Grillköp?

Ostbilen

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2009
Ort
Utanför sthlm
Hoj
Super duke R och nu en Ktm 500 exc
Hej! Tänkte köpa en ny grill då den gamla har ramlat sönder... Såg förut att det fanns kålgrillar med gasoluppstart? Någon som vet vart dom går att köpa? Och finns det nått ställe i Stockholm med grillrea?
/Andreas
 

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Finland
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Skulle jag köpa en ny grill idag så skulle det bli en Weber... de har även modeller med gaständning! jag har sett flera Webergrillar med 20+ år på nacken och de har varit riktigt fina ännu!

Själv byggde jag just åt mig en grill av en 200liters oljetunna, och den blev grymt bra! Dock så åt den kol i enorma mängder... vi eldade upp ~5 påsar kol i den förra helgen! (grillparty för 60 pers...) Jag kan slänga upp lite bilder på grillen i i början av nästa vecka.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Skulle jag köpa en ny grill idag så skulle det bli en Weber... de har även modeller med gaständning! jag har sett flera Webergrillar med 20+ år på nacken och de har varit riktigt fina ännu!

För många år sedan vek jag in på OK och köpte en grill, lite kött och en påse kol, fullt medveten om att en grill för 99:- är i princip en engångsgrill.

Därför togs den aldrig in första vintern, men den överlevde konstigt nog, så den togs inte in nästkommande vinter heller.

Den fyllde 20 år i somras, då kastade jag bort den trots att det fortfarande inte var något fel på den då jag har skaffat större rostfri grill.

Det roliga är att bilen bakom mig på återvinningen lastade min grill och tog hem den, så den lever förmodligen fortfarande.
Återvinning när den är som bäst!
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Jag har en Weber med gasoltändning. Funkar helt ok så länge det inte är under -5 grader.
Då blir gasolflödet så lågt när man skall tända så lågan slocknar :)

Jag har den modellen på hjul med bord och en 57cm grill. Performer har jag för mig att den heter.

Haft den i 6år och ser ut som ny fortfarande. Se bara till att ha en extra gasoltub hemma.
Det är sjukt irriterande när man vant sig och man skall tända och gasolen är slut....

Annars funkar det fint med sån där elgaffel att tända med :)

Dom finns på dom flesta byggvaruhus som Bauhaus och Hornbach och stormarknader som typ ICA Maxi.
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Vill inte vara otrevlig på något sätt men du är ca 4 månader för sent ute om du ska ha användning av den.

Ska du köpa den billigt så är du ca 2mån för tidigt. Själv köpte jag på "senhösten" i fjol en riktigt fin klotgrill (vanligt kol) för 29kr samt 4-pack med grillkol (2.5kg styck tror jag) för 19kr.

2 sådana 4-pack och grillen och du grillar i en hel sommar för lite drygt 50-lappen :tummenupp

EDIT: har sett att 4-packen finns nu på Netto i Malmö (t.ex). Bra läge att bunkra upp inför nästa säsong.
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Vill inte vara otrevlig på något sätt men du är ca 4 månader för sent ute om du ska ha användning av den.

Ska du köpa den billigt så är du ca 2mån för tidigt.

Vill inte vara otrevlig på något sätt men man grillar när man vill ha grillat :yoparty

Däremot så stämmer det nog att 'rea' blir det nog om nån månad först.
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Vill inte vara otrevlig på något sätt men du är ca 4 månader för sent ute om du ska ha användning av den.

Det är grillsäsong året om:tummenupp

Vill inte vara otrevlig på något sätt men man grillar när man vill ha grillat :yoparty

Däremot så stämmer det nog att 'rea' blir det nog om nån månad först.

+1

Pratade med farsan på telefon häromdan, han hade hittat weberprylar för halva priset på elgiganten i Uppsala.
 

Ostbilen

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2009
Ort
Utanför sthlm
Hoj
Super duke R och nu en Ktm 500 exc
Vart en weber performer :) någon som vet vart man kan få tag på adaptrar så att man kan köra med en pc5:a istället för den lilla jekla 450 grams tuben???
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Vill inte vara otrevlig på något sätt men man grillar när man vill ha grillat :yoparty

Däremot så stämmer det nog att 'rea' blir det nog om nån månad först.

Det är grillsäsong året om:tummenupp

Ni har så klart rätt båda två.

Jag grillar också året om, men hittade ingen annan tråd jag kunde "spela allan" i just för tillfället. Jag hade ju redan börjat försupa inför kvällen.

:glömdet
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Köp en gasolgrill så du slipper kolen.
Det ryker och brinner lika mycket om man öser på mycket fett och smaken är det samma, tro inte annat.
Men största fördelen är att du är klar för grillning på 3 minuter och inte på 30-45 minuter..:banana
Dvs maten blir inte så brännd för du hinner inte få i dig så många grillebir innan köttet läggs på. :fyllisar
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
..så du slipper kolen...
och smaken är det samma, tro inte annat.

Slipper?:va
Och det ska grillas med kol, det ger mer smak.

Klart grabben skall ha en klotgrill från Weber så han kan brassa Beercan Chicken. :fakta
 

Bifogat

  • beercan.jpg
    beercan.jpg
    82.7 KB · Visningar: 55

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Köp en gasolgrill så du slipper kolen.
Det ryker och brinner lika mycket om man öser på mycket fett och smaken är det samma, tro inte annat.
Men största fördelen är att du är klar för grillning på 3 minuter och inte på 30-45 minuter..:banana
Dvs maten blir inte så brännd för du hinner inte få i dig så många grillebir innan köttet läggs på. :fyllisar

Eller så steker man köttet..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top