Ptjaa, inget annat än att JLo de kommande två åren kommer att köra och ha ett icke försumbart inflytande på utvecklingen hos en stark och välfinansierad konkurrent då?
Jag hade faktiskt Rossis byte från Honda till Yamaha i åtanke, min minnesbild är dock att det beskedet både kom relativt sent på säsongen och därutöver som en riktig överraskning även hos många initierade? Ryktet om Ducati var ju bara ett rykte - den gången...
Det handlar inte om att Yamaha kommer att negligera JLo, det är vi nog tämligen överens om.
Men personligen tror jag att Yamaha från och med nu lägger långt mer fokus på VRs synpunkter och önskemål när det gäller utvecklingen av hojen och att JLo får finna sig i att köra det han får. Och naturligtvis lär inte JLo få tillgång till delar som testas eller är avsedda att ingå i de kommande säsongernas GP-hojar, det vore ju om något att skjuta sig i foten.
Så vad jag menar är att JLo förmodligen kommer att få nöja sig med en evolution av den maskin han idag sitter på utan dramatiska uppdateringar. Kommer några riktiga godbitar som innebär konkurrensfördelar lär de hamna på försteförarens maskin.
Tror jag. Fast det lär väl visa sig i de kommande rejsen, skulle nu Rossi helt plötsligt visa sig ha flera tiondelar per varv i försprång gentemot JLo på de europeiska banorna kan väl inte ens den mest inbitne Valentono-fan tro att det endast och allena skulle bero på ett anfall av entusiasm och inspiration hos #46 och en lika plötslig åkomma av bristande motivation hos #99?
När Dall'Igna kommenterade Lorenzos övergång antydde han tydligen att det förelåg en del missnöje från JLo angående hur Yamaha hanterat vissa frågor under den senaste tiden, skvallertanten i mig skulle finna det väldigt intressant om och när det framkommer mer kring vad det missnöjet skulle bestå i...