L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Jag funderade på om jag hade fått i mig konstiga svampar när jag uppfattade det som att Vinales gjorde en omkörning.
Ja, det är riktigt fjantigt. Måste vara sjukt drygt för förarna också, invallade i en fålla som boskap omgivna av fans. stackars Marc kan typ ta två steg innan någon ropar efter en selfie.Riders fan parade…
Är det för detta som de skippade uppvärmning för Moto2/3?….
Jaja, snart dags för rejS.
Tydligen så är det en hit för all publik på plats. För oss andra så förstör det bara.Ja, det är riktigt fjantigt. Måste vara sjukt drygt för förarna också, invallade i en fålla som boskap omgivna av fans. stackars Marc kan typ ta två steg innan någon ropar efter en selfie.
Ok, ja, det kan man ju förstå att det är populärt. Back in the days minns jag att man kunde man köpa paddock pass som vanlig publik men det försvann för 15-20 år sen, av någon anledning. Fick själv aldrig möjlighet att prova det.Tydligen så är det en hit för all publik på plats. För oss andra så förstör det bara.
Men dom vill ju driva in publik till banorna och skapa mervärde för dom. Så då är det väl värt att ta bort WUP för Moto2/3. ..
Jag tycker nog att det var Peccos fel. Han dyker in bakifrån när Marc är på väg in.Haha MM är tillbaka och incidenter direkt. Svårt call, men MM borde ju kunna ha liiiite koll när han går tillbaka till linjen.
Men men, kul med lite tjafs mellan MM och Banjon, behövs. Rejset var sömnigt annars.
Ja, vad månde bliva? Seriöst - podium i andra racet? Ligga ett par varv bakom försteföraren i fabriksteamet och sedan passera? MM93 avklarad tämligen snabbt och hans inbromsningar inför kurva 1 med släpp omväxlande både fram och bak.Lite av ett sömnpiller fram till sista varven.
Acosta var största behållningen.
Tror JMar behåller den här ledningen året ut.
Just nu, absolut, MotoGP-hojarna har blivit väldigt tillförlitliga generellt. Men det var inte så länge sen (eller ja, nåt decennium sedan kanske…) som det kändes som att det var tekniska fel flera ggr per säsong. Det var ju standard att Honda brukade skylla ”electrocal issues”, även när det bolmade rök från motorn…Tror inte det finns nåt märke som har i närheten av så många tekniska dnf som aprilia.
Jo borde varit tydlig jag menar de senaste 4-5 årenJust nu, absolut, MotoGP-hojarna har blivit väldigt tillförlitliga generellt. Men det var inte så länge sen (eller ja, nåt decennium sedan kanske…) som det kändes som att det var tekniska fel flera ggr per säsong. Det var ju standard att Honda brukade skylla ”electrocal issues”, även när det bolmade rök från motorn…
Du har kanske rätt om man räknar anatalet gånger "hojen rasat" men vad ska man kalla de hojar som är "svårkörda" t.ex. Honda vad jag kan se är Joan Mir bäst på Honda i sammandraget just nu på 7 P. Trots alla mekaniska ras har Vinales 19 P och Alex 25 P.Tror inte det finns nåt märke som har i närheten av så många tekniska dnf som aprilia.
Ok ja high-sider krascher på Honda tänkte jag inte på och jag tycker inte det är riktigt samma sak. Däremot ska jag sent glömma när AE härförleden startade ett race i Japan med spara-bränsle-mappen påslagen.Du har kanske rätt om man räknar anatalet gånger "hojen rasat" men vad ska man kalla de hojar som är "svårkörda" t.ex. Honda vad jag kan se är Joan Mir bäst på Honda i sammandraget just nu på 7 P. Trots alla mekaniska ras har Vinales 19 P och Alex 25 P.
Men riktigt tråkigt för Vinales, han var ju 2:a i Portimao 2023.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|