Sladdfantomen
Kör så det ryker...
- Gick med
- 18 Dec 2008
- Hoj
- Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Han är såklart fortfarande extremt snabb, MEN, är det inte lite oroväckande när han själv säger att han inte är bland de snabbaste förarna längre? Det brukar ju heta att om man som förare har erkänt för sig själv att vinst kanske inte är möjligt så har man redan förlorat. Att inte ha drivet efter vinst och ändå fortsätta tävla?
Med det sagt, jag är ett enormt vale-fan och tror/hoppas fortfarande att han ska blixtra till ett antal gånger både denna och nästa säsong.
Om man som Rossi inte fått hojen att fungera optimalt sedan bytet till Michelin så är det ju svårt att vara bland dom snabbaste förarna, jag tror dock att han innerst inne tror att vinst är möjlig men att han valt att skruva ned förväntningarna från media efter den långa perioden av problem med fästet.
Även jag som följt VR46 sedan hans debut i kungaklassen inser ju att han skulle behöva ha extremt flyt för att kunna ta en 10:e titel MEN jag är övertygad om att han fortfarande kan vinna 1-3 race per säsong om han får till inställningarna.
Så förhoppningsvis kommer vi få se Rossi vara med i toppstriden även i fortsättningen!!