Gratissaker på nätet

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Vad hittar ni för kul gratissaker på nätet? Jag är ofta inne på www.gratisguiden.nu och kollar. Har fått hem allt från laddade telefonkort till sloggitrosor... :rolleyes: När vi bodde i stan, var vi ofta på gratisbio. (Nu lönar det sig tyvärr inte att åka och hämta ut biljetter.)

Vad har ni för tips..?

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
flyttat hemifrån
Har inget tips själv men måste säga att ditt verkade minsann inte så tosigt! Lägger sidan bland "favoriter", ska se till att få hem lite gratissaker sen. Snål och fattig som man är :rolleyes:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
och så reggar man sig med adress och hela fadderullan och som bonus får man 5kg direktreklam extra varje vecka och som grädde på moset nån jobbigt telefonförsäljare som ringer och väcker en på helgerna.

Då är det bättre att betala för biobiljetten eller sluski-trosorna som är värda 19.90 :)

Behövs trosor :va

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
WestW skrev:
och så reggar man sig med adress och hela fadderullan och som bonus får man 5kg direktreklam extra varje vecka och som grädde på moset nån jobbigt telefonförsäljare som ringer och väcker en på helgerna.

Då är det bättre att betala för biobiljetten eller sluski-trosorna som är värda 19.90 :)

Om man e smart (som jag då), så har man en skräp-email som man lämnar. Dessutom behöver man ofta inte lämna sitt nummer. Har aldrig haft någon som ringt hem pga gratisgrejer. Inte heller får jag direktreklam...

Sloggitrosorna kostade 200kr nya. Det var deras nya stringvariant. Beställde hem två par. Värde 400kr
Laddade telefonkort. Två stycken laddade med 350kr var. Värde 700kr
Ca 20 gånger bio för två personer. Värde 2800kr (lågt räknat, för vissa gånger har även popcorn och dricka ingått)
Tidningsprenumerationer. Otaliga. Värde minst 1000kr
Kattmat och matprover för vuxna. Värde 200-300kr
Parfymprover, smink osv.. Värde: inte en susning...

Så visst fasiken har det lönat sig... :tummenupp

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
WestW skrev:

Det du har i din signatur är det roligaste jag läst på länge kanske nånsin då jag läste det :d:d ...

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
exiteme skrev:
Om man e smart (som jag då), så har man en skräp-email som man lämnar. Dessutom behöver man ofta inte lämna sitt nummer. Har aldrig haft någon som ringt hem pga gratisgrejer. Inte heller får jag direktreklam...

Sloggitrosorna kostade 200kr nya. Det var deras nya stringvariant. Beställde hem två par. Värde 400kr
Laddade telefonkort. Två stycken laddade med 350kr var. Värde 700kr
Ca 20 gånger bio för två personer. Värde 2800kr (lågt räknat, för vissa gånger har även popcorn och dricka ingått)
Tidningsprenumerationer. Otaliga. Värde minst 1000kr
Kattmat och matprover för vuxna. Värde 200-300kr
Parfymprover, smink osv.. Värde: inte en susning...

Så visst fasiken har det lönat sig... :tummenupp

Jo det är klart att man får en massa skoj också. :tummenupp
Email adressen är en sak. Den är ju bara att byta men hur kul är det med en massa direktreklam som är adresserad till dig? Sen reggar du dig hos fel företag och vips så börjar det komma MASSOR av reklam och skit hem.

Sen när dom får lust att börja skicka reklam SMS och skit så har du inget att säga till om eftersom det stod längst ner med minitext på någon sida att du godkänner det. Om du angav mobilnr någonstans förstås. Dom skriver ju så klart att det är för att dom ska kunna ringa dig ifall du vinner och inte för att kunna skicka reklam och telefonterrorisera dig :död

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
WestW skrev:
Jo det är klart att man får en massa skoj också. :tummenupp
Email adressen är en sak. Den är ju bara att byta men hur kul är det med en massa direktreklam som är adresserad till dig? Sen reggar du dig hos fel företag och vips så börjar det komma MASSOR av reklam och skit hem.

Sen när dom får lust att börja skicka reklam SMS och skit så har du inget att säga till om eftersom det stod längst ner med minitext på någon sida att du godkänner det. Om du angav mobilnr någonstans förstås. Dom skriver ju så klart att det är för att dom ska kunna ringa dig ifall du vinner och inte för att kunna skicka reklam och telefonterrorisera dig :död

Nja...säger emot dig igen. Jag har snurrat inne på gratisguiden.nu sedan 1998 och än har inget negativt inträffat. Men jag är noga när jag fyller i formulären.
När jag lämnar mobilnummer, fyller jag i ett gammalt som jag aldrig använder. Där kan de ringa hur mycket de vill.... OM de nu skulle ringa...

Men man vet iofs aldrig. Träffar man på "fel" företag en gång, kanske det dräller in reklam...

Last edited:

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Mitt tips är att dra på sej ett par mörka bågar, ta gitarren gå ner på stan fäll upp fodralet o dra några riff(behöver inte ens låta bra) efter nån timme så har man till en hamburgare i alla fall...

edit: på nätet stod det ju, ok mitt tips var gratis det med!

Last edited:

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Usch vilket skit, att man bara orkar bry sig.

Så fort man går med på något prov eller liknande så registreras det en mängd information om dig själv, och bara en jäkla krångel när man skall säga upp tex. abonnemanget.

absolut inget för mig
:3freak

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
burner skrev:
Usch vilket skit, att man bara orkar bry sig.

Så fort man går med på något prov eller liknande så registreras det en mängd information om dig själv, och bara en jäkla krångel när man skall säga upp tex. abonnemanget.

absolut inget för mig
:3freak
Ganska ok för mig för jag har ingen mobil, filtrerar bort all skräpmail och tar inte emot reklam i brevlådan (alternativt slänger adresserad reklam utan att öppna). Svarar bara på anonyma nummer i vanliga telefonen när jag vet att jag väntar samtal :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
mb skrev:
...har ingen mobil....
...slänger adresserad reklam utan att öppna....
...Svarar bara på anonyma nummer i vanliga telefonen när jag vet att jag väntar samtal...

Det finns hjälp att få, psykiatrin är inte i lika dålig form som det sägs. :pannkyss

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Markus skrev:
Det finns hjälp att få, psykiatrin är inte i lika dålig form som det sägs. :pannkyss
Det finns en slags tillgänglighetsmani i vårt samhälle. Många tror att de måste finnas tillgängliga för alla på hela jordklotet 24 timmar om dygnet. Inte undra på att folk stressar ihjäl sig. Vill man verkligen ha tag på mig är det ju bara att prata in ett meddelande på telefonsvararen så ringer jag upp så fort jag kan.

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Hultan skrev:
Det du har i din signatur är det roligaste jag läst på länge kanske nånsin då jag läste det :d:d ...

Ha ha klockrent svar iaf :rofl

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ikväll har jag vunnit 500 spänn på poker helt och hållet gratis, alltså utan att sätta in ett öre :)

De flesta spelsidor tror jag har såna där gratisturneringar. Med lite flyt så...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024