Ja, en viss ödmjukmet mot folket kan man nog känna. Men att säga att de är ganska korkade, de styrande då, är inte att ta i tycker jag. Flera måste inse att det får konsekvenser när man skriver upp värden och dylikt och alla, då menar jag alla, borde förstå att man inte kan få pengar i pension av en regering om man inte har bidragit med pengarna. Svartjobb är ju tydligen mycket utbrett i Grekland och då borde de förstå att det inte finns något att tillgå den dag man ska sluta jobba?
De är väldigt naiva tydligen men nu har de ju lärt sig en läxa. Jag tycker helt klart att EU ska ge dem mer pengar men först efter att Sverige har gått ur skiten
Tja. Det är nog inte lätt att räkna ut eftersom de inte levt med den sortens system tidigare. Ekonomi, politik, handel .
Allt sånt bör nog regleras inom mindre grografiska och någorlunda homogent kulturella konstellationer.
Om turism, oliver och fetaost är dina kompetensee, varför konkurrera med stålsmeden?
Jag förstår inte hur tyska folket bara ser på. Är det nån som borde tjäns på ett exit så är det väl tysken. Bytte Dmark mot monopolpengar, utan angiven växelkurs.
Detta skulle ju (såklart) medföra att Euron brakar åt skogen, men vadå? De länder (utan ekonomisk substans) kommer kunna sälja sina varor och tjänster till icke euroländer. I
cke euroländer kan handla billigt (växelkurs), euroländer kan sälja som faen (export, positivt kassaflöde).
En regelrätt devalvering. Folk kan fortfarande leva (ja, i mångt om mycket med högre sysselsättning pga ökad efterfrågan. Varför köpa kinesisk kopia när du kan köpa spanskt original för samma pris).
Ungefär som det var före Euron och den förbannade oshyveln börja försöka ta bort alla toppar och dalar i europeiska ekonomin...