där guuuben

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
De hade de, 4p. Men det va jäkla kul att de hände nått. :) Tyckte att det va kul, även om jag inte hade gråtit om Jlo drog i backen.. Spänning är sunt/osunt.. Hoppas dock så innihelvete-jävla-jätte-mycket att Rossi tar en tistel i år även om den är lite lik haydens, så har han varit jävligt stark:) Multikompitent förare den där guuuben

Rossi är ju historiskt sett stark på Philips Island och Sepang, så det kan ju vara bäddat för en rejäl nagelbitare på Valencia.

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv

Blir lite förvånad av att ett inbitet Rossi fan jämför en eventuell VM-titel till Rossi med Haydens, han har ju faktiskt kört jävligt bra i år.

- - - Updated - - -

Blir lite förvånad av att ett inbitet Rossi fan jämför en eventuell VM-titel till Rossi med Haydens, han har ju faktiskt kört jävligt bra i år.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...