Grilla med kol suger ****** !

• Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date

s9d8as0vjk

Guest
Köp en Weber Silver eller Gold (57 cm i diameter) med lock. Kör med briketter som du öser på tändvätska på, vänta, lite mer tändvätska och tänd. Vänta tills glöden är het och jämn och lägg på locket med ventilerna lagom öppna.

Lyft på locket och ha på lite blötlagda rökspån (med förde flisade Jack Daniels-tunnor) och på med köttet. Och som ni alla vet ... på en klotgrill grillar man med locket på. Kan inte gå fel ... :)

P.s. Stor köttbit = indirekt grillning, Liten köttbit = direkt grillning

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Word!!

1: Applicera det som ska brinna i röret, om briketter brukas ha lite kol i botten då det antänds lättare.

2: Lägg tidningspapper under.

3: Tänd pappret.

4: Peta under pinnarna som du har lagt fram under kolen där pappret var innan, de hjälper till med bränneriet.

5: Kontrollera så att det brinner.

6: Vänta tills det är färdigt. Drick öl.

7: Sprid ut den färdiga kolen i grillen.

8: Grilla.

9: Ropa en förfrågan inåt huset om tjärringen har kokat potaterna, dammsugit, gjort sallad, matat hunden, dukat, hållit reda på ungarna, tagit fram dricka, och pensionssparat.

10: Njut av kvällsmaten som du har lagat till.

Edit: Som ni ser så qoutade jag inlägg nr. 15

Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Grilla med kol är skiten. Klotgrill, öppna bottenventilen, släng på kolen, dränk i tändvätska, tänd efter 12ns. När det börjar lugna sig, ta ett grillsäkert verktyg i vardera handen och rör runt kolen. Vänta lite tlll. Om du gjort rätt nu har du något som för tankarna till Tjernobyl i grillen. Avvakta en liiiten stund till, släng på köttet och grilla.

Kan inte misslyckas. Locket använder du om du grillar feta prylar, som fläskfile eller fölkotletter.:tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Tändrör är skiten! Misslyckas aldrig så länge man inte tömmer dammet längst ner i botten på påsarna så skiten tjockar igen.. Jag har kört med tändrör i 5 år och det funkar i alla väder. Bra och snabbt och de3t enda som krävs är en tidningssida eller två för att få fyr på skiten...

Dessutom blir jag en smula besviken när man hör alla som förespråkar gasol eller ens enbart briketter. Grillar gör man för smaken och då är kol ett måste. Själv blandar jag alltid kol och briketter. Briketter för jämn och bra värme, kol för smaken.

Kol måste man ha eller så krävs hickoryspån. Gasol eller enbart bricketter ger ju inte grillsmaken och då kan man lika gärna steka...

SW

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
kx 250, sporthoj till nästa år får man hoppas
Grilla gör man på kol, pungt!

Briketter kan gå i nödfall om dom har slut kol på macken.
Gasolgrill går fetbort, jag har grill-läge på ugnen inne om jag inte vill grilla på riktigt....

+1 kol is the shiet

Dominator-Rocks

Guest
Tack för tipsen, jag får la inhandla ett såntdär rör!

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
använd stekpanna då amatör! grilla är ju fan det bästa som finns även om det tar en tid,jag brukar använda briketter men kol funkar det med brinner inte lika länge,spruta på och låt dra,använd inte bensin om du vill ha några ögonbryn kvar,möjligen lacknafta avvfettning,tändvätska är ungefär samma sak i dom,avfettning brinner lkanske lite värre......
avfettning/samma som grilltändning och jag snor grratis på jobbet dränk in kolet låt dra ca fem, tio minuter,ca en bärsa! sen tar du på lite till tar en papperstuss och tänder med drar runt så det brinner :D ett tag grilla....blomspruta med vatten kan ju vara ett tips om det blir varmt,men bästa är ju att ha nåt lock så det inte brinner för fort och du kan justera draget då kan det stå och grilla under sakta värme länge vilket är det bästa:D :D :D

Quest

För fort för tidigt
Gick med
1 May 2005
Hoj
Ducati Monster
Det viktigaste när man grillar är ju dock att man är redigt full. Därför ska man se till att få grillen så varm som möjligt så man blir tvungen att dricka massor med öl för att kyla ner sig. Därigenom är man så full när maten är klar att man inte märker om det smakar diesel.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det viktigaste när man grillar är ju dock att man är redigt full. Därför ska man se till att få grillen så varm som möjligt så man blir tvungen att dricka massor med öl för att kyla ner sig. Därigenom är man så full när maten är klar att man inte märker om det smakar diesel.

Det bästa med att bli riktigt full vid grillen är att aptiten överger en, så man slipper äta av den cancerogena WT-grillfödan. Ngn promille senare blir man övergiven även av festdeltagarna varvid man helt och fullt kan uppgå i mer noggrant och omsorgsfullt drickande.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Amatör.
Svenska sommarens främsta kännetecken är mygg.
Mygg ger malaria.
Tonic innehåller kinin.
Kinin hjälper mot malaria.
Men:
Malaria är rätt manligt.
Kanske är ghej med GT?

Jag har bara noterat att mina homosexuella manliga vänner oftare, i likhet med dig, föredrar drinkar och champagne som starters. Isf som jag, öl.

De flesta av de malariastammar som härjar idag är resistenta mot kinin.
Dock ska B-vitaminer vara bra mot just mygg. Öl

Quest

För fort för tidigt
Gick med
1 May 2005
Hoj
Ducati Monster
Men om nu allt är ghej...vafan ska vi dricka? Eller är det bara att krypa till korset och bli ghej?

Cuba

Slut med töntandet!
Gick med
9 Jan 2007
Hoj
Harley-Davidson panna
Nu lugnar vi oss lite, GT räknas inte alls som "drink", snarare baslivsmedel. Däremot är det kanske aningen mer anpassat för flygresor än för grillning. Öl platsar givetvis i alla sammanhang.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Men om nu allt är ghej...vafan ska vi dricka? Eller är det bara att krypa till korset och bli ghej?

Vi har ju i tidigare SH-enkäter konstaterat att de manliga medlemmarna inte bara gillar att fläka i kurvor med tight läder, de tycker även att kroppsvaxning, noppning av ögonbryn, Berik-ställ med svanktatuering samt mer eller mindre utstuderade klippningar av könshåret tillhör livets nödtorft.

Så jag tror att normlösheten är oåterkallerlig, man kan inte klart peka ut ngn dryck som mer gynnsam än den andra. Man får helt enkelt dricka vad man vill.
Den som dricker genever är dock liiite manligare

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...