Grannast på gatan

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Rätt nöjd med resultatet om jag får säga det själv:yoparty

image.jpg

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Äntligen nån som begripit att såna där jättebrevlådor INTE ska stå på marken och dra in väta...:tummenupp
Grattis!
På det förra huset fällde jag in brevlådan i staketet. Blev kanon...

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag har inte förstått finessen me brevlådor stora som sopconteinrar?

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Den "sopcontainer" vi hade var en "tvåvånings".
Hade en "mellanplåt" som normalt var monterad. Tömde man varje dag hamnade posten på den som i en vanlig brevlåda.
Var man på semester tog man bort plåten och fick en jättebrevlåda så att man inte behövde visa allmänheten (=buset) att man var borta..

OT: Vi hade okänt besök på tomten (stor) sent i gårkväll, någon/ra hade tagit sig upp på baksidan.
Sensorlampor och stor ljudlig hund bör ha visat vart skåpet ska stå..Larm finns.
Mycken sk-t som rör sig i landet just nu...

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

Vi åker på semester varje sommar och brukar vara borta minst 4 veckor, då är det smidigt med en veckopostlåda, nu slipper svärmor komma bort och tömma våran låda varannan dag, det är väl mest därför annars hade det blitt en vanlig och det får ju vara lite klass på lådan, grannarna har ingen jättekoll på motorsport överlag, såg att en av grannarna körde förbi sakta igår och stirrade på lådan och undrade vad i helvete jag har hittat på nu:D

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Den "sopcontainer" vi hade var en "tvåvånings".
Hade en "mellanplåt" som normalt var monterad. Tömde man varje dag hamnade posten på den som i en vanlig brevlåda.
Var man på semester tog man bort plåten och fick en jättebrevlåda så att man inte behövde visa allmänheten (=buset) att man var borta..

OT: Vi hade okänt besök på tomten (stor) sent i gårkväll, någon/ra hade tagit sig upp på baksidan.
Sensorlampor och stor ljudlig hund bör ha visat vart skåpet ska stå..Larm finns.
Mycken sk-t som rör sig i landet just nu...

3 av dom närmsta grannarna hemma har oxå den största å högsta modellen av brev låda å dom är inte alls snygga.. Frågat å fått även svaret att de är bra när man reser bort så de inte blir så mycke i lådan... En av dom reser aldrig bort ändå...

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Vi åker på semester varje sommar och brukar vara borta minst 4 veckor, då är det smidigt med en veckopostlåda, nu slipper svärmor komma bort och tömma våran låda varannan dag, det är väl mest därför annars hade det blitt en vanlig och det får ju vara lite klass på lådan, grannarna har ingen jättekoll på motorsport överlag, såg att en av grannarna körde förbi sakta igår och stirrade på lådan och undrade vad i helvete jag har hittat på nu:D

Uteendet på din låda är snyggt å förstår att vanliga Svenssons inte vet å förstår innebörden.. Du valde hus nr me omsorg då... :D
Jag skulle inte skaffa en så stort för jag behöver inte den storleken.... Reser sällan på lång semester å får inte så mycke post att behovet är så stort...

Smagatusk

Guest
Fan vad alla verkar hänga upp sig på postlådan. Är det bara jag som plussade för att han bor på nummer 46?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Nä, bor faktiskt på nr 8, bara inte brevbäraren blir förvirrad nu:D är färd med att beställa en 58-skylt kanske ska sätta femman inom parentes:tummenupp

Last edited:

Jimmy

Guest
Bered dig på att Svenssons snart knackar på med sina snoriga ungar och vill ha antibiotika. Snygg låda förresten!:yoparty

Smagatusk

Guest
Nä, bor faktiskt på nr 8, bara inte brevbäraren blir förvirrad nu:D är färd med att beställa en 58-skylt kanske ska ts femman inom parentes:tummenupp

Då skulle jag vilja ta bort mitt "gilla". Trodde att du var sinnrik nog att använda Rossis "logo" för att du bodde på nr 46. Nu har du faktiskt bara fotat en brevlåda.

En brevlåda.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Då skulle jag vilja ta bort mitt "gilla". Trodde att du var sinnrik nog att använda Rossis "logo" för att du bodde på nr 46. Nu har du faktiskt bara fotat en brevlåda.

En brevlåda.

Synd att du inte gillade mitt "lilla" tilltag med brevlådan, ditt gilla är härmed officiellt ett ogilla:(

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Nä, bor faktiskt på nr 8, bara inte brevbäraren blir förvirrad nu:D

Risken är ganska stor. Du kanske kan passa på att felnumrera grannarnas brevlådor också så att ingen får rätt post.

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
4(+)6(-2) bara dra dit ett + mellan 4 o 6 och -2 så fattar ju alla vilket nummer du har :fakta

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Nä, bor faktiskt på nr 8, bara inte brevbäraren blir förvirrad nu:D är färd med att beställa en 58-skylt kanske ska sätta femman inom parentes:tummenupp

Va fan, då blev det ju inte alls lika kul längre...Du får göra som Fausto Gresini. Då Katoh strök med mutade han någon i kommunen så att husen på gatan numrerades om och han fick 74. När Simoncelli strök med fick han muta samma snubbe en gång till för att få 58...

Mina föräldrar och deras granne har 26 resp. 27 och brevlådorna sitter alldeles bredvid varandra (på landet har inte alla sin låda framför sitt eget hus). Jag kanske måste leta genom lite gammalt skrot från Honda...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati