Gruppköp av Intercom/Walkie-Talkie. Här kan man beställa.

Holyman

Wanna take this outside??
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Genarp
Hoj
Honda XRV 750 Africa Twin
Headset!!

Tjena Hej! Om det inte är för sent så är jag intresserad av headsetet samt kanske ett paket batterier! Antar det e storlek som passar i cobra-walkies!

Nås på gille_@hotmail.com.
Vill du ha svaret i mail så bara ange adress så fixas det!
Finns nära staffanstorp för kännedom.

mvh Martin
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Holyman skrev:
Tjena Hej! Om det inte är för sent så är jag intresserad av headsetet samt kanske ett paket batterier! Antar det e storlek som passar i cobra-walkies!

Nås på gille_@hotmail.com.
Vill du ha svaret i mail så bara ange adress så fixas det!
Finns nära staffanstorp för kännedom.

mvh Martin
om man är läskunnig så står det att beställningen var den 10jag. Skicka mig ett PM om du är intresserad och blir det tillräckligt många så beställer vi igen.
 

Laban

obotligt nyfiken
Gick med
11 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
CBX600
Mr K skrev:
Bra pris ... ska kolla ..... Men har för mig att de har hemskt låga avanser .....

Mycket möjligt att deras marginaler är små och att det inte ger några direkta rabatter. Fast även utan rabatt för gruppköp så är det ett bra pris...
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Tjo!

Är ni nöjda med de grejerna ni köpte? Jag har varit runt i göteborg o kollat och där rekomenderar alla peltors grejer för 2600kr! Dyrt!

Vill dessutom inte BEHÖVA bygga in headsetet, vill nämligen ha ett till mig och ett till min sambo, men vill kunna låna ut ett till min pappa när jag kör med honom. Några tips?

Den där halsmicken, någon som har erfarenhet av den?
 

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Speed Triple
Hoj
Sörmland
lilltryne skrev:
Vill dessutom inte BEHÖVA bygga in headsetet, vill nämligen ha ett till mig och ett till min sambo, men vill kunna låna ut ett till min pappa när jag kör med honom. Några tips?

Cobras headset sitter med kardborre, både lurar och mic, så det är bara att skaffa några extra bitar kardborre så kan du flytta mellan olika hjälmar.
 

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
S3 -04
lilltryne skrev:
Den där halsmicken, någon som har erfarenhet av den?

Nä, men vi hade sådana av högre kvalité i lumpen och det gav oftast ett mycket gott resultat. Det blir lite grötigare än mick i ett stridsfordon iaf, och säkert är det ungefär lika i en hjälm... Den är inte lika känslig för störningar, vilket är bra om man inte vill att den ska gå igång hela tiden.

Som någon sade; går det att beställa igen? Borde gå att pressa priserna eftersom Jula har samma pris utan att man måste vara 20p.
 

TRoos

Systemutvecklare
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
R6
Gerry skrev:
Ursäkta att jag lånar tråden..

Nu är det ju ganska många som börjat använda Cobra-apparater här, så jag tänkte se om det är någon som testat strupmikrofonen som Jula har börjat sälja.
Jag är riktigt intresserad av såna, men har inte möjlighet att testa dem just nu.

Tidigare har jag testat Teknikmagasinets strupmik till Alan 456R, men den fungerade inte ihop med Cobra MT700 (som jag har).
Med en sådan inkopplad sänder radion hela tiden...

Hejsan. Strupmiken fungerar si sådär, jag jobbar på Teknikmagasinet som säljare vardagligt, och ajg skulle inte rekommendera strupmic överlag utan en mic som man sätter på insida av hjälmen istället vi har MC headset där också. Dock inte som passar till Cobra men till Alan 456r har vi väldigt mycket tillbehör.

Cobra har alltid varit lite sämre kvalitet tycker jag personligen och tillbehören kryllar inte men det är ävl en smaksak, Själv kör jag på Alan 456r samt vårat MC headset. Klockrent ljud även i 280 blås, har dock abra testat i 200 :)
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
hur funkade dom? gick det bra att prata i 100 km\h ?

och är sladdjävlen i vägen? :va
 

TRoos

Systemutvecklare
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
R6
flipm0de skrev:
hur funkade dom? gick det bra att prata i 100 km\h ?

och är sladdjävlen i vägen? :va

Inte för mig är den ivägen, inte direkt stor alls. Sen så går det till en knapp som jag har satt på pekfingret på kopplingshanden under hantaget kan man säga. Grymt bra placering.
 

Zator

Jag är grinig idag...
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Sprint ST -06, 2x yzf 750 r -96, en blivande stealthfighter och en skrotfighter
Testade precis walkie-talkien för första gången. Hade ställt in den på kanal 5 i hopp om att ingen annan ska använda den. Vandrade runt i huset och rabblade sjuka och elaka saker till min bror. Det blev väldigt många tryckningar på call-knappen enbart för att höra den jobbiga ringsingnalen. Plösligt så låter det som om min bror håller på att äta upp radion. Så när det tystnat blir mitt svar först call-knappen och sedan "vad fan håller du på med, jävla idiot." Varpå det kommer ett fruktansvärt högt bebisskrik. Jag stod helt chockad...

Så summa sumarum. Nu har vi väckt en grannes unge, råkat lära den en massa konstiga ord och en granne/förälder lär vara helt chockad över vad hon har för sinnessjuka grannar.

Får väl vara glad över att jag testade den klockan halv nio och inte mitt i natten iallafall.

Men men alla grejor funkade perfekt iallafall så tack igen mr K!
 

Laban

obotligt nyfiken
Gick med
11 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
CBX600
tomaz skrev:
Inte för mig är den ivägen, inte direkt stor alls. Sen så går det till en knapp som jag har satt på pekfingret på kopplingshanden under hantaget kan man säga. Grymt bra placering.

På min gamla pärla är det någon tidigare ägare som byggt in en talknapp på styret med tillhörande sladd. Sitter i kopplingshandtagets fäste. Mycket praktiskt! :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top