Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

Coola Ola

Guest
Anders.mrx skrev:
Bara det går bra med førhandlingen,så att man får veta vad Sverige priset blir inte allt før sent! Hade vart gøtt att få veta det lite innan helgen....Sen ær det ju den 30:e på Måndag=sista dagen før inbetalning... :tummenupp

Som det ser ut nu kommer priset bli c:a 2000 SEK (plus minus 50-100 SEK beroende på dollarkurs). ALL tillgänglig info finns på www.cuihan.com :7peta
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
MSR skrev:
nån som vet vad det menas med "manual start" istället för "pull start" & vad e "fire mode: CDI" ???
Jag kan gissa iomed att ingen annan svarat... Med manual gissar jag att det handlar om antingen kicka eller rulla igång den (vet inte hur det funkar att rulla igång me variator dock :>). CDI är tändsystemet, vilket är smidigare än det gamla systemet!
 

nasholm82

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Lycksele
Hoj
Suzuki DL1000 V-strom
Hur gör jag???? Jag vill också ha en LY-CIG12 Svart!!! kan no Skicka ett pm och berätta hur jag gör för att bli med på en lista så att man kan få en och hur betalningen och allt sker!
 

xermi

Full Fart Spar Tid!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki KMX 125 -00 Husqvarna 250 -85 Yamaha Grizzly 600 -01
det är försent att beställa nu. o orkar man inte läsa igenom trådarna o ta reda på fakta, så är man tamefan inte ens värd att beställa någon hoj.
:huvet :mad:
 

Danne_GSXR

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
Gixxern såld, Mean Streak 1600 införskaffad... Sporthoj e väl isf 14E:n... =)
Leverans...

Tänkte bara kolla om det finns intresse för att få sin minimoto levererad till Oskarshamn eller Vetlanda (östra småland) och kunna hämta ut från ett lager där istället för att hämta i Trollhättan eller bussgods..?
 

JME

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Järfälla
Hoj
ingen
xermi skrev:
det är försent att beställa nu. o orkar man inte läsa igenom trådarna o ta reda på fakta, så är man tamefan inte ens värd att beställa någon hoj.
:huvet :mad:
HAHA tar bara x antal h att läsa igenom denna "lilla" tråd...Men visst bör man iaf läsa igenom de senaste sidorna...BTW kan någon ansvarig kommentera förslaget om att icke fylld container fylls mha "efterbeställare"?
 

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös för tillfället =(
JME skrev:
HAHA tar bara x antal h att läsa igenom denna "lilla" tråd...Men visst bör man iaf läsa igenom de senaste sidorna...BTW kan någon ansvarig kommentera förslaget om att icke fylld container fylls mha "efterbeställare"?

Jag tycker att det låter som en mycket bra ide då vi bara kan tjäna på en sån sak.
 

xermi

Full Fart Spar Tid!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki KMX 125 -00 Husqvarna 250 -85 Yamaha Grizzly 600 -01
JME skrev:
HAHA tar bara x antal h att läsa igenom denna "lilla" tråd...Men visst bör man iaf läsa igenom de senaste sidorna...BTW kan någon ansvarig kommentera förslaget om att icke fylld container fylls mha "efterbeställare"?

ja, det tar x antal timmar, men om man iaf tar sig tid att läsa de senaste 10 sidorna, så får man definitivt reda på att det är försent. :fatta!

jag tycker även fortfarande att sporthojmedlemmar FÖRE denna tråd startades skall få vara med, då det onekligen kommit en väldans massa konstigt folk o vill vara med o dela på kakan.

//jonas
 

spoon

Lucky 7's
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Airbus 321
JME skrev:
HAHA tar bara x antal h att läsa igenom denna "lilla" tråd...Men visst bör man iaf läsa igenom de senaste sidorna...BTW kan någon ansvarig kommentera förslaget om att icke fylld container fylls mha "efterbeställare"?

Efterbeställare betalar för frakten till sverige på ALLA conten :tummenupp

*ironi*
 

Coola Ola

Guest
Mac skrev:
Jag tycker att det låter som en mycket bra ide då vi bara kan tjäna på en sån sak.

Japp, håller med. Blir väl lite mer jobb för er som administrerar detta men är det lugnt med er så tycker jag det låter toppen!
 

FleXusRR

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Höganäs
Hoj
Suzuki sv 650
Sam skrev:
OBA fraktkillarnas pris är en UPPSKATTNING. De lämnar besked senare.

Man skulle kanske kompletera den riktiga köplistan sen med var man vill hämta ut grejerna. Blir kanske lättare att organisera för avhämtning och frakterna inom sverige då. :va
 

JME

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Järfälla
Hoj
ingen
spoon skrev:
Efterbeställare betalar för frakten till sverige på ALLA conten :tummenupp

*ironi*
Hehe, nej men allvarligt så tjänar alla på att det blir fyllda containrar. Jag kan själv erkänna att jag hittade till detta forumet pga denna tråden via ett annat forum, sen att gamla SH medlemmar ska ha förtur har jag viss förståelse för.
Nu vill jag inte börja "bossa" hära men vi kan ju göra på detta vis:
Alla som förbeställt har tills måndag på sig att betala (som tidigare bestämts) av de X resterande platserna som finns kvar får efterbeställarna onsdagen på sig att betala in pengarna. Sen om du Mac har lust att göra denna efterbokningslista också skulle ju det vara kanon!. Sen på Må natt/ti morgon skriver "pengaansvarige" hur många platser (x) som finns ledigt och de x översta på reservlistan får betala in. Antagligen kommer inte många från reservlistan att hoppa av eftersom det är så pass kort tid kvar så de flesta vet nog med störta säkerhet att de kan betala.
Jag kan ju skriva upp mig som NR 1 på restervlistan
1. JME 1st LY-CIG14E Black STHLM :hihi
 
Last edited:

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CR 250
Mac skrev:
Ska jag ta med dem som anmälde sig efter deadlinen så blir det 50 små rackare till att klämma in :fyllisar

The Svånk skrev:
När alla betalat och det kanske blev en container som inte blev tillräckligt full , så är det väl bättre att låta dom som inte hann beställa få nån dag på sig att fylla upp dom x antal lediga platserna än att behöva sålla bort några som beställt ?

JME skrev:
Kan inte någon slänga upp ett formulär där de som inte hunnit beställa få fylla i sina uppgifter? Så får de första på den listan fylla de platser som blir över för att fylla en hel container, för det är ju inte speciellt troligt att det kommer gå jämnt ut direkt...

kontroll skrev:
Håller med om iden att ha dom som inte hunnit skriva upp sig som "reserver".
Då tar man bara från reservlistan i turordning tills sista containern är fylld så slipper man problemet me att alla som beställt inte kan få sin hoj.

Holger skrev:
Ursäkta jag har kanske missat nåt men låt oss säga att det beställs 600hojar och det blir 2 fulla containrar och en som är full till 75% vad händer då? personligen tycker jag det är bäst att ge folk en dag att fylla den 3.


SAM, m.fl., är inte detta ett förslag att överväga iaf?
Tycker jag verkar som en relativt smart lösning? Löser nog "problem" med återbetalning också?

Iofs kan det bli problem med tiden på betalning kanske? El. måste ni sätta in HELA beloppet DIREKT på kontot för att dem skall börja tillverka och skeppa hojarna?

Tack för all tid ni lägger ner!

MVH
 

JME

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Järfälla
Hoj
ingen
Akrylamid skrev:
Iofs kan det bli problem med tiden på betalning kanske? El. måste ni sätta in HELA beloppet DIREKT på kontot för att dem skall börja tillverka och skeppa hojarna?
Som jag skrev i mitt förra inlägg är väl onsdag en rimlig sista inbetalningsdag för efterbeställarna? Om man kunde lita på folk nu förtiden skulle de säkert gått med på att vänta med att ta emot pengarna. Men om nu inte 30pers skulle betala in så står "pengaansvarige" med 60k back...
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
grabbar å brudar i västernorrland eller i närheten, kan inte vi lösa frakten ner hit på ett lämpligt sätt eller ska de bli bussgods för alla?? Jag bor i sollefteå, men skulle ju kunna ta mej till sundsvall iaf *10mil, men vafan, det står man ut med!* :)
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
JME skrev:
Som jag skrev i mitt förra inlägg är väl onsdag en rimlig sista inbetalningsdag för efterbeställarna? Om man kunde lita på folk nu förtiden skulle de säkert gått med på att vänta med att ta emot pengarna. Men om nu inte 30pers skulle betala in så står "pengaansvarige" med 60k back...

onsdag e la rätt kass dag!!! bättre med torsdag isåfall en dag efter löning iallafall!
//Jocke
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top