Grinig och bitter på mig själv

Marytwice

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
VFR 750
Vill bara skriva av mig lite ilska :huvet

Efter min första och lagliga övningskörning så är jag ensam i garaget då Joel tagit en provtur med trippeln...

Skulle ställa upp hojen på centralstödet men då jag är lite för lätt för detta så glider hojen först bakåt på centralstödet och sedan ur mina händer och mot grannens hoj som står vid sidan om :4skrika

Med lätt panik ser jag hur min hoj tuchar den andra hojens kapell på vägen ner mot golvet men tack och lov inget mer än så :Bugar

Så min hoj ligger då ca 5 cm från den andra hojen och vindrutan ligger i småbitar på golvet. Efter en närmre titt så är fästena till främre (topp?)kåpan paj, de sitter kvar i bitarna av vindrutan även höger backspegel är spräckt :gnissla

Så nu är det bara och sätta sig och surfa runt och se om det lönar sig att skaffa delarna själv eller om jag skall tala med försäkringsbolaget då den är helförsäkrad :Bugar

blä och morr och lite tandagnissel

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Du behöver inget vindskydd. Det nya kommer också gå sönder. :tungan

Du kan komma att tappa hojen flera gånger. Det är bara att bryta ihop och komma igen. Var glad att hojen inte kostar en förmögenhet. Silvertejp är ganska rejsigt. :tummenupp

Last edited:

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
Silvertape är grymmt räjsigt!
speciellt i kombo med en ICA-kasse som jag kör med som skydd för instrumenten just nu....

Det var grymmt surt att se den ligga där och lida, rutan delad i typ 3st delar :huvet
jaja, det är sånt som händer, hade kunnat vara värre.

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
arghhh.. :( va otur ni har alltså.
/z

Marytwice

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
VFR 750
JoS skrev:
2160756 Var glad att hojen inte kostar en förmögenhet. Silvertejp är ganska rejsigt. :tummenupp

Jorå silvertejp får det nog bli... har precis kollat med en Honda handlare i Sthlm som kunde få fram en toppkåpa... som du sa så kostar inte min hoj en förmögenhet men det gör en toppkåpa till den...

12286:- ska honda ha för en sådan :tummenupp
Priset på en likadan hoj ligger i dag på ca 19K

Så nu ska jag gå och se om det går att borra i vindrutan för om det går då ska jag göra egna nya färsten och bara köpa en ny vindruta för ca 900 :- och sätta tillbaka, annars blir det silvertejp

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Trisst, hoppas det löser sig billigt!
Annars så kan du ju alltid spara till en supermotard där du kan välta
hur många ggr som hälst utan att det kostar mycket kosing! : )

Marytwice

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
VFR 750
Det lutar mot att åka till lelles och köpa en ny vindruta ta fram joels borr och göra nya hål i toppkåpan till fästena. Det funkar för jag har provat på de trasiga delarna :) så jag kommer nog billigt undan

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
Finns ju alltid glasfibermatta och Polyester på Biltema för en billig penning, det fungerar alldeles utmärkt och dessutom blir det hållbarare än orginal (går inte sönder nästa gång man trillar). Tro mig jag har STOR erfarenhet av kåplagning :(

//B

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös

Marytwice

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
VFR 750
Försökte i dag få tag på ett nytt kåpglas först på Lelles sedan på Hela Hojen i Sthlm... Lelles var bara virriga och sa att om jag hade tur kunde jag få tag på ett innom kanske eventuellt 2 veckor men troligtvis inte.

Hela Hojen erbjöd sig att ringa till generalagenten och fråga och när de ringde tillbaka så fick jag veta att de inte finns i lager i Sverige utan de måste Tillverkas i Italien (GIVI) och sedan skickas hit så det kunde om jag hade tur ta 4-5veckor.

Bestämde mig för att Börja ringa MC-skrotar...

Första försöket: Ekerö MC Demontering

Frågar om han har något kåpglas till VFR 750 -86 hemma, njae till en 87:a har han och det är samma fäste.
Passar även på att fråga efter toppkåpan till hojen om den finns kvar och är hel... Japp det är den :banana

Vad vill han då ha för det här paketet?
Jo 1400:- :banana :banana

Så senare i veckan är det dags att åka ner till ekerö igen och handla

Det var dock inte samma färg så nu kommer min hoj att vara polkagris färgad, vit med röd toppkåpa :lol

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Marytwice skrev:
2161474 12286:- ska honda ha för en sådan :tummenupp
Skojar du nu eller?! :3freak Jösses!

Gör som Bear föreslog och tillverka en själv istället. Jag har också gjort det och därmed snuvade jag Sulas på ca 1000:- som min skulle kostat.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Lucky Luke skrev:
2164065 Jag håller inte med, min hoj ramlade omkull när jag TRODDE att jag fällt ut sidostödet ordentligt HELA vägen.
Den gången var jag inte glad :4skrika :mad: :huvet
Been there, done that:rodnar

Men risken att det händer när jag skulle ha med centralstöd att göra, var markant högre... :5sure

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...