Gruppköp av nya R1!

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Är sugen på att köpa nya R1 -04. :banana

Tänkte kolla om det är fler som går i de tankarna?

Kanske kan slå oss samman & göra ett gruppköp!

Lär ju kunna pressa ner priset om vi är några stycken!! :tummenupp

Mc-kompaniet tar 123´ går säkert att pressa lite till!! :D

OBS!! Detta är en seriös tråd, inget spam TACK! :fakta

AnteR1

Fräser snö!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fireblade 919 Winter Edition & Suzuki LTA700 4x4
Jag jobbar ju som säljare på en större MC-firma och skulle gärna försöka hjälpa dom som vill att "gruppköpa" några hojar! Vi säljer Honda, Suzuki, KTM, Ducati och Triumph. CBR1000, GSXR1000, 749/999, KTM 660SMC, Daytona, Speed 3/4... Vi har även massor av 03:eek:r i lager till BRA priser! Ring gärna och kolla om vi har "din" hoj i lager till rätt vinterpris! Det går även bra att kolla på endast en hoj, måste inte vara flera...
Skriv här eller PM:a mig om intresse finns, så skickar jag telnumret!

KIRE

Guest
AnteR1 skrev:
Jag jobbar ju som säljare på en större MC-firma och skulle gärna försöka hjälpa dom som vill att "gruppköpa" några hojar! Vi säljer Honda, Suzuki, KTM, Ducati och Triumph. CBR1000, GSXR1000, 749/999, KTM 660SMC, Daytona, Speed 3/4... Vi har även massor av 03:eek:r i lager till BRA priser! Ring gärna och kolla om vi har "din" hoj i lager till rätt vinterpris! Det går även bra att kolla på endast en hoj, måste inte vara flera...

Vad kommer nya CBR1000 att kosta? Och hur mkt är det möjligt att pressa priset om man tex köper 3 hojar samtidigt? Du kan väl PM:a mig det + telefonummer tack. Finns det någon annan som ska köpa CBR:en så
PM:a mig så kan vi starta en ny tråd och kolla intresset om flera vill hänga på.
Mkt bra ide :tummenupp

Matthew

Måste komma före.....
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
en blå önskas
AnteR1 skrev:

Såg den orange-färgade cbr:en på "firman" i går, grymma vinterdäck :yoparty det sitter på den, blir det rejjs med den under vintern eller :banana ?

AnteR1

Fräser snö!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Priset på CBR:en är satt till 129900:-
Ska kolla imorgon vad ett gruppris kan bli /st!

Japp, självklart blir det "rejsa" med Bläjen, bara snön kommer nång gång!

Ulvheden

Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Ok.... här halkade visst bladen in...... :tungan

Har förvisso även funderat lite på den,
vad blir priset på den om vi blir några stycken? :7peta

AnteR1

Fräser snö!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har precis talat med Honda Sverige och beräknad leverans på CBR:en är Mars-April. Dom som har skrivna kontrakt får givetvis dom första cyklarna...
PM:a mig om telnr så ska jag se vad jag kan göra ang pris! :tummenupp

Enl rykten har tyska Motorrad testat dom nya värstingarna i bänk och på bana och jag kan säga så mycket som att Yamman INTE hade högst effet utan helt tvärtom MINST effekt på hjulet!!! Kawan ska ha mest kusar där bak, men på banan var CBR:en 1 sek snabbare än övriga hojar i testet!!!
Återkommer så fort jag vet mer!

Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Jag är jäkligt sugen på en CBR 1000, om vi blir riktigt många så får vi nog ett mycket bra pris här i GBG.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
AnteR1 skrev:
Har precis talat med Honda Sverige och beräknad leverans på CBR:en är Mars-April. Dom som har skrivna kontrakt får givetvis dom första cyklarna...
PM:a mig om telnr så ska jag se vad jag kan göra ang pris! :tummenupp

Enl rykten har tyska Motorrad testat dom nya värstingarna i bänk och på bana och jag kan säga så mycket som att Yamman INTE hade högst effet utan helt tvärtom MINST effekt på hjulet!!! Kawan ska ha mest kusar där bak, men på banan var CBR:en 1 sek snabbare än övriga hojar i testet!!!
Återkommer så fort jag vet mer!

IIIhhhhhaaaaaaa :yoparty

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
saken är att det där ryktet kanske inte alls stämmer, det har förekommit flera liknade den senaste tiden.
Ska dock bli kul att läsa om de nya hojarna, men jag känner på mig att det blir jämt även på effekten, kanske några hästar hit o dit, vilket ju kvittar rätt bra.

KIRE

Guest
För egen del bryr jag mig inte om Hondan har samma effekt som förra året.
För mig handlar det om att den är snyggast och har häftigast tekniska lösningar.
Dessutom är det en Honda vilket inte är fel :) . Jag är inte så bra på att köra så
effekten kommer att räcka till utan problem. Sen TROR jag att den kommer knäcka r1:an. Honda tillverkar världens bästa hojar och lär inte släppa ut en ny CBR som inte rastar nya r1:an. Men som sagt bara spekulationer från min sida.
:tungan

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
du kan ha rätt de har ju inte kunnat knäcka ens första generationes R1 ännu, 02an kom väl upp i nivå, men de före var ju sämre. Så det är väl dax att de visar va de kan.

KIRE

Guest
Silwer skrev:
du kan ha rätt de har ju inte kunnat knäcka ens första generationes R1 ännu, 02an kom väl upp i nivå, men de före var ju sämre. Så det är väl dax att de visar va de kan.

Nej men dom har ju inte gjort någon ny modell sedan r1:an kom 98. Därför tror jag dom ansträngt sig en hel del för att komma ifatt och förbi denna gången.
Honda saknar ju varken kunskaper eller resurser så allt annat vore riktigt
konstigt!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Det bero på hur man ser det, 929 kom 00 och 954 kom 02, det var en hel del uppdateringar på dessa.

Yamaha är en större tillverkare än Honda om man ska se till resurser.

Ulvheden

Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Kan ni tar era diskusioner någon annanstans! :fatta!

Detta är en tråd för att kolla om det finns fler som vill vara med
och köpa nya R1, pressa priset!! :tummenupp

Ulvheden

Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Är det ingen som ska köpa nya R1???? :confused:

Hepphepp... väntar ett tag till, sen beställer iaf jag min!! :banana

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring