Grenrörsbult av, vem hjälper mig?

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
osterkraft skrev:
2146215 Mja, väldigt lite av pinnbulten sticker ut, kanske 2-3 mm. Och inte gör det saken bättre att bultarna är M8 med övergång till M7. Så det är i den övergången som det gått av. Har lite bilder men det kommer sen.

Biltemas utdragarset = :6surkart . Borrade upp 3,2mm i ena bulten och knackade in en stav. Mutter på, vrida om, och vips! så var även staven avbruten. Ett försök till, tänkte jag, och borrade upp 4,8mm i en andra bult. Även den staven gick av.
Var tvungen att ta en tur med farsans hoj för att påminna mig om varför man lägger ner så mycket tid på det här. :argpådato

Det som återstår att testa är dremel + diamantslip, slipa ner precis som UltraMarine säger. Skillnaden är att jag har TRE avbrutna bultar varav två med stavar i. 3x4 timmar uppskattad tidsåtgång MINST... mums... Vi får la se.

Annars blir det verkstan nästa!

Hehe, hade samma problem som du med mina bultar förra säsongen. Testade iofs aldrig att svetsa på en mutter men jag hade inte mer än 5-6mm av bultarna kvar att svetsa på så det hade nog inte funkat. Köpte ett rigid-set och borrade och det funkade ju, inte... :huvet Det slutade med att jag borrade ut alla skruvar och satte i Heli-Coil, M8 och M10 (!), har tagit ner motorn nu och det har funkat hur bra som helst... :banana
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top