Strongliquid
Gudomlig sporthojare
Med MM så här laddad så känner jag att det var ett bra beslut att åka till Austin i år och se det rejset. Kan troligen bli hans första vinst på Duccen.
Nedräkning…..
Nedräkning…..
Grattis till ett bra beslut. MM kommer krossa allt motstånd i Texas!Med MM så här laddad så känner jag att det var ett bra beslut att åka till Austin i år och se det rejset. Kan troligen bli hans första vinst på Duccen.
Nedräkning…..
Du har rätt i att det inte är samma sakOk ja high-sider krascher på Honda tänkte jag inte på och jag tycker inte det är riktigt samma sak. Däremot ska jag sent glömma när AE härförleden startade ett race i Japan med spara-bränsle-mappen påslagen.
Tycker det är hyfsat klart fall av race incident. Visst hade Marc kunnat släppa förbi Pecco, men ändå, lite strid får det ju lov att vara.Tycker den är svårbedömd.
Marc gör rätt som försöker ta sig förbi då han var snabbare i den delen av loppet.
Pecco gör rätt som försöker ta tillbaka positionen.
Svårbedömt som sagt.
Tack! Kan rekommendera Oxley Bom Podcast för de som inte känner till... Paul Trevathan var med innan årsskiftet, rätt intressant hur han jobbar med förarfeedback.Om ni inte har lyssnat på den här så gör det.
Acostas crew chief är med för andra gången på den podden och han pratar om hur imponerad han är på Acosta som anpassar och lär sig mellan varje pass och över natten.
Paddock Notes Grand Prix of Portugal Lowdown: Quiet…and then a whole lotta Algarve noise
Paddock Pass Podcast · Episodeopen.spotify.com
Jag tipparMed MM så här laddad så känner jag att det var ett bra beslut att åka till Austin i år och se det rejset. Kan troligen bli hans första vinst på Duccen.
Nedräkning…..
Jag håller med om KTM:n. Ducatin har så mycket aero, så vad hade hänt med en Ducati om dom hade försökt köra om Pecco in i kurva 1 som Acosta gjorde? Den hade förmodligen tryckt undan hjulen så man hade inte kunnat rädda det.Tror faktiskt inte KTM är så mycket sämre grundhoj än Ducati i år, bara att titta på Brad Binders säsongsstart. Och han är väl helt okej men inte den där megatalangen i mina ögon.
Ja, Marc är 30+ och då har det redan gått utför ett tag. Men sen var han ju ganska överlägsen under sin peak. Är väl bara Rossi som lyckats vinna MotoGP i 30-årsåldern under fyrtaktseran. Heller ingen vanlig kille.
Ska bli kul att se Marcs kurva i år och särskilt efter Jereztestet där jag gissar att han kommer experimentera lite mer med setup. Men inte alls givet att han vinner någon mer titel.
Martin har ju börjat väldigt starkt.
Att Acosta är något speciellt syntes direkt.
https://www.sporthoj.com/forum/threads/motogp-2021-1-barwa-grand-prix-of-qatar.290617/post-6513558
Det känns liksom skrivet i stjärnorna att han är nästa Rossi/Marquez. Aprilias växellåda tog ju t.o.m. livet av sig för att Pedro skulle få stå på pallen.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |