Grundkurs i kurv för SMC försäkring

Bikerbaben

Triumphflicka
Gick med
13 Apr 2009
Hoj
Triumph Sprint RS 955i 00
Hej. Jag har varit i kontakt med FOLKSAM angående SMC försäkringen & för att få den på min hoj Triumph 955i..så ska man ha gått en grundkurs i kurvteknik.
Vet någon om man kan tillgodoräkna sig det på en bankväll Ex. amsberg.. eller är det helg kurser som gäller då?

:confused:

mlundstrom

ducati
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Streetfighter 1098S, 1198S och 999Bip.
Man ska gå hela steg 1 har jag förstått. Det är en halvtimmes genomgång av försäkringsfrågor den dagen.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Kväll på Amsberg gäller inte, även om den innehåller lite av samma saker. Däremot behöver du inte gå en hel helg utan det räcker (till att börja) med en dag BKK/SHK steg 1. :)

Last edited:

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Har du jämfört premierna med Bilsport-Mcs tjejförsäkring? :)
Där fann jag den överlägset billigaste premien och jag har inte fått några krav att gå någon kurs...

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Visserligen har folksam ett kurskrav men man kör mc på ett helt annat sätt efter en shk "sporthojskurs" och jag tycker det är värt att gå den oavsett försäkringsbolag. Steg 1 sporthojskurs är en heldag på en stor bana och efter kursen får man information på ca 25min om försäkringen och sen måste man även göra en utvärdering på kursen "hemma vid datorn" det är värt det lätt ! På min R6a gjorde det 5tusen om året billigare efter kursen.

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Visserligen har folksam ett kurskrav men man kör mc på ett helt annat sätt efter en shk "sporthojskurs" och jag tycker det är värt att gå den oavsett försäkringsbolag. Steg 1 sporthojskurs är en heldag på en stor bana och efter kursen får man information på ca 25min om försäkringen och sen måste man även göra en utvärdering på kursen "hemma vid datorn" det är värt det lätt ! På min R6a gjorde det 5tusen om året billigare efter kursen.
Självklart är det mkt klokt. Tänkte mer på om det var bråttom med försäkring samt att det kanske är billigare trots allt i slutändan beträffande premien. :)

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jo jag menade inte så... men välj inte bort folksamförsäkringen bara för kursen.... Man kan ta den vanliga folksamförsäkringen med smc rabatte och sen när man gått kursen kan man ringa o få den som är ännu billigare...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024