Grannar......

sven666 skrev:
jävla gnällspikar.. skit i va grannen gör!

väsnas dom så dra på en platta eller nåt för fan.. då slipper du höra dom. hatar grannar som gnäller över minsta lilla skit, har folk inget bättre för sig...

Är du 12 år?

sven666 skrev:

väsnas dom så dra på en platta eller nåt för fan.. då slipper du höra dom. hatar grannar som gnäller över minsta lilla skit, har folk inget bättre för sig...

Hahaha... har har vi bosse som fått störningsjouren på sig några gånger.

sven666 skrev:

:fakta
den sista gnällspiken är inte född än... tyvärr

flemming skrev:
:dummer
asjobbiga grannar är skitsvårt att hantera, mene vafan det finns många vägar att gå..
Min syster bor ....
.... omedelbart efter det där besöket :lol
Tänk att man måste freda sig själv nu för tiden.....
Flemming :hihi
:Bugar :yoparty HELT RÄTT!!!! Fyfan va bra gjort!!!! :Bugar

sven666 skrev:

:kocko Va??? Skojaru eller???? :fatta!

Fan kommer aldrig flytta till en lägenhet, folk verkar bara ha bekymmer... Mitt temperament skulle inte hålla för detta boende :huvet . Sen när folk verkar ha hittat en bra lya så flyttar det in nå stolpskott brevid och förstör allt....

Lider med dej...jag har aldrig varit med om något sådant själv, men jag kan föreställa mej att det är jobbigt :död

Störiga grannar kan vara jobbigt, men även tjatiga :6surkart e jobbigt.

Vår kära granne hör allt, hon klagar på att hon inte hör aktuellt kl 18 för vi spelar musik (ganska lågt/normalt eftersom vi har en kattunge), hon hör inte sítt avslappningsband när man dammsuger o lyssnar på musik, fick en lapp i brevlådan i helgen när vi hade suttit 6 personer och pratat utan stereo, klagade på Zeb för att han spelade musik (på datahögtalarna) så hon inte kunde sova (katten låg till och med och sov framför högtalarna), klagade på att vår "vi har fest i helgen-lapp" lät obehaglig, har påpekat för Zeb att han duschar mer sällan :skrämd (när han hade bytt arbetstider) och klagar på transformatorn till julgransbelysningen. :3freak

(Slutsats; Kärringjäveln hör inget i sin lägenhet men allt i vår.)

Ska även tilläggas att vi är ganska lugna hyresgäster, har inte fest ofta, spelar ganska låg musik med tanke på katten. Ingen annan granne har klagat.

Last edited:
Emmi skrev:
Ska även tilläggas att vi är ganska lugna hyresgäster, har inte fest ofta, spelar ganska låg musik med tanke på katten. Ingen annan granne har klagat.

Kärringen är ju ett typiskt psykfall. Anmäla till nån myndighet så hon får sitta i sånt där totalisolerat rum med vaderade väggar, borde hon inte höra så mycket. :tummenupp :D

Prata med grannen innan du lämnar några formella klagomål någonstans. De flesta människor är hyggliga bara man bemöter dom på ett vänligt sätt.

Hade någon granne ringt på hos mig och krävt att jag skulle STÄNGA AV och inte bara sänka hade han fått dörren i nyllet.
Sen hade jag gått och kört igång subbashornen.. :hihi

En vänlig granne som påpekar att jag stör skulle jag ju naturligtvis ta hänsyn till.

Ugluk skrev:
Prata med grannen innan du lämnar några formella klagomål någonstans. De flesta människor är hyggliga bara man bemöter dom på ett vänligt sätt.

Hade någon granne ringt på hos mig och krävt att jag skulle STÄNGA AV och inte bara sänka hade han fått dörren i nyllet.
Sen hade jag gått och kört igång subbashornen.. :hihi

En vänlig granne som påpekar att jag stör skulle jag ju naturligtvis ta hänsyn till.

Var det där menat till mej? Har alltid vart trevlig mot henne, men hon kommer aldrig samma dag och säger att det är för högt, det kommer en lapp i brevlådan när vi inte e hemma, då har man inte så stor chans att sänka.

Givetvis sänker man om de kommer och säger till, men man kan inte sluta duscha eller stänga av julgransbelysningen.

Emmi skrev:
Var det där menat till mej? Har alltid vart trevlig mot henne, men hon kommer aldrig samma dag och säger att det är för högt, det kommer en lapp i brevlådan när vi inte e hemma, då har man inte så stor chans att sänka.
Nejnej, snarare ett allmänt inlägg med en viss pik riktad åt Dioxin.

Är din granne en psykofant är det iof ingen idé att försöka blidka henne. Bäst att ignorera. Hon dör innan du gör det. :hej

Alltså... ni som har problem med högljudda grannar...

Ska inte klaga, min granne är en ~80 årig alkoholist som inte verkar duscha.

Det luktar _satan_ från hans lägenhet ut i hela trappuppgången.
Kan inte heller ha balkongdörren öppen samtidigt som honom.

Har ringt polisen för att dom ska åka o kolla så gubbfaan inte ligger och ruttnar.
:3freak

Mina grannar ovanför slänger sina fimpar på gräsmattan vid min uteplats, det e inte heller så trevligt...
De får gärna röka för mig, men de behöver väl för fan inte slänga fimparna vid min uteplats? :huvet :kocko :fatta! hehe...
fick precis en idé... :D
Jag kan ju "lobba" mina använda prillor, in på deras balkonger...?
Undrar vad dom tycker om det?

Last edited:
sege skrev:

du... 12½ faktiskt! :arsele

har haft min lägenhet i 3 år utan nån incident.. grannen har sagt till en gång tror jag.. nemas problemas...

gyllene regel = jag klagar inte på dom så klagar inte dom på mig, är det specialfall så är dte väl för fan bara att gå å plinga på!, skapar bara osämja att hålla på å dra in snuten å falck i det hela :kocko

sven666 skrev:
du... 12½ faktiskt! :arsele

gyllene regel = jag klagar inte på dom så klagar inte dom på mig, är det specialfall så är dte väl för fan bara att gå å plinga på!, skapar bara osämja att hålla på å dra in snuten å falck i det hela :kocko

Du är 12.5 år och kommer inte ihåg vad du skriver. SJÄLVKLART ska man prata med grannen först men det jag svarade på var det här:

"
Inskickat av sven666

"

Jävligt seriöst, har mycket med Falck/Polis osv osv och göra.

(tror jag gissar på 11 år)

Jag måste faktiskt lägga till det att om man bor i Lägenhet så tycker jag faktiskt man ska ha en lite högra toleransnivå än i vissa andra fall faktiskt.

Min granne ovanför klagar på mig när jag spelar något högre musik än vanligt på en lördag kl. 17.00!!! Då tycker jag faktiskt att man kan acceptera lite....dessutom så spelar jag endast nåhot högra musik på just fre/lör. DÅ får man helt enkelt acceptera musik, så vida det inte pågår varenda helg året runt!

Det är iaf vad jag tycker.

Sedan är de ovanför iaf bra hittills eftersom att de iaf kommer o säger till o ber mig sänka lite, det gör jag då, men jag tycker det är fel att de ska säga till klockan 17.00 när man inte ens spelar i mera än kanske 15min.

//Niklas

Det problemet hade jag med, efter div gnäll hos styrelsen så förvandlades min uteplats till en uteplats med veranda :tummenupp

lord skrev:
Mina grannar ovanför slänger sina fimpar på gräsmattan vid min uteplats, det e inte heller så trevligt...
De får gärna röka för mig, men de behöver väl för fan inte slänga fimparna vid min uteplats? :huvet :kocko :fatta! hehe...
fick precis en idé... :D
Jag kan ju "lobba" mina använda prillor, in på deras balkonger...?
Undrar vad dom tycker om det?

Emmi skrev:
Störiga grannar kan vara jobbigt, men även tjatiga :6surkart e jobbigt.

Vår kära granne hör allt, hon klagar på att hon inte hör aktuellt kl 18 för vi spelar musik ..........
(Slutsats; Kärringjäveln hör inget i sin lägenhet men allt i vår.)..

Ingen annan granne har klagat.

Det fick mig att tänka på en klockren kommentar till kärringen som klagar,
En kompis till mig hade probs med sin granne som var överkänslig mot allt ljud, hon klagade på precis allt hon bara orka.. sen började hennes nye pojkvän stödda sig i tron att det var mer tryck i hans stämma :hihi hohoo oooh var roolit :lol kontringen var... sitter ni ner? :yoparty "Fattar du inte ett j**la skit din idiot? Kn*llar man en tjej rätt så låter dom! även mitt i natten!
SKAFFA DEJ ETT LIV ELLER TA DITT LIV!" sen så.... vart det tysssst... :hihi
Fan va sköönt när det tar ibland.
Flemming :hihi
Ps. de tog inte sina liv de flyttade efter ett ½år Ds.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back