Gruppindelning på Knudan

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ni som gillar Wenhovs förslag bör maila till godke@algonet.se
så att Eva får feed back ifrån oss, detta är jätteviktigt då Eva gärna vill ha förslag om förbättringar och säkrare körning.

Jag citerar Wenhov: Det är inget lätt problem att lösa med det stora antalet cyklar på träningarna, men nu är det klart fler A+B-förare än Amatörer med, och det känns som om fartskillnaden i A+B-gruppen är oerhörd. Dom snabbaste kör kanske på 1.03 medan dom långsammaste kör på 1.30. Det är en fartskillnad på ca 50%! Har man då över 30 cyklar på banan så är det inte konstigt att det händer olyckor.

Det smartaste är nog att köra en amatörgrupp och två A+B-grupper, där A-förare + snabba B-förare kör i en grupp och övriga B-förare i en annan. Det ger både bättre kvailtet och en säkrare träning för alla.

Maila till Eva nu så att vi får säkrare körning :tummenupp
 
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

Top