Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
så då kan man ju inte sätta in pengar för äns på fredag..
får då vet man ju inte va man ska sätta in..
då lär ni inte kunna ha sista innsättnings dag de första...

//jens
 

aso

its not what you got its how you use it
Gick med
7 Jul 2004
Ort
Västerås
Hoj
nej men två trasiga bilar
Men hur betalar man nu då ?? :yoparty :kocko ja´just det, har bara frågats ca femtioelva gånger redan, kanske DET är nytt världsrekord.
Sorry - kunde inte låta bli, sitter här och blir lite upprörd :fatta!
 

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Ort
Nacka Strand
Hoj
R6/YZ400F
Jag har tajt som fan me jobbet och jobbar 07-19 imorrn o på torsdag så ja kan inte betala in förrän på fredag. Kommer betalningen in för sent då? Fler än jag lär ju uppskatta att man får ett par dar på sig att sätta in, ta ut eller vad man nu behöver göra. Betalning fredag = mottaget tisdag? Den 31:a eller 1:a kanske? Va tror ni Mac o Sam?
//B
 

ZejtaN

Fucked for life ^^
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Strömstad
Hoj
CBR 1000 RR
Jag hoppas iallafall det kommer en NY tråd när det är spikat hur mycket det kommer att kosta, för denna tråden är totalt oläsbar i detta skedet.
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
elmgren skrev:
Känns lite mysko att det ska betalas med sååå kort varsel med tanke på att ett exakt pris inte verkar komma förrän torsdag... om ens då...

Jag menar, den 30'e är på måndag....

Bara min åsikt!


Har du pengar så har du, då är det väl bara att gå och betala !!!
Har du inga pengar, varför har du då beställt !!!
Vart ligger svårigheten ?
Det är ju efter löning till och med, inte 3 dagar FÖRE lön...

Iiiinga peeeengar iiiiinga miniiis !!!!! :hihi






Usch nu var jag dryg, men vafan.... det är väl bara att pröjsa på Fredag när man vet priset OM man har stålar !!!!!!! Denna tråd har varit igång sen den 18/8-2004, att det skall betalas hoppas jag inte kommer som en överaskning det är bara priset vi väntar på. Orkar inte leta, men datum för inbetalning har säkert funnits sen sida 40 Iaf. Men har man inte orkat läsa så skall man inte tjura heller !!!
 
Last edited:

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Stuvsta/Huddinge/sthlm
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
HALLÅÅÅÅÅ priserna verkar spikade nu :tungan om man kollar på sidan www.cuiiiiiiiihhaa :mad: ja va tusan den nu hette :hihi

247 dollar för en ly-cig 14e totalt. hmmmm det blir väl typ 1900 svenska spänn va ? !
 
Last edited:

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Du skall betala in det senast den 30/8. Sen kan det ta 3 bankdagar innan pengaran sitter på kontot, men det är betal datumet som gäller och inte datum för när pengarna kommer till kontot.

Har jag fått allt rätt nu Sam eller Mac ?
 

jonasjacobson

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2004
Ort
stockholm
Hoj
aprilia rs 250
jag vill inte verka stöddig elelr nåt men har nån verkligen koll på att inte vi blir lurade? jag menar....alla kanske betalar in nu, det kanske aldrig har varit nån diskussion med kineserna etc...är det nån som vet att man inte kan ta ut pengar från det där kontot och sticka utan att beställa hem pocketbikesen?
 

plaz

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Ort
GBG
Hoj
liten 14e, stor till våren
Ringde Föreningssparbanken idag, för att ta reda på om det skulle kosta något att göra växling/överföring. Ingen kostnad utgår, det enda banken tjänar på växlingen är gapet mellan köp och säljkurs. Köpkursen, som är aktuell i det här fallet, finns på http://www.foreningssparbanken.se/valuta/valuta_sedel.html
Idag ligger den på 7:67 :banana
 

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Stuvsta/Huddinge/sthlm
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
Ehhh och är det 247 dollares man ska sätta in på det där dollarkontot för en LY-CIG 14E som jag fattade så var det den summan som gällde ?

men man vill kanske ha nån bekräftelse på det ? kan inte nån av dom som vet lite om det här uttala sig ? :rolleyes:

betyder iallafall att jag måste smita från jobbet för att gå till banken som stänger 15:00 antar att fler har det bekymmret ?
 

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
fax skrev:
betyder iallafall att jag måste smita från jobbet för att gå till banken som stänger 15:00 antar att fler har det bekymmret ?

Nej, det problemet har jag inte :) . Men jag vet hur jävligt det kan vara när man har bankärenden som måste göras på arbetstid. Jäkligt irriterande.

När man anger färgen på biken i meddelanderutan på banken ska man skriva "svart" eller "black"? Vilket som kanske funkar :confused:
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
fax skrev:
Ehhh och är det 247 dollares man ska sätta in på det där dollarkontot för en LY-CIG 14E som jag fattade så var det den summan som gällde ?

men man vill kanske ha nån bekräftelse på det ? kan inte nån av dom som vet lite om det här uttala sig ? :rolleyes:

betyder iallafall att jag måste smita från jobbet för att gå till banken som stänger 15:00 antar att fler har det bekymmret ?


Kolla öppet tiderna, dom brukar alltid ha en kväll i veckan då dom har öppet till 18 eller 19. Och nu finns det ju tid att planera nu när vi fick priserna redan idag.
 

Veztra

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
RGV 250
jonasjacobson skrev:
jag vill inte verka stöddig elelr nåt men har nån verkligen koll på att inte vi blir lurade? jag menar....alla kanske betalar in nu, det kanske aldrig har varit nån diskussion med kineserna etc...är det nån som vet att man inte kan ta ut pengar från det där kontot och sticka utan att beställa hem pocketbikesen?

SAM kan nog ta ut pengarna eftersom det är hans konto. Ibland måste man helt enkelt satsa lite och lita på andra människor.

Jag menar det är ju inte JÄTTEmycket pengar men det är ju inte så lite pengar som en trisslott. Jag tänker pynta i alla fall och hoppas.

När det gäller mig så heter jag Tor-Björn Wiktorsson...
Finns bara en sån i Trollhättan och om jag skulle ens försöka lura någon så vet jag att det står en massa folk utanför ytterdörren en dag och vill ha 600 PocketBikes.. Dels så gillar jag att ha rent mjöl i påsen, och i det här fallet skulle inte ens den dummaste crackpundaren våga tänka tanken..


Jag hoppas verkligen alla litar på oss (jag kan bara svara för mig ifs) och gör ni inte det kan jag bara råda er till att inte betala in några pengar!


/Tor-Björn Wiktorsson
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
jonasjacobson skrev:
jag vill inte verka stöddig elelr nåt men har nån verkligen koll på att inte vi blir lurade? jag menar....alla kanske betalar in nu, det kanske aldrig har varit nån diskussion med kineserna etc...är det nån som vet att man inte kan ta ut pengar från det där kontot och sticka utan att beställa hem pocketbikesen?


OK, OM det nu skulle vara så ! Dom tjänar mycket pengar, men inga fantasisummor....

Du förlorar ca 2000 SEK...!!!??? Som någon annan utryckte det : chipspengar.
Klart man skulle bli sne, men 2k förlorar man en kväll på krogen.....

Bee the deal or leave the deal
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
plaz skrev:
Ringde Föreningssparbanken idag, för att ta reda på om det skulle kosta något att göra växling/överföring. Ingen kostnad utgår, det enda banken tjänar på växlingen är gapet mellan köp och säljkurs. Köpkursen, som är aktuell i det här fallet, finns på http://www.foreningssparbanken.se/valuta/valuta_sedel.html
Idag ligger den på 7:67 :banana


Dvs, banken tjänar/du förlorar ca 70-100 kr......
Men ett växlinskontor tar ut en växlings avgift dom med, så man bör inte tjäna på att komma med dollars i handen till banken. Men den som har liggandes hemma.....
 
Last edited:

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
citat :
Sedan om ni vill skänka en slant till Mac, kan ni lägga den till i beställningen. Han har gjort ett hästjobb med beställningarna.
Slut citat.

Om man skall betala 247 USD så kan man exempelvis betala in 252 USD, är det så ni menar ?

Men om man tycker att Sam skall ha en slant då ? Vart skickar man pengar då ?
 

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Värnamo
Hoj
XT600e -99
Kawwa skrev:
citat :
Sedan om ni vill skänka en slant till Mac, kan ni lägga den till i beställningen. Han har gjort ett hästjobb med beställningarna.
Slut citat.

Om man skall betala 247 USD så kan man exempelvis betala in 252 USD, är det så ni menar ?

Men om man tycker att Sam skall ha en slant då ? Vart skickar man pengar då ?


Undrar jag också, är Sams hanteringsavgift inkluderad eller?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top