Gratis uppladdningstjänst

block52

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2011
Hoj
RG-G
Hej Sporthoj!

Vet att det ofta efterfrågas bra tjänster att snabbt och enkelt kunna ladda upp filer på när man väl behöver det. Tex bilder att visa på ett forum, textfiler eller ja, vad det nu kan vara.

Har precis dragit igång en kostnadsfri, snabb tjänst helt utan reklam där du snabbt och enkelt kan ladda upp din fil.

http://www.fildirekt.se

Jag hoppas inte att moderatorerna ser detta som reklam då det är en ren tjänst för forumets medlemmar, har t.ex heller ingen reklam på sidan så tjänar inga pengar alls på det utan en ren servicegrej.

Postade jag det i fel kategori ber jag om ursäkt.

Använd med hälsan!

MVH Block52

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jaha, det här är ju en fantastiskt fin tjänst. Vem är du då som precis blivit medlem, och varför har du tillägnat denna tjänst just till medlemmarna på sporthoj?

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Ett Dropbox-konto får man annars 2gig gratis på. Sen får man 250mb för varje person man bjuder in. Jag har 3.75gig där och det räcker faktiskt rätt långt.

EDIT: Starstriker hann före.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Ett Dropbox-konto får man annars 2gig gratis på. Sen får man 250mb för varje person man bjuder in. Jag har 3.75gig där och det räcker faktiskt rätt långt.

EDIT: Starstriker hann före.
Kan man direktlänka till filerna på dropbox från ett forum?

1301537019.jpg

För övrigt så ligger samma inlägg även på Zatzy, Flashback, och Sweclockers så det är inte speciellt för SH.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
1301537019.jpg

Visst, du kan köra en hel hemsida mot din "Public-mapp" där. Finns även en "Photos-mapp" som skapar färdiga gallerier till dig du kan länka till.

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Visst, du kan köra en hel hemsida mot din "Public-mapp" där. Finns även en "Photos-mapp" som skapar färdiga gallerier till dig du kan länka till.
Ok, då funkar det ju bra också. Men att ha en enkel, lätt tillgänglig sida som inte kräver inloggning eller annat för bilder och smått som man vill länka ut men ändå inte ha kvar är ju alltid bra.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Jag använder själv dropbox och tycker det är kanon, men samtidigt är ju TS tjänst (med flera) lysande om man inte orkar krångla med inlogg osv.

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
icloud.se funkar även ill iphone,4 gig gratis i molnet samt ett operativsystem i molnet

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Ok, då funkar det ju bra också. Men att ha en enkel, lätt tillgänglig sida som inte kräver inloggning eller annat för bilder och smått som man vill länka ut men ändå inte ha kvar är ju alltid bra.

Missade att det inte krävdes något konto alls. Det är faktiskt riktigt smidigt om man bara snabbt behöver ha upp ett par filer :tummenupp

block52

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2011
Hoj
RG-G
Tråkigt att folk ska vara så negativa när man erbjuder en ren servicegrej helt utan reklam, medlemskap osv.

Ja, föredrar man att krångla med konton och slöa linor på reklambaserade tjänster utom sverige så visst.

Jag hoppas iallafall att det finns några som uppskattar min tjänst på svenska servrar med företagsfiber, bra upptid och utan reklam.

Dessutom krävs inget medlemskap utan det är bara att surfa till sidan och köra, klart!

Dessutom erbjuder vi även hotlinking samt i stort sett alla filtyper vilket oftast andra aktörer inte gör, dessutom finns vi i Sverige på egna servrar.

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Tråkigt att folk ska vara så negativa när man erbjuder en ren servicegrej helt utan reklam, medlemskap osv.

Ja, föredrar man att krångla med konton och slöa linor på reklambaserade tjänster utom sverige så visst.

Jag hoppas iallafall att det finns några som uppskattar min tjänst på svenska servrar med företagsfiber, bra upptid och utan reklam.

Dessutom krävs inget medlemskap utan det är bara att surfa till sidan och köra, klart!

Dessutom erbjuder vi även hotlinking samt i stort sett alla filtyper vilket oftast andra aktörer inte gör, dessutom finns vi i Sverige på egna servrar.

folk är folk ge dem en smula o de vill inte bara ha kakan utan hela kakpaketet :hihi

Men din tjänst kan vara praktisk vid vissa tillfällen, så tackar tackar

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...