Det finns några gamla poster med folk som blivit påhälsade i efterskott. Använd inte samma ställ och hjälm på resten av säsongen, så de inte kan spana över tid och identifiera föraren. Och sluta köra grovt vårdslöst.Lånar tråden lite istället för att skapa en liknande. Min hoj kördes eventuellt lite väl dumt under midsommarhelgen. Först hög hastighet förbi en polisbil ståendes 90 grader mot vägen, dvs varken mot eller i trafikriktningen, därefter brändes det på ytterligare med dumma omkörningar som bäst beskrivs som grov vårdslöshet i trafik, innan första bästa avfart varpå en polis som stannat en annan bil ställer sig mitt i vägen mot slutet av avfarten och vinkar in för kontroll. Stannar inte och kör sedan därifrån till garaget utan några fler händelser.
Det enda polisen eventuellt har att gå på är registreringsnumret. Föraren hade full mundering med tonat visir. Vad är oddsen att polisen lägger resurser på ärendet och kontaktar en som ägare av hojen nu i efterhand om de nu skulle ha registreringsnumret? Tänk er worst case scenario mellan första och andra polisen, 700 km/h och dumma omkörningar, (där det är oklart om de sett körningen).
Har någon annan kontaktats som ägare till en hoj som körts grovt vårdslöst när de inte har tagit föraren på bar gärning eller har några övriga bevis vem som skulle kunna ha framfört motorcykeln?
Det finns några gamla poster med folk som blivit påhälsade i efterskott. Använd inte samma ställ och hjälm på resten av säsongen, så de inte kan spana över tid och identifiera föraren. Och sluta köra grovt vårdslöst.
Och städa på asociala medier.
Se till att de inte kan bygga indicebevisning för vem föraren var genom att inte använda samma ställ, och att det inte finns bilder på föraren där denne går att identifiera i samma ställ med hojen publikt tillgängligt. Det kan som moddlaren säger ändå bli rättsfall av det om poliserna väljer att polera sanningen lite i sitt vittnesmål.Tack för svar! Kör generellt sett rätt städat, är så här i efterhand rätt chockad av reaktionen efter första polisbilen passerades då körningen därefter blev betydligt värre ur trafiksäkerhetssynpunkt i ren "panik" än initiella överträdelsen.
Finns inget att hämta på sociala medier och tänker se till att hojen håller sig till hastighetsbegränsningarna resten av säsongen, om man inte rent av säljer hojen och köper sig en custom i förebyggande syfte...
Håller tummarna att de inte anser sig ha tillräcklig bevisning vem föraren är, eller ingen koll på värsta delen av körningen som motiverar någon vidare utredning. Finns det någon med erfarenhet som kan uppskatta tiden från förseelsen tills de hör av sig till ägaren om de inte tagit föraren på bar gärning? Hoppas inte behöva vara paranoid kommande två åren innan brottet är preskiberat.
Du är safe. Du har ett gäng kompisar som lånar både hoj, hjälm och skinställ av dig hela tiden. Du har ingen aning om vem av dessa 5-10 kompisar som körde den aktuella dagen och du har ingen lust att tjalla ner någon så därför lämnar du inte ut några namn.Tack för svar! Kör generellt sett rätt städat, är så här i efterhand rätt chockad av reaktionen efter första polisbilen passerades då körningen därefter blev betydligt värre ur trafiksäkerhetssynpunkt i ren "panik" än initiella överträdelsen.
Finns inget att hämta på sociala medier och tänker se till att hojen håller sig till hastighetsbegränsningarna resten av säsongen, om man inte rent av säljer hojen och köper sig en custom i förebyggande syfte...
Håller tummarna att de inte anser sig ha tillräcklig bevisning vem föraren är, eller ingen koll på värsta delen av körningen som motiverar någon vidare utredning. Finns det någon med erfarenhet som kan uppskatta tiden från förseelsen tills de hör av sig till ägaren om de inte tagit föraren på bar gärning? Hoppas inte behöva vara paranoid kommande två åren innan brottet är preskiberat.
Knappast enda bevisningen. Föraren måste tydligt identifieras och då räcker det inte med att en polisman vittnar om att han sett någon med mörkt visir körande i 200 knyck.Tja Bikes mekaniker blev ju dömd i tingsrätten trots mörkt visir o att polisen låg bakom i 200 och aldrig kom förbi.
Tingsrätten gick på polisman vittnesmål o mekaniker fick dryga böter och indraget körkort.
Finns säkert någon som orkar rota fram detta.
Tja någon rotar nog fram det, tror det finns en tråd här på format.Knappast enda bevisningen. Föraren måste tydligt identifieras och då räcker det inte med att en polisman vittnar om att han sett någon med mörkt visir körande i 200 knyck.
När du fick fotboja blev du då dömd för grov vårdslöshet i trafik men fick "bara" körkortet indraget i ett år?Nu vete tusan om ni inte svamlar allihopa.
Jag har blivit av med körkortet 3 gånger pga fortkörning o vårdslöshet i trafik.
Fått 10-15 böter för fortkörning
Fan vet hur många för att jag kör utan fegsnöret.
Osv osv grov olovlig körning då jag kör med fordonet inte med kortet.
Längst indragen tid 12 månader 174 km på 70 sträcka i ca 2 mil dock 23:00 + på kvällen bötersbelopp 700 spänn.
Fotboja i 2 månader.
Skräm inte tjejen att det blir fängelse o dyligt max fotboja, åka till jobbet som vanligt men sitta o kolla film på kvällen.
Men att försöka dra snuten, nä man stannar direkt o tar ett trevligt snack det underlättar absolut.
I mitt 12 månaders indrag var det så att jag klippte civil bilen o det tog dom 2 mil att masa sig ikapp mej då jag körde lungt på 70 streckad men snitt farten på mätningen gav 174 km, 2 km mindre i snitt än resan runt Vänern på 3,5 timmar.
Har du erkänt blir du garanterat dömd men knappast till fängelse, är det första gången du är i klammer med rättsväsendet så får du garanterat en relativt mild dom.
Bit ihop kom igen men försök aldrig dra snuten.. Dom är inte så dumma som folk tycks tro..
Hade Föresten polisen efter mej i regnet idag på väg hem i 100-110 på 80 väg,. Kör man inte idiot så skiter dom väll i din fortkörning.
My 50 cent
Du är en superkriminell brassare som fuckyouburnoutar o tjör på bakhjulet.När du fick fotboja blev du då dömd för grov vårdslöshet i trafik men fick "bara" körkortet indraget i ett år?
Nej. Så är det ju. För att någon skall kunna fällas så måste det anses fastställt bortom rimligt tvivel vem som körde.Knappast enda bevisningen. Föraren måste tydligt identifieras och då räcker det inte med att en polisman vittnar om att han sett någon med mörkt visir körande i 200 knyck.
När du fick fotboja blev du då dömd för grov vårdslöshet i trafik men fick "bara" körkortet indraget i ett år?
Det är ju sommarlov...Hmmm. Två nyreggade medlemmar som ber om hjälp vid "vårdslöshet i trafik"...
Alla här på SH tycker man ska köra som folk, inta dra snuten och ta det straff man får!
Jag åkte dit på 173 på 70väg. Blev av med kortet i 7 månader och 4000:- i böterHittade en tråd från 2014
Böter för ordentlig fortkörning?
Om man googlar på vad man kan råka ut för för böter för fortkörning står det ofta 5 km över hastighetsgräns upp till 30 km/h för fört. Men vad händer om man åker fast i de farter som många mc förare faktiskt kör i? Ponera att någon drar 170 km/h på 70 sträcka och blir klockad, vad hännder? Jag...www.sporthoj.com
Kompisen råkade ut för sånt på 90-talet. Eftersom de visste vem han var kontaktade de honom och försökte få honom att erkänna men det gjorde han inte och han blev inte fälld.Lånar tråden lite istället för att skapa en liknande. Min hoj kördes eventuellt lite väl dumt under midsommarhelgen. Först hög hastighet förbi en polisbil ståendes 90 grader mot vägen, dvs varken mot eller i trafikriktningen, därefter brändes det på ytterligare med dumma omkörningar som bäst beskrivs som grov vårdslöshet i trafik, innan första bästa avfart varpå en polis som stannat en annan bil ställer sig mitt i vägen mot slutet av avfarten och vinkar in för kontroll. Stannar inte och kör sedan därifrån till garaget utan några fler händelser.
Det enda polisen eventuellt har att gå på är registreringsnumret. Föraren hade full mundering med tonat visir. Vad är oddsen att polisen lägger resurser på ärendet och kontaktar en som ägare av hojen nu i efterhand om de nu skulle ha registreringsnumret? Tänk er worst case scenario mellan första och andra polisen, 700 km/h och dumma omkörningar, (där det är oklart om de sett körningen).
Har någon annan kontaktats som ägare till en hoj som körts grovt vårdslöst när de inte har tagit föraren på bar gärning eller har några övriga bevis vem som skulle kunna ha framfört motorcykeln?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |