Grillgaller som inte kostar som en hel grill?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Jag har en 57cm Weber som används året om, i ur och skur, snöiga vinterdagar som soliga vinterdagar. Tyvärr har gallret sett bättre dagar så jag är på jakt efter ett nytt. Problemet är snålhet. Finns det att hitta billigare än de 350-500kr som de kostar original?
Det handlar egentligen mer om princip än kronor och ören.

Finns det inte rostfria sådana som passar din grill?
Köp ett sånt en gång, strunta i summan och var nöjd! :)

Finns det inte rostfria sådana som passar din grill?
Köp ett sånt en gång, strunta i summan och var nöjd! :)

Originalgallret är nog gjort i rostfritt men det är ändå hopplöst täckt i elände. Om någon har något mirakelmedel som tar bort det inbrända så kan det vara ett alternativ. Jag har prövat avfettning och svinto..

Elda av det ordentligt på grillen, sen stålborste.

Det görs varje gång men skiten sitter...
0077924074844_14926.jpg

Lägg det i det blöta gräset över natten. Sen är det bara att gå loss med stålborsten.

Jag har ett överjävligt medel, har aldrig haft ett så starkt medel tidigare utan att leka med lut. Det är från Rekal och heter maskinrent tror jag.
Hade ett grillgaller som såg ut som du beskrev det och jag duschade det med medlet, lät stå i en timme och sen sköljde jag skiten i sjön. Nästan allt försvann, det som satt kvar slog jag bort med morakniven och sen diskade jag med svinto. Blev som nytt.
Sen om fiskjävlarna i sjön dog eller inte vet jag ej...

Enklast å minst giftigt e nog som redan nämnts bläster... Sitter du på en dunk flourvätesyra lär de göra susen oxå, spill inte på dej bara för skiten går inte å spola bort/neutralisera utan receptbelagd gel :crash

Hetta upp grillen (och då gallret också), borsta med riktig borste (den du har är för gasgrillarna med emaljerat "galler").
Behövs det tuffare så funkar faktiskt grillrengöringen från Weber riktigt bra...

Maskindiskmedel är förvånansvärt effektivt mot riktigt ingrodd smuts och fett. Gäller att fläska på med mängden och temperaturen du kör den i. Varmt som fan ska det vara. Lyckats med det omöjliga att få bort inbränt fett från plåtar och liknande..

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick