Grannarna saknar empati för andra boende

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
På med en jeans/skinn-väst som du skriver något lämplig på både på ryggen och på bröstet, knacka på å fråga om dem inte kan sänka volymen.

Alternativt så säger du till en storvuxen skäggig kompis att göra detta, borde få rätt bra verkan tycker man.

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
När mina villagrannar festat brukar det ofta sammanfalla med att jag skall åka hoj till tuvängen runt 07.00 morgonen efter... Utan DB-killer så dundrar det rätt ordentligt när man varvstoppar R1:an i carporten...har jag hört av sambon iaf, själv är jag ju rädd om hörseln och kör med öronproppar...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
...ring på kl. 01.00 iförd reflexväst, så vet de att du menar allvar.

Aha! En kille från SMC alltså... :tummenupp

Ring på kl 8 på morgonen och fortsätt tills dom öppnar dörren.
Fråga ifall dom sov, du får naturligtvis ett trött ja till svar.
Svara att du försökte sova igår kväll när dom popade musik.

Åtta är sent, då har en del av oss jobbat ett bra tag :) Ännu tidigare rekommenderas, helst halv fyra eller så...

Last edited:

Smagatusk

Guest
Ordna fram ca 10 stycken telefonkataloger, spendera helgen med att klippa sönder dom i pyttesmå fyrkanter. Sen när grannen inte är hemma så häller du ner allt i hans brevinkast :lol

Ger han sig inte då så får du hitta på nått ännu jävligare :yoparty

Vem får mesta jobbet tror du?:rolleyes:

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Min granne har usel musiksmak och dessutom jävligt dålig ljudkvalité i stereon. Bastrummorna låter som om man slår med en käpp på en pappkartong ungefär.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Jag menade såklart ordförande i föreningen, det är ett litet hus och i princip så är alla som bor där med i styrelsen utom soc-ungarna ovanför mig. Dom har en vindsvåning så dom stör mest mig eftersom jag bor under dom. Jag har pratat med ena grannen som faktiskt vaknat av deras liv på natten nån enstaka gång, men hon är gammal och hör dåligt.

Varje bostadsrättsförening med självaktning har minst en styrelsemedlem med
komplex för att han/hon inte fick vara ordningsman i skolan.
Har inte den här föreningen det?

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Klä ut till till snickare, knacka på 07.00 och säg att du ska inspektera stammarna eller liknande, gå in med leriga skor och rota runt i alla rummen, flytta sängar för att kolla bakom dem, försök föra så mycket liv som möjligt, stäng av varmvattenkranen som är på ledningen till duschen, installera en brandvarnare i köket så nära fläkten som möjligt, underrätta dem om att grannen under ska borra och greja lite.

Det hade jag tyckt skulle vara lite kul jallfall!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Måste man köra i mjukiskläder med en hink på huvet då?

Ups, det var fel filmsnutt jag lade in :(
Men killen på filmen verkar inte riktigt frisk han heller, enastående sövande filmsnutt, samma kille fram och tillbaks i samma kurva och tror att andra är intresserad av att se det det. Fimen jag skulle lagt in var på en idiot som varmkörde sin hd 10 minuter på gatan 6 på morgonen innan han stack iväg varje morgon. Filmad av en arg granne.
Men nu hittar jag inte filmen.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
...Filmen jag skulle lagt in var på en idiot som varmkörde sin hd 10 minuter på gatan 6 på morgonen innan han stack iväg varje morgon. Filmad av en arg granne.
Men nu hittar jag inte filmen.

Låter som min forne garagegranne med HD från anno väldigt tidigt - den lät satan och behövde varmköras för att kunna hålla tomgången uppe sedan. Raka rör och minst en liter olja på gatan under startmomentet :D Jättepoppis hos det äldre par som installerat sig själva som moralens väktare och anfäktare i föreningen.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
...ring på kl. 01.00 iförd reflexväst, så vet de att du menar allvar.

Nu vet jag ju inte om TS är byggd som killen i Mr Muscle reklamen, men hade det varit jag så hade jag gått upp, slitit upp dörren och "frågat" om han verkligen ville att jag skulle slita ut ryggraden på honom och piska ihjäl honom med den.

Alt:
I lumpen fick vi under utbildningen "Strid i bebyggelse" lära oss hur "rensning av rum" gick till. Man allierar sig med en bekant som hukar sig bakom en själv strax utanför dörren, du öppnar dörren varvid din vän floppar in en osäkrad handgranat. Vänta tills dammet lagt sig sedan sticker du in pipan på din automatkarbin och tömmer magasinet i en svepande rörelse medelst automateld.
De som inte "tagits utanför ramen för övningen" som det hette, kan tas in på förhör och eventuellt ställas inför rätta.

/Gunvald

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Ja, en dammsugare med blåsfunktion och några kilo mjöl är nog både roligare, effektivare och enklare :rolleyes: Lasertoner är rätt skoj också, dock något dyrare än vetemjöl...

Jag skulle föreslå floursocker. För att få den extra klistrande effekten.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år