Griljera kalkonbröst?

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Har varit och köpt ett kalkon:tuttar och började fundera, griljerar man den som hjulskinka, eller gör man nåt speciellt med den?

Kan ju såklart googla fram ett hyfsat svar, men expertisen på SH.com måste ju ha rätt, eller hur? Så kom med förslag på vad man gör med skiten :)

Thermal skrev:
2674333 Två fel av två möjliga,, :blah
Skinka är ett mycket smakligt stycke fläskkött, kalkon är tråkigt och torrt.

Visst är skinka gott, men jag tycker kalkon är minst lika gott, och saftigt.
Blir den torr så gör du fel :D

Kan vi slippa att det blir en "julskinka eller kalkon" diskussion av det här eller?

Man griljerar inte kalkonbröst - man fyller dem med nåt gott eller steker dem som de är.

Om du absolut måste så koka sakta i vattenbad med julkryddor /typ kryddpeppar, nejlikor och sånt) och griljera som en vanlig skinka sen.

Duckie: Du snackar nog om hel kalkon nu. Kalkonbröst är... ja, ungefär som ett lagom stort bröst :)

Blir nog att man skiter i allt och käkar som det är ändå :) Jag är hungrig nu :)

Dalan skrev:
2674903 Duckie: Du snackar nog om hel kalkon nu. Kalkonbröst är... ja, ungefär som ett lagom stort bröst :)

Blir nog att man skiter i allt och käkar som det är ändå :) Jag är hungrig nu :)

Nej, jag snackar om kalkonbröst. Sjud det i vattenbad med julaktiga kryddor tills innertemperaturen är strax under 75 grader. När det svalnat lite griljerar du som vanlig skinka.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick