Gratis funktionärslicens någon?

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Kokke skrev:
2598244 Hallå Alx! Jag är ju intresserad förstås! Jag måste ju finansiera mina gatkörningar nästa säsong! :) När kommer mer info om tid och plats? Jag råkar ju vara borta dom två sista veckorna i februari, hoppas det inte krockar!:huvet

Kokke

Ska göra allt jag kan så att det inte krockar med din frånvaro. :pannkyss Klart man vill ha dig vid banan nästa år!

Plonkan skrev:
2598276 :hej

Jag är intresserad. Föredrar att heldagskursen hålls i slutet av mars.

Hör av dig/er när det är dags att anmäla sig på riktigt. Det kan hända att jag får med mig lite fler personer från Sthlm.

:)

Japp det ska jag göra. Låter ju bra med ett helt gäng nya!

Kommer mer info under vintern!

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Alx skrev:
2598184 Det kursen i första hand går ut på är att få lite mer koll på reglementet, lära sig alla flaggor och första hjälpen. Man ska alltså lära sig att hitta i reglementet, för detta finns ett häfte med frågor som ska göras innan provet skrivs. Troligen blir kursen en heldag och en kväll för första hjälpen. Detta för att göra det lättare för deltagare som har en bit att åka.
Ta med radiokommunikation i kursen också då vi har mycket problem med det på tävlingarna.

Jag går gärna igen även om man inte måste för att förnya licensen, man vill ju inte glömma bort viktiga saker. :)

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Neutral skrev:
2598749 Ta med radiokommunikation i kursen också då vi har mycket problem med det på tävlingarna.

Jag går gärna igen även om man inte måste för att förnya licensen, man vill ju inte glömma bort viktiga saker. :)

Ja, måste prata med tävlingsledarna hur dom vill ha det. Håller med om att det kan va rätt så rörigt när folk säger olika och är lite lätt stressade över kracher och annat. :3freak

Du får gärna gå igen! :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Som sagt. Jag går gärna om jag är hemma vid tidpunkten. Meddela i god tid bara. :)

desmo79

Ny medlem
Gick med
9 May 2003
Hoj
MuZ Scorpion Sport -95, Ducati 748 SP -95
Tänkte ta licens med LMS i vår. Men i väntan på att köra egna rejs kan man ju hjälpa till. Tyvärr har jag ett opålitligt jobb så jag vet aldrig när jag är hemma eller kan. Men kan jag kommer jag gärna.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Gustav O skrev:
2600227 Som sagt. Jag går gärna om jag är hemma vid tidpunkten. Meddela i god tid bara. :)

Absolut! Ska försöka göra så gott jag kan! :tummenupp

desmo79 skrev:
2600378 Tänkte ta licens med LMS i vår. Men i väntan på att köra egna rejs kan man ju hjälpa till. Tyvärr har jag ett opålitligt jobb så jag vet aldrig när jag är hemma eller kan. Men kan jag kommer jag gärna.

Toppen! :tummenupp

Last edited:

Kokke

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
Vad ska det bli härnäst?
Alx skrev:
2598479 Ska göra allt jag kan så att det inte krockar med din frånvaro. :pannkyss Klart man vill ha dig vid banan nästa år!

Härligt! ;) Då ska du undvika datumen 15:e februari till 2:a mars, och troligtvis 22-25 mars! Jag litar på dig! :tummenupp

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Finns väl lite andra förmåner som man får med funktionärslicensen, jag har då frikort till alla Svemo anslutna arrangemang, det tråkiga är att jag bara nyttjat det 1gång på snart 15år :huvet

Det är väldigt bra att gå dessa kurser som repetition när de är gratis, alltid lär man sig något eller kan dela med sig av sina erfarenheter:tummenupp

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Kokke skrev:
2601043 Härligt! ;) Då ska du undvika datumen 15:e februari till 2:a mars, och troligtvis 22-25 mars! Jag litar på dig! :tummenupp

Antecknat! Ska försöka komma ihåg det också. Påminn mig senare bara! Ha det! :)

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Dags för en liten uppdatering nu kanske!

Det kommer att bli en funktionärskurs hos LMS i år. Kursen kommer att vara en tvådagars helgkurs någon helg i mars. Under helgen kommer teorin avklaras och provet kommer att skrivas. Första hjälpen kommer dock vara en annan dag. Kommer att försöka lägga den en tisdagkväll då många ändå har vägarna förbi Sviestad.

Man måste vara med i LMS för att kunna lösa ut licensen efter genomförd kurs. Övrig medlem kostar 200 kr/år. Så helt gratis kanske kursen inte är. De som redan har RR-licens behöver inte gå kursen för att vara försäkrade när de står som funktionärer men får naturligtvis delta om de vill. Det är ju aldrig fel med första hjälpen om inte annat.

LMS har inga krav på att man måste stå som funktionär vid ett visst antal tävlingar/träningar per år. Men naturligtvis håller vi kurser för att få bra funktionärer till våra tävlingar.

Hör av er om ni är intresserade, min mail finns under min profil.

Mvh Alx

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
En liten fråga som kom upp bara. Kan man tänka sig en tvådagarskurs om man får ordna boende själva? Eller är det bara endagskurs som ni vill ha då?

Vore bra att veta!

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Okej, dags för ny uppdatering. Det blir ingen kurs i Mars, intresset finns inte just nu. Vi väntar fram tills april eller maj och hoppas på att vi kan få ihop lite fler folk som vill gå kursen. Jag ska försöka få ihop en maillista med intresserade så vi kan få ut info om kurs eller liknande i tid.

/Alx

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...